Hallo lady's, Op t kdv kleien ze wel eens met mijn dochtertje. Ikbdacht dat ze daar nog veel te jong voor is. Maar ze vind t heel leuk dus ik wil zelf ook klei kopen. welkebkan ik dan t beste nemen? Of denken jullie dat ze nog te klein is? Ze is bijnna 20 maanden. xx
Zolang je er bij blijft en zorgt dat ze niets in haar mond doet, kan het geen kwaad. Ik maak voor deze leeftijd wel eens brooddeeg, als ze dat in hun mond doen, vinden zedat vies. Google maar eens op het recept. Voor echte klei zou je naar de speelgoedwinkel kunnen gaan, staat vrijwel zeker vanaf 3+ op, maar ik denk dat je dan gewoon naar je kindje moet kijken of ze wel of niet iets in de mond stoppen. En zeker er gewoon bij blijven. Weet je wat ook een leuke activiteit is? Met scheerschuim op tafel spelen. Goed vor de motoriek!
Mijn zoontje heeft voor zijn tweede verjaardag ook klei gekregen en sindsdien kleien we af en toe. Hij vindt het ook heel leuk. Wij hebben nu 2 merken in huis, PlayDough en nog eentje. Ik geloof dat ik de PlayDough fijner vindt, maar je hebt natuurlijk nog veel meeer merken.
Als je klei gaat kopen kan je het beste playdoh nemen, die is lekker zacht en dus goed kneedbaar voor kleine handjes.
Te jong nee dat is ze niet je moet er wel goed op letten en bij blijven. Wij kleien hier ook wat af. Heb emmertjes van tien stuks klei gekocht kan naam even niet pakken. Ziet dochter het meteen en moet ik meteen kleien. Doen we zo wel als huisje boompje beestje afgelopen is. Er staat idd vaak van af drie jaar op maar als je goed oplet kan het gewoon reuze gezellig zijn en ontspannend. Tip gebruik je deegroller als je die in huis hebt of een fles cola om te kunnen rollen gebruik ikea bestek ( dat kinderspul) kunnen ze zelf snijden prikken en hier gebruiken we rietjes ook erg leuk en een plastiek beker voor de rondjes ect we kleien hier dus minimaal twee keer per week erg gezellig vind ik het.