We hebben uit het asiel een lief katertje gehaald. Helaas blijkt mijn dochter allergies te zijn en zal ik hem toch weg moeten doen met pijn in mijn hart. Nu had ik hem op marktplaats gezet in de hoop dat iemand hem een thuis wil geven zodat ik hem niet terug moet brengen naar het asiel. Nu kreeg ik een reactie van iemand met dat het een stomme smoes is en dat ik de volgende keer maar eens goed moet nadenken voor ik een dier uit het asiel haal en bla bla.. Daar kan ik me echt boos om maken dat mens kent ons niet eens en dan gelijk haar oordeel klaar! Wij zijn ontzettende dieren liefhebbers we hebben nog meer dieren maar daar kan mijn dochter gelukkig wel tegen. onder haar reactie schreef ze je hoeft niks terug te schrijven ik ken de reacties al! Nou ja..... Moest het even kwijt!
Wat een b*tch zeg, ik zou me er niks van aantrekken, jij weet hoe het zit, en wat een ander er van vindt, lekker belangrijk! Ik vind het super goed van je dat een huisje probeert te vinden en hem niet gelijk terug brengt naar het asiel! Groetjes Marijke
Ja echt belachelijk he! Ik heb haar wel terug geschreven en gezegd dat het jammer is dat ze gelijk haar oordeel klaar heeft! Ik heb zelfs een tijdje in het asiel vrijwilligers werk gedaan! ik weet dat ik me niks moet aantrekken maar toch vind ik het rot stom he!
Nou jah Idd een b*tch...... :x laat haar maar lekker joh, gewoon weer zo'n typisch figuurtje op zoek naar (negatieve) aandacht!
Meid jij weet beter, dus je hoeft je er niets van aan te trekken. Die reactie zegt meer over het gedrag van de persoon zelf dan over jouw gedrag. Jij doet je best om een huisje te zoeken voor je beestje. sommigen brengen het beestje naar het asiel. Maar wel uit liefde en met pijn in je hart. Ik heb zelf ook een kat, uit het asiel; inmiddels is ie 10 jaar. En ik ben ook als de dood dat mijn dochter straks allergisch is (mijn vriend is het licht bleek later). En dat ik hem straks weg moet doen, ik zou alles op alles zetten om dat te voorkomen. Btw; ik zou het liefst al die katten van MP in huis willen nemen, vind het altijd zoooo triest voor eigenaar & dier.
het is niet goed te praten wat ze heeft doet, absoluut niet. Zij heeft zich er niet mee te bemoeien! (Waarschijnlijk niets anders te doen...) helaas gebeurt het alleen zo vaak, dat beestjes op MP worden gezet omdat ze te veel tijd / geld kosten. Meestal onder het mom van "de kinderen zijn allergisch". Je ziet het ook vaak bij honden. De meeste "herplaatsers" zijn tussen de 9 maanden en 1,5 jaar. Dan is het puppy af en gaan ze "puberen"... nou dat is lastig! Ik hoop voor je dat je gauw een goed plekje vindt, ik zou m zo op komen halen maar mag echt niet meer van hubbie!
Sja, zo kreeg ik hier op het forum een aantal dames over me heen omdat ik voor ons poesje een ander thuis zocht. Mijn dochter van 4 jaar terroriseerde haar namelijk. Achter haar aan rennen, schreeuwen, speelgoed naar haar gooien en slaan. En de poes begon er op te reageren met agressie...die heeft mijn dochter 2x op het hoofd gesprongen (nageltjes in dr koppie) en een paar keer naar dr gezicht uitgehaald. Dan word er geroepen; voed je kind beter op. Maar wat we ook zeiden en straften, ze bleef doorgaan. Mijn dochter is sowieso heel erg druk en hyper (misschien wel adhd), dus dat is makkelijker gezegd dan gedaan. En aangezien ze mekaar niet meer rust konden laten en de poes ook agressie naar mijn dochter begon te vertonen, leek het mij beter voor ons allemaal dat ze naar een ander thuis zou gaan. Vooral voor de poes zelf, want die had geen moment rust en ik moest mijn dochter steeds straffen. Das niet leuk kan ik je zeggen. En het schoot dus ook niet op. Gisteravond is ze opgehaald en we missen dr enorm, maar het is beter zo, rust in de tent en poeslief word niet steeds meer geterroriseerd! Irie, je bent geen slecht mens hoor! Je zoekt een goed thuis voor je kat en dat is zo belangrijk!
ga een hele eerlijke mening geven, en hier zal zeker negatief op gereageerd worden, maakt me niet uit, geef wel even me mening. Aan de ene kant dat je een asielkatje haald maar vervolgens weg moet doen door allergie, tja je had van te voren kunnen proberen of iemand alleergies was door een oppas katje in huis te nemen ofzo. MAarja dan heb je het punt, het openbaart zich meestal niet in 1 dag of in een week maar na een paar weken, dus tja.... aan de andere kant, kan me voorstellen dat die persoon jou zulke berichten stuurd, 99 van 100 advertenties wegens allergie kloppen niet, en helaas zal die 1e dan ook de boosdoener zijn. Dus aan de andere kant vind ik het ook niet kloppen, want jij hoort dus bij de 1e die niet zomaar als smoes neer zet, maarja die persoon dacht dus van wel, en vraagt niet gewoon eerst. Mijn tip, negeer die persoon, en kijk misschien waar je meid niet allergies voor is, misschien is dat dan een optie.
spijtig te lezen dat je kind er allergies voor is. Niet leuk zo'n reactie die je krijgt maar het klopt dat het wel het meest gebruikte excuus is om zo van een beestje af te komen. maar waarom breng je het dan niet terug naar het asiel? het katje is daar in goede handen, ze weten zijn geschiedenis en kunnen daardoor een passend baasje voor hem vinden. Op MP moet je maar afwachten wie je katje in zijn handen krijgt.
