Helaas vanwege kieren in ons huis waar de woningbouw niets aan doet, staat onze kachel overdag op 21 graden en snachts 20. Op dit moment dan. De kou loopt bij ons echt over de vloer, en onze honden zijn al flink ziek geweest deze winter daardoor. Dus dan maar wat meer stoken, ook al stoken we voor de vogeltjes.
Enig nadeel vind ik de droge lucht. Je kan geen bakjes water of i.d. aan de verwarming hangen. Dus hebben we een paar luchtbevochtigers staan. Verder prima. Het is hier niet heet, maar comfortabel warm We wonen wel redelijk vrijstaand, in een windhoek en hebben grote ramen. Ondanks thermopane merk ik dat daar ook een hoop kou vanaf komt. Zomers gaat het ding trouwens naar 10 graden. Het huis houdt zichzelf dan wel warm.
In de nacht staat hij bij deze kou op 18 graden en overdag op 21 graden. Ik ga echt niet in de kou zitten !
Hier staat hij op 20/20,5 graden. Soms tik ik hem terug naar 19 en soms naar 21. Nooit meer. Als de open haard aanstaat dan gaat hij terug naar 15 graden. 's Nachts deed ik hem altijd terug naar 15, maar de buren zeiden toevallig 2 weken geleden dat het duurder was qua stookkosten als de kachel elke ochtend 5 graden omhoog moet tikken dan af en toe een beetje bij verwarmen. Wat is jullie mening? Anders doe ik de kachel 's nachts weer terug naar 15. Zie dat velen de kachel 's nachts lager hebben.
Heb hem hier altijd op 18 graden. 'S nachts en als ik wegga gaat hij op 15 graden. Vind het wel lekker zo, met 20 graden krijg ik hoofdpijn dus daar komt hij niet op. Oh we wonen trouwens in een hoekhuis uit 1928 wat volgend jaar pas gerenoveerd wordt en ik ben een echte koukleum als ik het koud krijg pak ik mijn dekentje hihi
snachts beneden 16 graden ( boven ongeveer 13 daar staat de verwarming dicht brr haha ) om 6.30 als we opstaan zet ik m op 19, en rond 10.00 uur op 18 en daar blijft hij de hele dag op staan soms savonds nog even naar 19 als ik het te koud vind 21 of 22 graden pfff moet er niet aan denken zo warm
Als we thuis zijn staat ie op 19.. En anders uit. En in de nacht zetten we hem uit als het binnen dan onder de 15 graden komt springt hij aan en word ie niet warmer als 15 graden..
Wat bedoel je,krijg je door de warmte hoofdpijn,of komt er een bepaalde geur vrij als die zo hoog staat. Heb je de radiatoren ontlucht en bijgevuld? Als je een koukleum bent,zou ik lekker m,n verwarming hoog zetten,en niet gaan koukleumen met een dekentje. Als ik ergens niet op zou bezuinigen in de winter,dan is het wel de verwarming.
Hier staat 'ie overdag op 19 en 's nachts op 16. Warmer vind ik niet fijn en de kindjes hebben het ook nooit koud.
Bij ons staat de verwarming als we thuis zijn tussen de 17 en 18 graden. Als we weg zijn en s' nachts staat ie tussen 15 en 16.
Hier is het altijd 22 graden...zelfs s`nachts..eigenlijk heel slecht want dat kost bergen met geld..maar ik kan echt niet tegen een koud huis...Maar denk dat ik hem toch maar wat lager ga zetten de komende tijd haha.