Blegh ik vind mezelf op het moment echt zo geen leuk persoon. Ik ben heel snel geprikkeld, mopper op iedereen en alles, en de hond moet het ook ontgelden. Heb het gevoel dat ik alles alleen aan het doen ben, terwijl dat niet zo is. Volgens mij zijn m'n hormonen behoorlijk uit balans. Ik (vr)eet alles wat los en vast zit, en ik ben niet eens ongesteld. Who's feeling me? Tips?
Even wat voor jezelf plannen en opladen, zonder kind Van mij part lang slapen of ff lekker uit eten met een vriendin. Helpt hier vaak wel goed. Moet mijn mama modus even uitzetten en de ik modus aan.
Misschien dat het nu in de vakantie erger is? Dat herken ik wel ni de kinderen 6 weken lang thuis zijn. Inderdaad tijd voor jezelf inplannen, dat kan in de avond zijn als dat makkelijker is of bijvoorbeeld een dag in het weekend voor jezelf plannen.
Ik had het eergisteren. Zo'n dag waarbij ik het liefst de hele dag in bed wilde liggen en geen mens zich met me bemoeit. Nooit eerder zo erg gehad trouwens, maar voelde me erg ongelukkig (en vond het erg zielig voor mijn zoontje, die ook zn dag niet had) en ook alles wat tegen. Het is 21.00u geworden en toen ben ik in bed gekropen. De dag erna was het over. Mijn tip: houd vol en wees niet te streng voor jezelf.
Oh ik zie nu dat je een kleintje hebt van een half jaar oud, toen heb ik het ook gehad. Ik denk indd van de hormonen en de andere invulling van het leven. Me-time had ik toen ook echt even nodig, meer zijn dan alleen moeder.
Kan je vandaag de hand geven Hier is de jongste 9 maanden en de oudste 4 En ben vannacht tot half 4 wakker geweest door de jongste Ben dus gesloopt Sterkte ermee!
Bedankt voor alle reacties. Ben gelukkig weer afgekoeld inmiddels. Heb er echt tegen moeten vechten vandaag intern. Ik heb geen schoolgaande kinderen, dus het komt niet door de vakantie. Zwanger kan ik op het moment niet zijn, net ongesteld geweest. Op het moment heb ik geen werk, dus ben ook nog eens alle dagen thuis. Ik ga zo eens lekker in bad. Komende tijd de oma's en opa's maar eens vaker vragen om op te passen. En hopelijk komen de hormonsters snel tot rust
Heb geen idee Dacht dat ik misschien wat verkeerd had gegeten Ze heeft een koemelkallergie en ik hoorde haar buikje heel hard
Soms ben ik een monster wat mij oplaad is kinderen even bij iemand anders en gaan wandelen met een mp3 speler vol leuke muziek. Of gewoon thuis de badkamer schoonmaken met een mp3 speler in niks anders horen en een taak volbrengen haha.
Succes ermee. En vergeet niet om af en toe gewoon even te 'lummelen' Als de kleine ligt te slapen zelf ook even een dutje, of niks, of Netflix. Maar in elk geval niet alle slaapjes opvullen met huishouden en andere mietjes. Soms mag het blijven liggen. En lekker met de hond wandelen. Kleine in de wagen en een extra ronde lopen. Doe je jullie alledrie een plezier mee
Ontzwangeren kan het heel goed zijn! Je hormonen liggen echt overhoop. Houd vol, toen mijn zoontje een jaar werd voelde ik me steeds beter. En van de week dacht ik nog van ja, ik voel me steeds meer mijzelf weer. En hij is nu 15 maanden.
Ja dat probeer ik bewust te doen! Maar het is ook wel fijn om een opgeruimd huis te hebben. Het sleutelwoord is balans. Gelukkig vind ik mezelf alweer een stuk aardiger dan toen ik dit topic opende haha. En dat wandelen wil met dit lekkere weer wel, de hond vindt het geen straf.
Dat probeer ik echt in m'n achterhoofd te houden op zulke dagen, dat het ontzwangeren is. Of dat het tenminste hormonen zijn. Gelukkig maar een paar dagen per maand. Maar ik moet ook gewoon balans houden in wat ik wil en kan doen haha
Ja dat is lastig en pittig hoor! Heb het nu ook nog af en toe maar minder en niet zo vaak meer. Ook niet meer zo heftig. Maar ik reageer sterk op hormonen. Komt goed!
Ik heb het vandaag ook. Ik wil ZO graag een moment voor mezelf, al is het maar een uur. De hele dag 2 kinderen om me heen die me werkelijk geen minuut met rust laten. De vlag gaat hier uit zodra school weer begint