Hallo dames, Op dit moment ben ik ruim 20 weken zwanger van ons tweede wondertje. Net als bij onze eerste heb ik bekkeninstabiliteit, alleen is het deze keer veel erger en helaas al veel eerder begonnen. De vorige keer heb ik een vrij vlotte 'gewone' poliklinische bevalling in het ziekenhuis gehad. De bekkenklachten waren na de bevalling vrij snel over. Omdat het deze keer echter veel erger is, vraag ik me af hoe mijn bevalling er nu kan gaan uitzien. Hoe zag jullie bevalling met (zware) bekkeninstabiliteit eruit? En hoe gaat het nu na de bevalling? xxx
Hoi, Bij de eerste en de tweede had ik ook erge bekkeninstabiliteit, tijdens de bevallingen doet het zeer en is het gevoelig. Maar ja, dat is bevallen zoiezo... Het heeft mij niet weerhouden om weer zwanger te worden. En ook nu heb ik weer bekkeninstabiliteit. Na de bevallingen ging het bij mij heel snel weer beter! Sterkte joh!
Had ernstige bekkeninstabiliteit bij mn eerste. Ben met 38.3 ingeleid door een te hoge bloeddruk. Bevalling ging vrij vlot, vijf uur van aansluiten infuus met weeën opwekkers tot aan geboorte vd placenta. Vermoedelijk door de bekkeninstabiliteit ook minder pijn gehad dan andere bij een bevalling omdat je bekken dus al wijder is. Bekkenfysio had gezegd dat dit zo zou zijn en vond het inderdaad meevallen. Behalve het verliggen tijdens de bevalling zelf. Dit was gewoon niet te doen, toen ik van mijn rug naar mijn zij moest verliggen heb ik het uitgegild vd pijn en hebben ze me uiteindelijk op mn zij moeten tillen. Maar dat is natuurlijk geen groot probleem. Een half uur na de bevalling kon ik weer lopen (voor die tijd echt bijna niet meer) en na een week kon ik zelfs weer een wandeling van een uur maken zonder al te veel pijn. Ik blijf drie dagen in de maand enorme bekken pijn hebben. Twee dagen voor ik ongesteld moet worden en de dag waarop het doorzet. Maar buiten dat had ik er binnen een maand na de bevalling eigenlijk al geen last meer van. Het zou kunnen dat ik mazzel heb gehad maar mijn twee nichtjes hebben een zelfde ervaring en ik hoop dat jij ook de mazzel mag hebben dat de klachten na een voorspoedige bevalling snel weer verdwijnen!!
Beide zwangerschappen ernstige BI en een heupafwijking (ben geboren met dysplasie) Beide ingeleid om die reden. Bij de eerste met 36,9, alleen inleiding wilde niet lukken, uiteindelijk geboren met 37.2 2e inleiding gestart met 37,2 en geboren met 37,3 (begon pas ook op 37.3) Beide bevallingen met een pompje voor de bekkenpijn, ik "mocht" geen ruggenprik ivm mijn heupen die ik dan niet meer goed zou voelen en ze dan makkelijk uit de kom kunnen gaan. Na de bevallingen al redelijk snel de oude maar wel met super begeleiding van een bekkenfysio.
Ik had bij de 1e al veel klachten, na bevalling helemaal door heftige bevalling met vacuum en verkeerd gelegen met persen en te lang zo gelegen. Bij de 2e (nu 1wkn oud) ook snel weer klachten en idd ook erger. Maar mijn bevalling ging heel vlot. Afgesproken met vk dat in benen gewoon in bed hield, niet op hoefde te trekken etc. Bij een 1e kindje doen ze dat liever niet begreep ik, maar met 2e wel. En dat was zo fijn! Nu nog wel last maar niet zo erg meer
Je benen optrekken of bijv tegen iemand aanzetten is verschrikkelijk slecht voor je bekken tijdens de bevalling Omdat je dan je kracht scheef verdeeld In Amerika zie je dat alleen maar, gelukkig zijn ze in Nederland al wat verder
Ik heb nu BI, en had het bij de eerste ook. Helaas nu veel eerder en erger dan destijds. Mijn ervaring met de eerste was vrij positief. Bevalling was een vrij standaard bevalling, al was ik wel met 41 weken ingeleid. Zolang mensen van mijn benen afbleven, was het goed te doen. Het inleiden maakte het wel lastig want omdat je dan aan zo veel toeters en bellen zit, kun je niet echt makkelijk van houding wisselen en zo. Uiteindelijk ben ik op de baarkruk bevallen. Dat was een verademing! Kun je in elk geval de druk de juiste kant op zetten. Het herstellen ging vrij voorspoedig. Na een week bleek dat ik meer last had van de te strak gezette hechtingen voor de knip, dan van mijn bekken. Het heeft nog wel lang geduurd voor ik helemaal hersteld was (1 jaar) maar het was al heel snel beter dan voor de bevalling. Ik hoop dat het nu weer zo gaat.
