Zoals ik al had gezegd, deed mijn dochter vorige week haar eerste losse stapjes! Ik trots, zij nog een beetje bangig, maar sinds gisteren doet ze het steeds vaker uit zichzelf en ik probeer haar ook niet teveel te pushen. Ik wil dat ze het zelf durft! Maar goed, ik heb hier zo naar toe geleefd (al maanden staan, los staan, aan de hand stappen, alle tussenstapjes), maar wat zijn nu de volgende stapjes? Ze loopt nu veel aan 1 handje, laat ook zelf de tweede hand los en loopt dan hard rond. Ze doet dus af en toe 1/2/3 stapjes naar een stoel toe, of ze loopt door en laat ons los vlak voor ze bij de ander is. Gaat ze nu steeds verdere stukjes oversteken? Hoe kan ik haar een beetje helpen, dat ze misschien niet zo vaak valt??? Ik heb nogal een grote woonkamer, meubels staan ver uit elkaar. Helpt het haar als ik de box bijvoorbeeld in het midden zet, dat ze wat meer steuntjes heeft? Of heeft ze daar nu nog niks aan? Lees: hoe leert ze nu verder? Hoe ging dat bij jullie?
Dat gebeurt helemaal vanzelf. Beetje bij beetje krijgt ze steeds meer vertrouwen. Laat het haar lekker in haar eigen tempo doen. Je hoeft er dus niets voor te doen.
Ligt helemaal aan het kind! Mijn dochtertje heeft een maand geleden de eerste stapjes gezet maar loopt nog steeds niet. Ja buiten wil ze nog wel eens een paar meters maken maar "lopen"op haar knietjes vind ze veeeeeel makkelijker Dus laat je dochtertje haar eigen tempo bepalen al zou je soms willen dat jij het kon doen Maar ze is er vroeg bij zeg!
Ja ik wil haar zo graag behoeden voor al dat vallen enzo, wat ik soms hoor... Dan denk ik, misschien kan ik haar een beetje helpen, dat ze wat beter kan oefenen. Met kruipen valt ze weinig he Maar goed, dan laat ik haar wel gaan! Ik ben erg benieuwd hoe snel het zal gaan!
Hier heb ik haar ook lekker d'r gang laten gaan. Ze ging vanzelf steeds grotere afstanden overbruggen. Echt goed lopen ging ze pas doen toen ze zonder iets vast te pakken kon gaan staan. Voor die tijd liep ze heel veel op d'r knietjes.. Onze meid was best voorzichtig en is niet zo vaak gevallen. Als ze viel, viel ze meestal ook op d'r billen. Tjah, ze leren 'met vallen en opstaan'.
Hoe oud was je dochtertje toen ze liep als ik vragen mag? Want dat doet ze hier dus ook dat lopen op dr knietjes en had ook zoiets van ze zal eerst moeten leren te gaan staan uit zichzelf zonder iets beet te pakken. En dat zie ik haar niet echt doen eigenlijk
Hier zette mijn meisje haar eerste losse stapjes toen ze een jaar was. Nu sinds een 3 weken loopt ze gewoon los door het hele huis heen! Dus heeft hier ongeveer een maandje geduurd.......van eerste stapjes tot echt goed los lopen!
Laat haar gewoon haar gang gaan. Ze zal vanzelf beter gaan lopen. Volgens mij verloopt die ontwikkeling bij ieder kind weer anders. Mijn zoontje liep al snel volledig los zonder te vallen, maar liep ook pas met 17 maanden.
Mijn zoontje deed dat ongeveer tegelijkertijd (zelf staan zonder zich vast te pakken en lopen). Wederom niet echt een peil op te trekken volgens mij Een vriendinnetje van zoonlief liep ook altijd op haar knietjes en is uiteindelijk ook vanzelf gaan lopen (met 15 maanden geloof ik). Dat komt echt wel
Hier heeft het 3 maanden geduurd, 3 volle maanden achter haar loopkar en poppenwagen, toen durfde ze het pas alleen. Is vrij lang dus, maar elk kind is anders.
Het komt vanzelf.. hier liep meneer met 8mnd achter zijn loopkar en met 10mnd los... maar soms duurt het ook veel langer (of veel korter) Gewoon zelf laten bepalen, komt goed!
Leuk om te lezen! Zelf opstaan lukt al soms (als ze op haar hurken gaat zitten, komt ze iig zonder steun weer omhoog), maar het zijn vooral nog echt maar een paar stapjes, en dan ook half strompelend en vallend Mijn dochter is nogal moedig aangelegd, dus bang om te vallen is zeker niet. Daarom misschien juist, wil ik haar een beetje helpen om rustig te oefenen, ipv 100 keer vallen...
Gentle, met vallen en opstaan leert men. Je kan haar simpelweg niet helpen omdat je er moeilijk 24 uur per dag naast kan gaan zitten.... Plus ze zijn erg flexibel nog (gelukkig)