Ja precies. Mensen doen alsof het asiel echt een hel is voor die beestjes. Maar daar zitten de meest grote dierenliefhebbers en ze komen daar echt niets te kort hoor! Ik maak me meer zorgen om MP omdat daar mensen op zoek zijn naar dieren en daarbij geen 'zuivere' intenties hebben zeg maar (denk aan de broodfok etc.). Alecia, zo werkt het nu eenmaal niet. Waar haal je zo even een oppaskat vandaan?! En dan nog is het vaak zo dat mensen voor de ene kat wel allergisch zijn en van een andere kat geen last hebben. Gelukkig openbaart een allergische reactie zich meestal wel direct en niet pas na een paar weken...
het is een griezel verhaal en misschien ook wel een broodje aap verhaal hoor maar stel je voor dat je katje opgehaald wordt door iemand die hem als slangenvoer gaat geven. ben je trouwens niet een overeenkomst aan gegegaan met het asiel? volgens mij blijft je kat op papier het eiegndom van het asiel en zou je het moeten melden dat je weer afstand wilt doen van de kat zodat ze met jou naar een oplossing kunnen zoeken.
Daarom zei ik ook dat veel mensen hun beestje uit liefde naar het asiel brengen. Want daar krijg je echt niet zomaar een beestje mee hoor. Weet ik uit eigen ervaring! Wij gingen voor een kat die wat moeilijker was, maar werd ons toch afgeraden om hem mee te nemen omdat we nog nooit eerder een kat hadden. En ze laten je ook katten zien waarvan ze denken dat ie bij je past. Ze geven heel duidelijk aan van weet waar je aan begint als je bijv. een wat moeilijkere kat in huis wilt nemen.
Ik ben van mening: Dierenhandelaar of geen dierenhandelaar daar gaat t nu niet om, die vrouw heeft NIET het recht om ts zo'n mailtje te sturen...dat is gewoon onbeschoft!
ja ik dacht ik probeer het eerst zo zodat hij niet eerst weer daar moet komen en dan weer naar een huis. Maar als ik geen reactie krijg breng ik hem na het weeknd. En ja zal best dat er mensen zijn die dat doen maar geeft die vrouw nog geen recht om mij zo aan te spreken. ik weet nu waar mijn dochter niet allergies voor is en gelukkig kunnen we de rest van de beesten wel houden.
Ik praat het niet goed , het is niet leuk om zo'n mailtje te krijgen als je de beste bedoelingen hebt en het beste met het beestje voor hebt maar bekijk het eens zo, diegene die dat mailtje heeft gestuurd heeft in zeker zin ook het beste met het beestje voor. Haar actie is denk ik ook niet zo zinvol maar meer een wanhoopsdaad om zo mensen die wel erg makkelijk denken over een beestje wegdoen anders te doen laten denken. Ze zou het op een andere manier aan kunnen pakken om zo wellicht meer begrip en effect te bereiken.
Ik vind het heel sneu dat je zo'n mailtje hebt gekregen terwijl het bij jou echt om een allergie gaat. Maar zoals door anderen ook aangegeven is het op Marktplaats i.d.d. vaak alleen maar allergie waardoor huisdieren worden aangeboden. Vindt het echt brutaal dat iemand zomaar een email stuurt. Een tip: je kunt jezelf/kind/partner laten testen bij de HA op een eventuele allergie. Doet geen pijn, en je kunt na een goede uitslag (of liever gezegd:geen uitslag ) gerust je huisdier aan gaan schaffen.
@ Mamakitty, ik was een van de mensen die een opmerking plaatste. Zeg niet dat je een slechte moeder bent (wat weet ik daar van...), of dat je je dochter beter moet opvoeden. Ik vind het alleen echt heel rot dat een klein katje 'de dupe' hiervan wordt. In het asiel kan je veel katten vinden, die wel aan (drukke) kinderen gewend zijn. Maar het klonk lullig van mij maar heb medelijden met het katje. Je bedoelt het vast ook alleen maar goed om hem weg te doen. Vast inderdaad met pijn in je hart. @ Ts, je bent dan vermoedelijk een van de weinige mensen bij wie het wel waar is, allergie van de kinderen. Had ook eens met mensen gemaild, die wilden hun katten kwijt ivm allergie. Had van alles gemaild met ze, uiteindelijk hadden ze ze toch ' in de buurt' kwijt kunnen raken. En een weekje later zag ik ze op dierenasiels.com staan. Blijkbaar toch makkelijker dan een uurtje rijden om ze naar een goed huis te brengen. Natuurlijk dat mens moet zich nergens mee bemoeien, ze pakt net de verkeerde eruit waarschijnlijk! Dat is heel lullig. Maar als je kijkt hoe veel dieren er zijn waar men vanaf wil onder het mom van allergie, word je wel verdrietig hoor.... Maar hopelijk vindt je snel een fijn huis voor je kat!