Met 38 wk gestript, 38.2 begon de bevalling en met 38.3 een spoedkeisersnede gehad. Na de bevalling nog ruim 9 maanden bekken/rugklachten gehad
Verschrikkelijke bekkeninstabiliteit gehad bij onze eerstgeborene en na de bevalling die spontaan begon met het breken van de vliezen (2 weken te vroeg) ook nog 1,5 jaar klachten. Bevallen op mijn rug en de uitdrijving duurde bijna twee uur omdat de kleine "de bocht niet kon halen" De kraamverzorgende die erbij was wilde telkens aan mijn benen trekken en mijn hoofd maar mijn man heeft dat voorkomen (is echt funest voor je bekken) 4,5 jaar later weer zwanger en zo goed als geen last van het bekken tijdens de zwangerschap. Bevallen (paar daagjes te vroeg) op handen en knieën en zelf de kleine aangepakt (verloskundige zei ga maar liggen maar ik liet me niet ompraten) na de bevalling helemaal geen last. Deze zwangerschap sinds vorige week (week 32) soms pijn naast mijn stuitje.. Ben benieuwd. Sterkte!
Ik ben bevallen in bad, dit zorgde ervoor dat ik alle houdingen aan kon nemen zonder mega bekkenpijn wat een verademing ! Ik ben bevallen met 40+2 , na twee strippogingen die niet konden vanwege potdicht zitten.. Inleiden wilde ik niet vanwege de horrorbevalling bij de eerste.
Ik had bij de eerste flink last van mijn bekken en heb er ook lang daarna last van gehad. Nu al vanaf week 8 last en weken geleden al op het punt aanbelandt dat de fysio en Mensendieck therapeut niets meer voor me konden doen. Ik ben met 29 weken al gestopt met werken dit keer enslaap al maanden erg slecht door de pijn. Ben dus ook heel benieuwd hoe het nu gaat zijn. Ik hoor wel vaak dat gewoon bevallen goed is voor je bekken, omdat het door de geboorte van de kleine even heel erg wordt opgerekt maar je lijf daardoor ook de impuls krijgt het daarna weer te herstellen. Vk zei ook dat KS ivm bekken klachten weinig voor komt. Wel is het heel belangrijk dat je, áls je je benen vasthoudt tijdens het persen, dit zelf doet en niet je benen laat vasthouden door een vk of iemand anders naast je bed. Dit zorgt voor ongelijke drukverdeling en is erg slecht voor je bekken. Ook na de bevalling echt boven in bed blijven de eerste dagen, weinig lopen en al helemaal geen trappen lopen. Als je naar beneden gaat na een aantal dagen moet je de baby meenemen en beneden alles doen (verschoven en bijv in de box te slapen leggen) en pas weer naar boven gaan als je zelf ook gaat. Ben benieuwd naar ervaringen hier, ik zal zelf ook even laten weten hoe ik het heb ervaren. Heb met de vk afgesproken dat ze me vanaf 40 weken gaan strippen of zelfs proberen de vliezen te breken (als ik al ontsluiting heb) zodat ik niet te ver over tijd hoef. En als ik het echt niet meer trek mag ik het aangeven en kunnen ze me vanaf volgende week doorsturen naar de gyn voor een inleiding. Dit wil ik alleen liever niet, vorige keer ingeleid en dat was erg heftig. Wil het liefste de natuur z'n beloop laten zodat ik dat ook kan ervaren. Maar goed, wel fijn om te weten dat als ik echt niet meer kan ik een uitweg heb. Succes allemaal!
Ik ben 40 kilo!!!! aangekomen in m'n zwangerschap en had zware bekkeninstabiliteit. De gynaecoloog wilde me absoluut niet vroeger inleiden omdat het een hele zware bevalling zou worden. Ik kreeg daarom met 40.4 weken 3 x een ballonkatheter, maar ben uiteindelijk wel spontaan bevallen. M'n vliezen braken 3:00 en om 19:00 was ze geboren. Na de bevalling had ik extreem veel pijn aan m'n gewrichten en de bekkeninstabiliteit is nooit helemaal verdwenen. Ik moet nog 25 kg afvallen om op m'n startgewicht te komen, maar sporten lukt niet, heb nog veel pijn aan m'n bekken. Ik ben bang dat het nooit helemaal zal genezen
Ik heb tijdens mijn bevalling helemaal geen last gehad van mn bekkeninstabiliteit terwijl ik de dagen (weken zelfs) ervoor soms amper kon staan/lopen en ook snachts wakker was van de pijn. Ik had wel erge rugweeen maar met ruggenprik ging het erg soepel. Na de bevalling was mn bekkenpijn vrijwel gelijk over (wel zijn mn rug en heupen nog snel moe/pijnlijk als ik ver loop of lang sta.