Hoi allemaal, Mijn dochtertje is nu ruim 3 maanden en valt heel moeilijk vanuit zichzelf in slaap. De eerste maanden hebben we haar in de armen rondgedragen totdat ze in slaap viel. Vaak kon ik haar pas in bed leggen als ze dan al echt diep in slaap was omdat ze anders binnen een seconde weer wakker werd. Nu hebben wij de laatste paar weken geprobeerd om haar wakker in bed te leggen. Zoals ik van iedereen begreep moet je gewoon even doorbijten en zou ze op een gegeven moment vanuit zichzelf in slaap vallen zonder te moeten huilen. Iedereen schijnt al na enkele nachten het gewenste effect te hebben bereikt. Echter mijn dochtertje blijft krijsen, nu na 3 weken dus nog steeds en ik kan het niet meer aanzien. Wat als ze dit niet kan/wilt aanleren? Het is voor ons vermoeiend om haar weer in slaap te lopen de hele dag (zo heb ik nu ook al een peesontsteking aan mijn beide polsen en veel last van rug en schouders), maar ik wil haar ook niet elke dag hebben huilen. Iemand suggesties wat ik nog kan proberen? Heb ook al routine proberen in te bouwen: luier verschonen, borstvoeding in kamer, in bed neerleggen en dan liedje zingen/gebedje doen. Maar ze huilt weer zodra ik wegloop en gaat wel een uur door. Ik heb niet het idee dit binnenkort verandert. Naar mijn idee heb ik het lang genoeg geprobeerd. Help?
is ze wel echt moe? Mijn zoon is bijna 3 maanden maar als ik hem wakker in bed leg wanneer hij niet moe is dan gaat hij ook niet slapen en blijft hij krijsen.. als hij moe is slaapt hij meestal zo.. maar je moet ook opletten dat je niet net te laat ben want dan is hij te moe en dan lukt het ook niet meer..
Stop ermee en probeer het over een tijdje weer Het werkt duidelijk niet, dus het heeft geen nut, en een uur huilen? Laat haar in de kinderwagen slapen, op je srm in slaap vallen en overleggen of koop een draagdoek en doe daar je kindje in
Zou per direct stoppen. Ze is 3 maanden!! Is 9 maanden lang door mama in slaap gewiegd in de buik, en nu moet ze het ineens helemaal alleen? Als het zwaar is voor je, is een draagdoek misschien wat?
trouwens als je last van je rug/armen krijgt van haar in slaap wandelen... wij gaan op de grond zitten en leggen een dun kussen op onze onderbenen daar de baby op en dan kun je hem zo in slaap wiegen.. een heel stuk minder vermoeiend en het werkt prima..
Hier hielp het goed om hem zachtjes op zijn billen te kloppen of kleine duwtjes tegen zijn billen te geven. Zo leerde hij om in slaap te vallen in zijn eigen bed. We moesten hem een beetje op weg helpen, zeg maar. Na een weekje was het kloppen niet meer nodig. Hij slaapt dus wel op zijn buik.... Op de rug zou ik even geen manier weten om je dochter een beetje te helpen
Tja dat wakker in bed leggen, bij veel kindjes lukt dat gewoon niet de eerste maanden... Wil ze ook geen speentje? En zwaait ze erg met haar armpjes? Hier helpt de puckababy heel goed (een soort los inbakerslaapzakje). Ik heb ook wel eens het advies gelezen om je kindje steeds iets wakkerder in bed te leggen, dus eerst helemaal slapend, dan de volgende keer net ietsje minder diep in slaap, volgende keer half wakker etc. Moeilijk hoor, maar ik zou haar inderdaad ook nog lekker in de kinderwagen of draagdoek laten slapen als dat lukt. Je schrijft dat ze gaat huilen als je wegloopt. Kun je er bij blijven zitten of liggen? En dan wachten tot ze in slaap valt? Hoe lang is ze wakker tussen de slaapjes? Misschien is ze al oververmoeid? En hou de moed erin: hier ging het op een gegeven moment vanzelf beter, zo rond 3 maanden.En als je denkt dat er meer aan de hand is kun je ook naar de huisarts gaan om uit te sluiten dat ze ergens last van heeft.
Ze is zeker moe want als ik haar op de arm laat valt ze zo in slaap. Maar nadeel is dat ze sneller weer wakker wordt. Je ziet ook aan haar gezicht en ogen dat ze moe is, maar ze wilt gewoon niet slapen. Ze wilt steeds wakker blijven met papa en mama. Op mijn arm slapen naast mij in bed gaat op zich wel (na een paar keer opstaan en opnieuw in slaap sussen als ze onrustig wordt bij het gaan liggen). En dan kan ik haar bij de volgende voeding of een uur later wel in bed wegleggen. Misschien moet ik dit maar gewoon aanhouden. Iedereen en overal is het steeds: zo min mogelijk prikkels, rust, regelmaat, routine... Even volhouden en dan komt het goed. En dan begint men al veel eerder dan 3 maanden. Ik vroeg me dus ook af of bij meer mensen de 3R niet werken en wat je dan doet.
Hier lukte dat pas rond een jaar hoor. Tot die tijd viel hij in slaap in onze armen, of liggend op ons bed (met 1 van ons erbij), waarna we hem slapend in zijn eigen bedje leggen. Na een jaar zijn we hem wakker in zijn eigen bedje gaan leggen en bleef 1 van ons erbij tot hij sliep. Dit heeft 3 dagen geduurd met huilen (maar we bleven er dus bij en troostten hem iedere 5 minuten) en sindsdien gaat hij heerlijk slapen.
