Ideeën voor deze ruimte op zolder?

Discussie in 'De lounge' gestart door IH5, 19 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. IH5

IH5 Niet meer actief

#1 IH5, 19 mei 2014
    Laatst bewerkt door een moderator: 19 mei 2014
    Wat zouden jullie doen met zo'n zolderkamer, hoe kun je hier iets moois van maken?

We doen er nu helemaal niets mee, want het is namelijk best lastig vanwege de schuine wanden, maar ergens ook zonde om de ruimte niet te benutten.

Wie heeft ook zulke schuine wanden en hoe heb je dat opgelost?
    (Ik zal er nog twee foto's bijplaatsen in de volgende post).

Bijgevoegde bestanden:

2. IH5

IH5 Niet meer actief

Het is er normaal gezien wel iets lichter, maar dat komt niet zo goed over op de foto's.

Bijgevoegde bestanden:

3. Bkoenen

Bkoenen Niet meer actief

WAUW! Wat een gave ruimte zeg :D Ik zou in de 'serre' een lekkere grote loveseat neerzetten, en lage boekenkastjes onder de schuine wand. Een mooie plant ernaast - en dat is dan mijn persoonlijke wegduik leeshoek :D
    De rest van de zolder zou ik een speelzolder/opbergruimte van maken, wellicht gecombineerd met een logeerbed.

De kids mogen spelen, ik ga lezen :D JEEEEEEJJ!! haha

(wel even traphekje maken)

4. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.266
    6.794
    113
    Tja...lastige ruimte juist.

Voor opbergen denk ik. Dan kastjes maken tegen de schuine gedeelten.

En het lichte buiten gedeelte voor de was?

5. Jekil

Jekil Actief lid

29 sep 2012
    392
    1
    16
    Leerkracht VSO
    Rotterdam
    Op welke.nl hebben ze wellicht goede, praktische ideeën voor zoiets. Is wel ff zoeken, maar dat is geen straf op die site.

6. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Ik zou idd de lagere schuine gedeelten aanpassen naar berg/kastruimte, wij noemden dat thuis "achter de scheve kant" :D
    Verder ligt het er een beetje aan hoeveel ruimte je verder tot beschikking hebt, is er voldoende slaapruimte op de lager gelegen etage, dan zou je er een hobby-kamer, of speelkamer oid van kunnen maken.

7. IH5

IH5 Niet meer actief

Haha, jullie maken me wel enthousiast.
    Die site 'welke' zal ik ook eens bekijken.

We hebben de ruimte niet nodig, wonen hier nu 7 maanden en ik ben pas 3x op zolder geweest :)

Voor de was en de slaapkamers enz is genoeg ruimte beneden.
    Die relax-hoek van female81 lijkt me ook wel wat eigenlijk ;)
    En traphekjes hoeft niet, mijn kids zijn 7 en 3 jaar.

Hopmarjanneke, hebben jullie die schuine stukken zelf ook en heb je misschien een foto van hoe je dat gedaan hebt met kasten ervoor?

Dank jullie wel voor het meedenken!

8. siriel

siriel VIP lid

15 nov 2010
    5.123
    2.957
    113
    Vrouw
    Hier kan je toch een fantastische speelgoedzolder van maken? Een rek met verkleedkleren, een treinbaan, poppenhuis, een wand met een heel groot krijtbord oid.
    In de serre, een heerlijke loungebank, met veel kussen, waar de kids lekker boekjes kunnen lezen of kijken.

Ik zou wel raad weten met zoveel extra ruimte. Super leuk voor de kinderen en vriendjes/vriendinnetjes:D

9. minon

minon Niet meer actief

Oeh ik zou het wel weten.
    In de serre een heerlijke relaxstoel of bank met een mooie excotische plant.
    In de rest van de kamer speel/hang/relax ruimte voor de kinderen. Waar je boven komt zou ik schuine kanten maken zoals wij dat noemen. Van die schotten waar je dozen achter kunt zetten. Er zijn zelfs speciale dozen te koop voor schuine wanden. Ideaal!

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Hier had ik ook een hang/relax ruimte gemaakt.
    Leuk voor als je je even terug wilt trekken maar helemaal.geweldig als je kinderen straks tieners zijn en lekker met vrienden ergens willen zitten. Dan heb je ze tenminste thuis en het zicht erop.
    Maar als je het een beetje mooi inricht heb je het ook voor jezelf in gebruik nu...
    Heerlijk lijkt me dat om een ruimte voor mezelf te hebben

11. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Ik had er een slaapkamer, of inderdaad lounge-/speelkamer van gemaakt. Geweldig mooie ruimte ondanks het minder praktische: jaloers! ;)

Deel Deze Pagina