Ik vond deze 3 bevalling wel heel heftig, misschien ook omdat het de 1e is die helemaal zonder pijnbestrijding is gedaan....ik ben een goed uur nadat mijn vliezen zijn gebroken bevallen en had een echte weeenstorm ging van wee op wee...en ons meisje heeft een gebroken sleutelbeen overgehouden aan de bevalling. Het was een pijnlijke snelle heftige bevalling, maar als ik er achteraf op terug kijk ben ik wel trots op mezelf zo zonder pijn bestrijding!
Over ongeveer 18 weken ben ik ook heel benieuwd hoe hier de derde bevalling gaat. De eerste duurde 17uur vanaf dat de vliezen waren gebroken en de tweede duurde 3 uur. De tweede bevalling vond ik heerlijk, lekker snel en lekker thuis in mun eigen bed. Nu hoop ik alleen maar dat de beeb niet eigenwijs blijft en zich nog draait anders wordt het een stuitbevalling of ks en dat wil ik niet.
Hoi hoi... Hoe gaat het met jullie?? Hier vandaag te horen gekregen dat ik om medische redenen dit keer een keizersnee ga krijgen. Ik ben erg benieuwd naar eventuele ervaringen hiermee (en evt tips) want vind het nu al erg spannend!!
bij nr1 begon het met onregelmatige weeën. en denk dat het vanaf dan zo'n 28 uur heeft geduurd bij nr. 's morgens ook begonnen met weeën net geen 7 uur. ben erg benieuwd naar deze bevalling
De eerste werd ingeleidt bij gebroken vliezen ivm stuit en duurde vanaf het inleiden 5,5 uur De tweede duurde vanaf de eerste wee 1 uur en 50 minuten. En de derde is nog even de vraag!
eerste 4,5uur waarvan 70min uitdrijving tweede 2uur incl uitdrijving derde 1.5 uur incl uitdrijving bij alle bevallingen korte weeenstorm en toen 10cm alleen bij de derde waren mn vliezen nog heel tot in het ziekenhuis dat ws een geluk anders hadden we het niet gehaald dan was ze in de auto geboren
ik zit op 'alledag' dus ik weet het ook nog niet. Wat ik wel weet is dat deze zw-schap zoveel x zwaarder was/is. Van bi tot maagzuur en enorme misselijkheid. Sinds een week slaap ik ook niet meer en al weken ww die absoluut niet effectief zijn. Vannacht wel slijmprop kwijt maar ik voel me nu al compleet op. Ik ben echt geen leuke moeder zo. Mijn kinderen doen zo hun best om lief te zijn maar vooral de oudste weet de pijnplekken en om zijn zin te krijgen pakt hij me daar. (Niet vreselijk veel maar wel op ongelukkige momenten) Ik trek het niet meer. Voor de reeds bevallen mama's gingen jullie ook zo je bevalling in? Alsof je het niet aan kan? Ik ben er nu van overtuigd namelijk dat het me gewoonweg niet gaat lukken. Zeker als het een bevalling als de eerste wordt. Eerste was (namelijk) zo'n 28 uur. tweede 5 uur. (easy peasy )
1e: 5 uur. Is in het zkh ingeleid omdat ons dochtertje helaas met 20 weken was overleden. Ons meisje was nog heel klein, dus de bevalling was gelukkig niet zo moeilijk. 2e: 28 uur, incl ruim een uur persen, een ramp!! 3e: 2,5 uur. Wist niet wat me overkwam, zooo snel! 4e: 4,5 uur, dit was beter Stuk relaxter en goed te doen! Pijn blijft het uiteraard altijd doen, maar vond het de vierde bevalling goed op te vangen. De eerste was een hel! Ben in het zkh bevallen. Bij de 3de was ik bang voor de pijn en wilde perse naar het zkh, maar de vk kwam hier en had ik al 10 cm ontsluiting.... dat ging dus niet meer. Achteraf maar goed ook anders was mijn dochter ws in de auto geboren hahaha. En bij de 4de had ik 3 cm toen de vk kwam, vliezen gebroken, onder de douche en zat binnen een uur op 10 cm. Ben nu weer zwanger, dus ben heel benieuwd hoe deze bevalling zal gaan
1e# 3 uur 2e# anderhalf uur 3e# ............. denk dat nr 3 er met 3 kwatier zal zijn. volgens de gyn moet ik bij de eerste wee meteen na het ziekenhuis komen!
Haha, hier hetzelfde! Hier (nog) geen ervaring dus, maar de VK heeft al wel gezegd dat ik bij een eventuele derde niet meer in het ziekenhuis mag bevallen, omdat we dat hoogstwaarschijnlijk gewoon niet gaan halen. Isabelle is namelijk geboren toen we net 2 minuten binnen waren in 't ziekenhuis, ik had nauwelijks tijd om op 't bed te gaan liggen . En we zijn bij haar echt al heel snel naar 't ziekenhuis gegaan. Maargoed, vooralsnog weet ik niet eens of er ooit wel een derde gaat komen, aangezien vriendlief maar 2 kindjes wil (ik hoop nog steeds hij ooit van gedachten veranderd).
Ja hier ook mijn 2de is in anderhalf uur tijd geboren. En ik had dus niet eens door dat hij eraan kwam het voelde in het begin niet als weeen. Al hoop ik natuurlijk dat deze kleine ook snel komt maar niet nog sneller.
