Haai meiden, Even een vraagje. Ben nu 25 weken zwanger en heb nu ruim een week een mega beurs en irritant gevoel "down under". Zeg maar in mn liezen naast mn schaamlippen en onderop mn schaambot (schaam schaam). Zitten is niet echt naar maar als ik loop voelt het erg vervelend, zou het liefst wijdbeens willen waggelen. Het zijn geen steken en lijken ook niet banden te zijn, anders dan beurs kan ik het niet omschrijven. Vorige week bij de vk aangegeven en gevraagd of dit door verweken o.i.d. kan komen. Maar dat kon volgens haar nog lang niet en verder had ze er geen antwoord op. Kan me echt niet herinneren of ik dit met de eerste zwangerschap ook heb gehad. Herkennen jullie dit? (PS; nee, komt niet door vrijen )
Als ik het zo lees zou ik denken dat het te maken zou hebben met de indaling.. Maar dat zou wel wat vroeg zijn denk ik..??
Vriendin van me had dit ook, die kampte met een blaasontsteking.. Helaas kamp ik er nu ook mee.. Ik had alleen verschrikkelijke buikpijn.. Verder weinig last van andere dingen... Dus miss even je urine inleveren bij de dokter?
Bedankt voor jullie reacties meiden! Whow, nee als het door indalen komt is het niet goed, ben al zo bang dat ze eerder zal komen! Maar ik ga daar maar even niet vanuit al zou het wel een goede verklaring zijn voor het gevoel. Blaasontsteking kan ik me niet voorstellen, tenminste, bij eerdere blaasontstekingen heb ik niet dit gevoel gehad. Misschien toch maar even plas laten testen. Bekkenproblemen??? Geen idee, maar de term "Paardrij gevoel" kan ik me zeker in vinden. In die zin dat ik me voor kan stellen dat het na een uurtje of wat doorzitten in draf "down under" net zo beurs voelt als nu. Heb nooit bekkenproblemen gehad, dus geen ervaring mee. Maar goed, ehhh, wat nu? Zijn er meer kenmerken? Of kan iemand me daar iets over vertellen? Heb pas over twee weken weer een afspraak bij de vk, en ben helemaal niet zo bellerig. Thanx!
ik heb dat paardrijden gevoel ook en mijn vk zegt dat het me bekken is ik ga zo naar de fysio daarvoor...het zijn waarschijnlijk de onderste twee botten zeg maar van je bekken
Ik heb sinds een paar dagen ook een beetje een beurs gevoel daar, alsof ik een stomp tussen m'n benen heb gehad Geen idee waar het vandaan komt, maar het zal er ook wel bij horen? Alles lijkt wel te verweken tijdens de zwangerschap, haha! Wat raar trouwens dat je VK zegt dat het niet door verweken kan komen. Dat gebeurt toch juist al heel snel in de zwangerschap? Ik had ook met 15 weken ofzo al heel veel last van mn stuitje, dat was ook zoiets.. En er zijn toch mensen die al heel snel in de zwangerschap last van BI hebben?
Dat denk ik ook. Ik heb het nl ook en loop nu met bekkenklachten. Het is net alsof je een flinke trap van onder hebt gehad.
Ik heb hier een paar maanden geleden ook een topic over geplaatst. Ik zat toen rond de 19 weken. Was erg bang voor BI, maar volgens de gynaecoloog was dit typische bandenpijn.
Nou dat hoop ik dan maar, ben niet zo'n pieper maar begon me nu toch zorgen te maken. Het gevoel wordt ook in de loop van de dag steeds heftiger. Neem me elke keer voor rustiger aan te doen, maarja zitten helaas midden in een forse verbouwing die ik natuurlijk wel optijd voor de kleine af wil hebben en zoonlief van 3 heeft mama ook nodig. Voel me verder super goed en vind het erg moeilijk om thuis of op mn werk eraan toe te moeten geven dat ik wat minder kan. Dus als t gewoon verweking en groeispurt is dan hoort t erbij en hoef ik verder niets te laten!
Heb dit rond 19 weken ook gehad, toen was het bandenpijn. Zal dus gewoon erbij horen. ik had het gevoel dat ik met mijn benen wijd moest lopen, zo,n beurs gevoel. Succes ermee! Beide keren is het in ieder geval trouwens weer weggegaan.