21.5 graden als ik thuis ben, ben n koudkleum ^^ als mn vriend alleen thuis is heeft ie m op 20.5.. Als we op bed gaan gaat ie op 17/18..
De kachel gaat om 7:00 naar 20 graden en om 21:30 naar 16,5 graden. We hebben een slimme thermostaat, als die 2 uur lang niemand ziet gaat ie ook naar 16,5 graden. Ben elke dag thuis dus elke dag het zelfde schema.
Overdag als ik thuis ben op 20.5 dan warmt ie tot 20 graden op. En na 18.00 gaat ie naar 21.5/22 en om 22.00 gaat ie terug Naar 18. We zijn er wel achter dat er een halve graad verschil zit in de thermostaat. Verder ben ik een koukleum sinds ik 50 kg kwijt ben, dus ik zal blij zijn als het volgende week minder koud wordt buiten. Krijg ik het eindelijk ook eens warm.
Dat is een grote misvatting. Juist nu in de winter is het verstandiger om je thermostaat niet lager dan 16 graden in te schakelen 's nachts. Hij verbruikt namelijk veel meer als ie van 13 naar 20 graden moet opwarmen voor een bepaalde tijd. 's nachts 16 op werkdagen: om 16.30 naar 20,5 en meestal rond 19.30 naar 21,5
Overdag op 19, snachts op 15. Op de bank lekker een dekentje en als ik het dan nog koud heb gaat hij naar 20. Ik vond die 19 eerst wel koud (was ook 21 gewend), maar vind het nu prima! En scheelt een hoop geld.
Ook denken mensen vaak energie te besparen door in sommige vertrekken de kachel uit te draaien, zoals in de hal, keuken of bijkeuken. Ook dit is een groooote misvatting, want elke keer als de woonkamer deur opengaat, komt er kouden lucht binnen en slaat de thermostaat weer aan.
19/19,5 overdag als ik thuis ben. (nu met deze echte kou op 20) Vanaf +/-17.00 op 20/20,5 In de nacht op 17/18. Als we overdag beiden weg zijn op 15.
Als we thuis zijn op 18 graden mochten we het koud krijgen zet ik hem even naar 20 graden tot het warm genoeg is dan zet ik hem weer terug naar 18 graden. Als de kids op bed liggen zet ik hem standaard op 18 als ik het koud krijg pak ik wel een dekentje. 's Nachts zetten we hem op 15 graden. Op de slaapkamers staat normaal gesproken de verwarming niet aan alleen bij de kids zet ik hem soms heel even aan, maar als ze gaan slapen gaat hij uit. Verder staat de verwarming overal wel aan.
Hier staat ie standaard op 23 graden, met dit weer! En normaal gesproken 20/21.. En in de zomermaanden amper aan natuurlijk
Als dat zo was had ik de verwarming wel hoger gezet. Ik hoor niemand klagen dat het koud is en de jongste voel ik regelmatig of ze het warm genoeg heeft.
Bij ons is het meestal 18,5 graden. Als we druk bezig zijn gaat ie op 17 graden en 's nachts en als we niet thuis zijn op 15 graden. Een hele enkele keer gaat de verwarming ietsje hoger, maar dan moeten we het echt koud hebben. Bv als we ziek zijn ofzo. Edit: en nee, hier geen overgewicht, gewoon gezond BMI bij beide. Edit 2: we hebben een huis van 100 jaar oud en t is niet goed geïsoleerd. Dus vandaar 15 graden als we er niet zijn.
Overdag staat de thermostaat op 20. In de nacht op 15. Nu staat het zonnetje erop: 21 graden zonder te stoken
Is jouw energie rekening niet ontzettend hoog door al dat geswitch? Mijn ouders deden precies hetzelfde als jij, altijd hoog en laag, hoog en laag. Tot ze daarmee stopten, scheelde enorm op de eindafrekening. Daarbij is dat toch hartstikke koud thuis?! Hier is het standaard 20,5 en als we het koud hebben pak ik een dekentje of zet ik hem naar 21,5. GElukkig nooit koud hier!
Hier altijd 21 graden en in de avond 22 graden. Bij zonnige dagen zoals vandaag staat de zon volop onze woning en dan wordt het automatisch 22 tot 23 graden. In de winter erg fijn, maar in de zomer weer minder.
Tussen de 19 en 20 graden.Als 1 van ons het koud heeft kan hij nog wel eens een half graadje hoger maar anders pak ik vooral vaak een dekentje. Heb het trouwens niet snel koud.