Hoe warm is het in jullie woonkamer?

Discussion in 'De lounge' started by Brunette, Jan 22, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Kruidnootje

Kruidnootje Bekend lid

Nov 13, 2012
    931
    0
    0
    Helaas vanwege kieren in ons huis waar de woningbouw niets aan doet, staat onze kachel overdag op 21 graden en snachts 20. Op dit moment dan. De kou loopt bij ons echt over de vloer, en onze honden zijn al flink ziek geweest deze winter daardoor. Dus dan maar wat meer stoken, ook al stoken we voor de vogeltjes.

2. zwangerregnawz

zwangerregnawz Bekend lid

Jun 12, 2010
    907
    27
    28
    Om 7.30 gaat hij op 18.5, en savonds als we naar bed gaan weer terug naar 16.

3. Gism0w

Gism0w Bekend lid

Nov 15, 2012
    836
    1
    0
    Fryslan boppe
    Smorgens gaat de thermostaat op 18 en een uur voordat we op bed gaan op 14.

4. Aszz

Aszz Niet meer actief

Enig nadeel vind ik de droge lucht. Je kan geen bakjes water of i.d. aan de verwarming hangen. Dus hebben we een paar luchtbevochtigers staan.
    Verder prima. Het is hier niet heet, maar comfortabel warm :D
    We wonen wel redelijk vrijstaand, in een windhoek en hebben grote ramen. Ondanks thermopane merk ik dat daar ook een hoop kou vanaf komt.

Zomers gaat het ding trouwens naar 10 graden. Het huis houdt zichzelf dan wel warm.

5. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

In de nacht staat hij bij deze kou op 18 graden en overdag op 21 graden. Ik ga echt niet in de kou zitten !

6. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

Sochtends gaat hij aan op 20,5 en savonds laat naar 18 graden

7. Martha81

Martha81 Actief lid

Mar 3, 2009
    221
    0
    16
    thuisondersteuning gehandicaptenzorg
    Friesland
    wij hebben vloerverwarming dus de thermostaat staat eigenlijk continue op 20 graden...

8. Bonkie

Bonkie Fanatiek lid

Nov 30, 2009
    2,518
    1
    0
    Make-up & Hair Artist
    Amstelveen
    Hier staat hij op 20/20,5 graden.
    Soms tik ik hem terug naar 19 en soms naar 21.
    Nooit meer. Als de open haard aanstaat dan gaat hij terug naar 15 graden.

's Nachts deed ik hem altijd terug naar 15, maar de buren zeiden toevallig 2 weken geleden dat het duurder was qua stookkosten als de kachel elke ochtend 5 graden omhoog moet tikken dan af en toe een beetje bij verwarmen.
    Wat is jullie mening? Anders doe ik de kachel 's nachts weer terug naar 15. Zie dat velen de kachel 's nachts lager hebben.

9. LittleMonsters

Wow heb jij mega goed geisoleerd ofzo?

10. Blays

Blays Niet meer actief

Heb hem hier altijd op 18 graden. 'S nachts en als ik wegga gaat hij op 15 graden. Vind het wel lekker zo, met 20 graden krijg ik hoofdpijn dus daar komt hij niet op.
    Oh we wonen trouwens in een hoekhuis uit 1928 wat volgend jaar pas gerenoveerd wordt en ik ben een echte koukleum :) als ik het koud krijg pak ik mijn dekentje hihi

11. 0Zebra0

0Zebra0 VIP lid

Nov 6, 2010
    10,813
    0
    36
    Noord-brabant
    snachts beneden 16 graden ( boven ongeveer 13 daar staat de verwarming dicht brr haha )
    om 6.30 als we opstaan zet ik m op 19, en rond 10.00 uur op 18 en daar blijft hij de hele dag op staan
    soms savonds nog even naar 19 als ik het te koud vind

21 of 22 graden pfff moet er niet aan denken zo warm

12. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Als we thuis zijn zit hij rond de 19/20 graden en in de nacht en als we er niet zijn staat hij op 15

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als we thuis zijn staat ie op 19..
    En anders uit.

En in de nacht zetten we hem uit als het binnen dan onder de 15 graden komt springt hij aan en word ie niet warmer als 15 graden..

14. jada08

jada08 VIP lid

Jan 14, 2009
    7,567
    332
    83
    Als wij thuis zijn op 20.5 en als we weg zijn op 17.5

15. moedervan6

moedervan6 Bekend lid

Apr 6, 2011
    527
    0
    0

Wat bedoel je,krijg je door de warmte hoofdpijn,of komt er een bepaalde geur vrij als die zo hoog staat.
    Heb je de radiatoren ontlucht en bijgevuld?
    Als je een koukleum bent,zou ik lekker m,n verwarming hoog zetten,en niet gaan koukleumen met een dekentje.

Als ik ergens niet op zou bezuinigen in de winter,dan is het wel de verwarming.:)

16. LittleMonsters

En je kleine mannetje dan? Speelt hij niet op de grond?
    Vraag me dat dan altijd af:)

17. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier staat 'ie overdag op 19 en 's nachts op 16. Warmer vind ik niet fijn en de kindjes hebben het ook nooit koud.

18. Ellen1989

Ellen1989 Bekend lid

Dec 21, 2009
    636
    265
    63
    Female
    Militair
    Tilburg
    Bij ons staat de verwarming als we thuis zijn tussen de 17 en 18 graden. Als we weg zijn en s' nachts staat ie tussen 15 en 16.

19. Vlindertjuh1987

Vlindertjuh1987 Niet meer actief

Hier is het altijd 22 graden...zelfs s`nachts..eigenlijk heel slecht want dat kost bergen met geld..maar ik kan echt niet tegen een koud huis...Maar denk dat ik hem toch maar wat lager ga zetten de komende tijd haha.

20. coco73

coco73 Niet meer actief

19/19.5 graden nu.

Share This Page