ik heb heel erg veel moeite om me goed te kunnen uiten op een forum/msn. vaak lijkt iets heel boos/dreigend/verkeerd wat ik bedoel te zeggen en krijg ik gelijk allemaal dames over me heen bedoel het vaak goed of wil alleen mijn mening of idee laten weten. ben ik de enige. vroeger had ik ook vaak ruzie op msn met mijn vriendje(wat nu naast mij voetbal zit te kijken getrouwd en wel)(dus het komt wel goed....) maar had er toen al last van......
ik heb er ook last van, ook op het werk als ik een mail naar iemand stuur. Tja, het is net hoe je het leest. Ik bedoel het vaak niet onaardig.
Herkenbaar is het zeker! Maar ik heb de oplossing: (mobiele) telefoons eruit, computers eruit... terug naar het stenentijdperk, en gewoon weer echt met elkaar praten Lang leve de non-verbale communicatie!!!
Nee je bent niet de enige. Heb net ook een bericht bij de chippendales gezet en zal ook wel weer op gezeken worden Ik bedoel het ook vaak niet onaardig, ik weet het ook niet hoor Maar vind wel dat iedereen zijn mening mag zeggen positief of negatief.
daarom altijd zoveel mogelijk gebruiken of hahaha nee hoor ik begrijp het hier ook wel vrij vaak maar zelfs in het dagelijks leven, zeg ik wat dan is het DOE niet zo boos terwijl ik dan helemaal niet boos ben
Tja toonsoorten zijn niet te lezen..... Ik schrijf vaak iets "ironisch"... of juist met zelfspot..... en dan gebruik ik een smiley ofzo erbij..... Heb ook een beetje droge "flauwe humor"... die dan soms verkeerd opgepikt wordt.... Probeer altijd mn reactie zo tactisch mogelijk te schrijven.... maarja zelfs dan gaat het wel eens de mist in..... Soms ook jammer dat er gelijk vol gas tegenin gegaan wordt... en niet ff duidelijkheid wordt gevraagd..... tja blijft moeilijk... misschien moet zwangerschapspagina maar een gratis "babelbox" openen....
ja dat heeft iedereen volgens mij wel. Daarom probeer ik altijd een smiley erachter te zetten als ik blij ben en als ik het ergens niet mee eens ben een:x en nu ben ik dus
hier momenteel gebrek aan mannelijke hormonen..... (de vlag hangt uit... maar niet te merken toch...)
zoals ze dat in het stenentijdperk deden. lekker knus tegen je mannetje aan om warm te blijven. Heerlijk. Nu zit ik op de ene bank op de laptop en mijn man op de andere bank met zijn laptop. Gezellig!!!8)
Stenentijdperk.... is dat niet die tijd dat we aan onze haren door onze mannen de grot in werden gesleurd......??!!! Nou graag dan...
ik zit hier zij aan zij met laptop op schoot en man kijkt naar 22 randebielen die achter een bal aanlopen (en miljoenen daarvoor krijgen)
Ik probeer altijd actief te vermijden dat een post verkeerd overkomt door veel 'Ik vind dit of dat' te gebruiken, de dingen op mijn eigen situatie te betrekken en eventueel mijn zinnen aan te passen. Zo klinkt bijvoorbeeld 'Ik vind het laten huilen van een kindje niet prettig en daarom pak ik Kyra altijd bij mij' al een stuk beter dan 'Laten huilen is onnodig, pak dat kind toch op'. (Let op dit is een voorbeeld!). In het begin had ik er wel moeite mee omdat ik gewend was gewoon alles heel direct te zeggen maar het werkt echt ook als je niet achter de pc zit.
Probeer ik ook altijd te doen..... Reactie op reactie vind ik dan ook soms vervelend... ik probeer erop te letten hoe ik iets schrijf... iemand anders haalt dingen uit zn verband....en daar reageert dan weer iemand anders op..... Doet me soms een beetje denken aan "die ene zin doorgeven in de klas.." en uiteindelijk werd het heel anders....