Ons meisje valt nog steeds in mijn armen in slaap. Wel liggen wij op bed zo gauw ze slaapt kan ik haar in haar kamertje leggen. En zij is 16 maanden.
Mijn zoontje kan ook niet zelf in slaap vallen, vanaf begin af aan al niet. Hij valt wel in slaap tijdens de voeding of als hem draagt/wiegt. Tja niet alle kindjes kunnen makkelijk slapen, maar ik ga mijn zoontje niet laten huilen als het hem niet lukt om in slaap te komen. De drie R'en werken niet voor elk kindje.
Is ze niet oververmoeid...veel mensen denken dat als een baby maar lekker extra moe is (nog even wakker blijven he!) dat ze dan beter slaapt...maar het tegengestelde is waar! een oververmoeide baby zal niet lang genoeg slapen en ook onrustig en blijft daardoor oververmoeid. overigens bij een baby van 3 mnd heeft het geen enkele zin om te laten huilen. dat snappen ze niet en het enige dat ze leert is dat er niemand komt als ze in paniek is. nee hoor, gewoon nog even zo doorgaan.
Ze WIL misschien wel slapen maar KAN dit nog niet zelf. Ook hier n moeilijke slaper, ondanks rrr. Het lijkt dan echt hopeloos he sinds 1,5 week hier de puckababy aan t gebruiken en t helpt echt! Weet je trouwensvof ze niet ergens last van heeft? Reflux ofzo?
Het heeft bij ons ook even geduurd. Rond 7 maanden pas denk ik. Daarvoor alleen maar met wiegen en diepe slaap in bed. Hij is ook een buikslaper, maar ik denk dat dat geen verschil had gemaakt. Zelfs nu kan hij soms niet uit zichzelf in slaap vallen. Vooral niet als hij oververmoeid is, teveel prikkels heeft gehad. Ik probeer nu, als ik weet wanneer hij ongeveer moe wordt, een rustmomentje te creeeren. Even wat drinken bij mama, slaapzakje aan. Eventueel wat voorlezen. Of rustig op de bank neerleggen. Het lichaampje moet ook even tot rust komen. Zelf ga je ook niet na de marathon te hebben gelopen, direct in bed liggen natuurlijk Wellicht dat dat helpt en anders gewoon lekker blijven knuffelen en wiegen. Vooral als ze nog zo jong zijn. Geniet er nu nog maar van (ook al is het soms funest voor je rug en rust). Succes!
Dit vind ik ook. Mijn dochter sliep het liefst buiten in de kinderwagen. (in bed met veel moeite 45 min. in de kinderwagen 2 uur) Dus wanneer ze moe was kreeg ze haar slaapzak aan, onder de deken met winddichte kap, een paar rondjes door de tuin lopen en lekker voor het raam tukte ze weg..... Op het kdv sliep ze in een buitenbedje. Ze heeft tot haar 10 maand buiten geslapen en toen wilde ik haar toch in haar bedje krijgen, dit duurde even en de korte slaapjes van 45 minuten kwamen terug, maar nu slaapt ze zoals het "hoort". Succes ermee!!!
Gewoon lekker bij je laten liggen joh! Ze worden zo snel groot en gaan vanzelf een keer in hun eigen bedje in slaap vallen. Geniet lekker ervan en laat die rrr een beetje los. (oh en rrr hangt niet perse samen met vaste tijden of in eigen bedje slapen hoor).
Ja we gaan het loslaten want ik besef gewoon dat mijn kindje anders is. - in het begin maaide ze veel met haar handjes (pacco hielp niet zoals bij anderen direct. - elke keer dat we haar oppakken stopt ze direct met huilen. Ze houdt er ook van om rond te kijken. Als ze haar ogen dicht heeft weet ze precies wanneer mama gaat zitten want dan wordt ze onrustig totdat mama weer gaat staan/lopen is ze weer in een keer stil met haar ogen nog steeds dicht. - ze heeft geen reflux. Maar ik heb wel een afspraak met osteopaat gemaakt misschien helpt dat ook wel. Het was nl wel een zware bevalling: met ballon ingeleid, volgende dag water geprikt, 18 uur weeen en uiteindelijk toch spoedkeizersnee. Tussendoor ook nog koorts dus kindje moest 4 dgn antibioticakuur afmaken op kinderafdeling. Misschien moet zij dat ook verwerken. Bedankt voor jullie reacties. Het is goed te weten dat die 3 stomme R's inderdaad niet bij elk kindje werkt. Je hoort het nooit vandaar. We gaan haar gewoon lekker bij ons houden
Probeer idd te kijken wat voor jou kindje werkt. Hier ook bij een osteopaat geweest. We moesten haar hier in slaap wandelen (draagzak, rond 3 maanden lukte het ook in de kinderwagen) alleen bleef ze slecht slapen en zodra ik stil stond was ze weer wakker. Vanaf 3,5 maand slaapt ze in haar bedje, in het donker, op haar buik met geluid van stofzuiger/fohn. Hier lukt het toen vrijwel gelijk om haar wakker in bedje te leggen en er even bij te blijven tot ze sliep (duurt max. 10 minuten). Dat doen we nu nog, de ene keer blijft ze gelijk lekker liggen en ga ik weg. Soms moet ik er nog even heen voor een speentje. De andere keer duurt het wat langer. Hier nog wel vaak korte slaapjes en heb een tijd geprobeerd om haar weer verder in slaap te helpen maar dat werkt meestal niet meer. Dan ben ik een half uur-uur bezig om haar weer in slaap te helpen en is ze na een kwartier weer wakker, kost me meer tijd dan ik er profijt van heb. Ze slaapt hier meestal een uur per keer en vaak pakt ze s middags dan uit zichzelf een langere slaap.