Hoe weet je nou precies hoe warm de melk meot zijn en hoe doen jullie ze opwarmen en hoe lang? En wat kan er gebeuren als het iets te warm is of te koud?
Ik proef altijd het water met m'n lippen, (daarna de poeder erbij) vind ik betrouwbaarder als op de pols, je moet zelf even goochelen hoe lang enzo, want verschild per inhoud en wattage van magnetron. Als je het in een flessenwarmer doet, is het altijd de goeie temperatuur, maar altijd eerst controleren of het goed is! Als je de melk te koud geeft, kan het zijn dat je baby het niet wil drinken, of gaat kokhalzen, dat deed Steven als het was afgekoeld. Opgewarmde melk mag je niet langer als een uur bewaren, en nooit een 2e keer weer opwarmen.
het moet 37 graden zijn. dit kun je meten door wat druppels op de binnenkant van je pols te druppelen. Beter iets te koud dan te warm. Bedenk maar lauw warme thee kan je beter drinken dan gloeiend hete thee. Dus als het goed voelt op je pols kan jet het geven en anders even wachten tot het afgekoeld is. Ik warm het op in de magnetron, eerste paar keer telkens 10 sec. tot juiste temp. nu weet ik hoelang ik het erin moet zetten voor een juiste temp. veel succes
tussen de 30 en de 35 graden is de juiste temperatuur volgens het cb. Is het te warm dan gaan de voedingsstoffen sneller verloren. Ik heb het ook de eerste keer 10 sec opgewarmd in de magnetron, dat was de koud, dus nog een keer 10 sec. Nu weet ik dus dat ik het flesje water 30 sec in de magnetron moet zetten voor de juiste warmte. Ik druppel op de pols om het nog even na te kijken.
Ik zet het flesje met water op kamertemperatuur 30 seconden op 750 watt in de magnetron. Maar het scheelt ook hoeveel cc erin zit, want 90cc kan korter dan bijvoorbeeld 180cc. Ik voel ook met mijn lippen of het water goed is, op mijn pols voel ik het niet goed genoeg. Als het te heet is, gooi ik de voeding er gewoon in en zwenkt de fles dan onder de koud stromende kraan.
hier doe ik 180 cc water op 450 watt voor 1min10. Dat gaat perfect, precies de goede temp. Bij mij werkte juist de flessenwarmer niet. Werd er helemaal gek van. En de kleine van mij gooit koude melk er zo uit! Geniet heerlijk van lekkere warme melk. 1 X was ie net iets te warm (toen deed ik het nog met de flessenwarmer..), nou dat merkte ik zo! Kleine zette het direct op een krijsen, oeps...
In het begin voelde ik ook met mijn lippen/tong, maar al snel voel je aan de fles zelf of de temperatuur goed is..
Mijn kraamhulp vertelde me dat je het niet moet voelen als je het op je pols druppelt. Dezelfde temperatuur als je pols, dus. Ik vind het goed werken! Groetjes, Dominique
Lichaamstemperatuur ofwel lauwwarm als je met je hand voelt. Mijn flessen zijn ook de ene keer wel wat warmer en de andere keer weer eens wat kouder, maar ongeveer hetzelfde. Ik deed altijd 2/3 koud water en 1/3 heet gekookt water... dan is je flesje (nadat de poeder erin is gegaan) altijd op de goede temperatuur! Heel makkelijk. Nu doe ik een fles 30 seconder in de magnetron... maar dat is heel verschillend per magnetron, bij de een komt ie er dan koud uit, bij de ander heet of juist precies goed...
ook ik doe de melk op mijn pols en is dat mijn graadmeter. liever te koude melk dan te warm. groetjes susanne