Je kan de azijn het beste toevoegen wanneer de wasmachine op spoelen staat. Tip: Ook kan je een beetje azijn toevoegen bij de zwarte was, blijft t mooi zwart
Nou hier altijd op 40 graden, en het ruikt allemaal fris en we hebben nooit ergens last van... dus volgens mij is het niet schadelijk hoor als je niet heet wast. En de wasmachine draai ik wel eens leeg op 90 graden.
Ik heb gewoon witte was en bonte was Witte altijd op 60 Bonte op 40 En aangezien mn vriend geen witte boxers heeft op 40 dus bij de bonte was
Hier hetzelfde. Oh nee, mijn man heeft wel witte boxershorts, ik denk 2 stuks . Wat een topic dit, haha
ik was bijna alles op 40, dat is ook de maximum temperatuur voor de meeste dingen volgens het etiket??? En het gaat prima schoon hoor. Ik zie mijn broekjes nog niet de 60 graden overleven...
Jeetje wat wassen er veel ondergoed op 60 graden! Alleen het mannen ondergoed of ook dat van jezelf? Daar kom je toch alleen mee weg als je degelijke onderboxen hebt, dat frivole gerei mag toch niet zo heet worden gewassen?
Het beddengoed, ondergoed en de handdoeken van de hele familie altijd op minimaal 60 liever 90 graden. Net als theedoeken en vaatdoekjes enzo. Als je kouder wast dan verspreid de hele dierentuin van schimmels, bacteriën, virussen en stofmijten zich door je hele wasgoed, levend en al. Erg goed goor hun milieu. Minder goed voor het onze. Ze gaan vervolgens wel dood als je ze daarna in een hete wasdroger doet, maar als je op 30 graden wast om het milieu te sparen dan gebruik je natuurlijk geen wasdroger, want een wasdroger is stukken slechter voor het milieu dan heet wassen. Voordeel van heet wassen, vooral op 90 graden, is dat je maar een fractie van de hoeveelheid wasmiddel nodig hebt...daar komt minder van in het milieu, dus dat is beter. Je kunt bij heet wassen trouwens veel energie besparen door i.p.v. het water door de machine op te laten warmen er warm kraanwater in te laten lopen. Scheelt ook veel tijd.
Meestal al het ondergoed, handdoeken, sokken etc op 60 graden. Tenzij ik zo'n half wasje overhou, dan gaat het gewoon op 40 graden met de rest mee.
Onderbroeken, sokken, vaatdoekjes, theedoeken, handdoeken en beddengoed altijd op minimaal 60 en soms ook 90 graden.
Ik was alles op 30 graden. Is prima schoon daarna... Ik heb alle vertrouwen in mijn wasmiddel die een wasje prima schoon krijgt op deze lage temperatuur. De pasvorm blijft dat tenminste ook gewoon goed... Ik heb vaak genoeg met 60 graden gewassen en toen zat het toch niet meer zo lekker
Misschien hele stomme vraag van mij.. Maar schoonmaakazijn vind ik toch niet erg lekker ruiken, gaat dan niet je was meuren naar azijn?
Ik ook. Met 40 worden ze echt wel schoon en frist (hij laat geen remsporen in zijn onderbroek achter ) en bij 60 gaat het elastiek trekken.