Hier bij de eerste zo'n 12 uur, en 48 min persen. De tweede is thuis geboren omdat het zo ontzettend snel ging. Toen de vk kwam had ik al 9 cm ontsluiting. Toen zij de spullen ging pakken kreeg ik al persweeen. Vliezen werden gebroken en omdat mijn dochter het niet goed deed en ik niet in staat was om te persen heeft ze eruit geduwd. Meteen de ambulance gebeld en werd ze met spoed naar het zkh gebracht. Alles is goed gekomen uiteindelijk. Bij de derde werd mij gezegd eerst te gaan douchen en als het dan erger werd meteen te bellen. Om 3.30 uur de eerste wee gevoeld maar was prima te doen, hoefde alleen maar een beetje te zuchten. Nog even afgewacht. Toen ik door kreeg dat ze regelmatig kwamen mijn partner wakker gemaakt en gaan douchen. Toen was ik helemaal zeker van mijn zaak. De vk gebeld, die niet geloofde dat het was begonnen omdat ik nog zo rustig was. Deed ook helemaal nog geen pijn. Toen zij kwam had ik al 8 cm ontsluiting. Ik ben nog gaan plassen en met mijn moeder staan kletsen. Toen weer naar boven en daar braken spontaan mijn vliezen en toen begon de hel. Wat deed het zeer en wat kwamen ze snel. Helaas vorderde de ontsluiting niet meer en ging het hartje van mijn zoon dan weer omlaag en dan weer omhoog. Ambulance gebeld en die heeft me naar het zkh gebracht. Toen ik aankwam volledige ontsluiting en na 23 minuten persen was daar onze zoon. Toch vond ik de eerste bevalling erger dan de laatste. Bij de eerste rugweeen gehad.
Tjee, ik word nu wel erg nieuwsgierig naar deze bevalling! Ons meisje is nu ingedaald.. de andere 2 waren nooit ingedaald. Bij de eerste begon het met vliezen breken dus ze zat meteen laag. De 2de moest met weeën naar beneden zakken en volgens de vk lag ze erg hoog! Dat vond ik echt geen pretje.. al met al binnen 4uur volledige ontsluiting gekregen en hoofdje laag. Ik ben benieuwd of het nu nog sneller zal gaan nu ze wel ingedaald ligt!
hier de 1e 7 uur, de 2e 5,5 uur en de 3e 4 uur, ik vond de 2e bevalling zelf het heftigst,maar dat komt ook omdat de beeb het erg benauwd had enz, de 3e was er zo, die is me heel erg meegevallen, nu op naar de 4e
1e 12 uur begon met gebroken vliezen 2e 15 uur zonder gebroken vliezen 3e 7 uur ook gebroken vliezen Vond de 3e het zwaarste van allemaal, maar kan ook komen omdat ze een sterrenkijkertje was.
hoorde toevallig nu bij de vk.. (ben zwanger van mijn vierde) dat mijn derde bevalling nog geen 2 uur was.. vanaf de eerste wee... (wel vliezen half uur gebroken, voordat weeen begonnen... gelukkig maar als voorteken!!) en dan weeen.. hahahaha sloeg helemaal nergens op... het was gewoon menstruatiepijn, zat ook gewoon te kletsen.... toen ik het beetje moeilijk kreeg had ik al 9 cm... en hup 3 minuten persen... wassie er.. (4240 gram) nummer 2 was veel heftiger... ook heel snel (3 uurtje en 6 minuten persen), maar echt weeenstorm.... en het was zor raar.. ze was eruit, placenta ook en mn lichaam had dat nog niet eens door... kreeg nog persweeen... tja nu nummer 4 nog.... dacht dat ik het wel gehad had.. bevallen...
De eerste bevalling duurde 14 uur, de 2e 5 uurtjes en nummer 3, van de eerste wee tot het knippen vd navelstreng een uur. De verloskundige was net op tijd en kraamhulp te laat. Mijn fijnste bevalling was de 2e. De 3e ging me veel te snel. Flinke last van naweeën gehad en doordat het zo snel ging en ik me meteen weer fit voelde heb ik een bevalling wel gemist. Ik ben thuis bevallen en zat dezelfde avond met het hele gezin weer aan tafel. Het heeft 2 dagen geduurd dat ik besefte dat de baby echt van ons was.
Voor mijn gevoel zat er weinig verschil tussen mijn drie bevallingen. Ze waren alledrie behoorlijk snel, maar niet echt heftiger. De eerste bevalling duurde nog geen 4 uur, de tweede ruim 4 uur en onze derde dochter was er in nog geen 1,5 uur. De eerste keer had ik gewoon niet in de gaten dat de bevalling begonnen was. Ik moest 's nachts alleen veel naar de wc en ook poepen (doe ik 's nachts anders nooit). De locaties verschillen wel. Ik ben helaas maar een keer thuis mogen bevallen. Voor de eerste bevalling moest ik met ambulance naar het ziekenhuis, omdat de hartslag van de kleine dipte tijdens de weeen. Onze tweede dochter is thuis geboren. Wat kneep ik hem toen de verloskundige zei dat ze de vliezen wilde breken om te controleren of het vruchtwater niet groen was en we dan alsnog naar het ziekenhuis zouden moeten. Voor de derde bevalling moest ik ook naar het ziekenhuis, maar ik liep de controles ook al in het ziekenhuis vanwege mijn trage schildklier die na de tweede bevalling ontdekt was. Qua pijn/heftigheid ook geen verschil. Ik herinner me dat ik mijn man na de geboorte van de eerste vroeg "dat een bevalling toch pijn hoorde te doen?" De andere bevallingen heb ik wel de weeen herkend, maar dat voelde meer als heftige menstruatiekrampen. Na de eerste bevalling heb ik niet echt naweeen gehad, wel een beetje zeurderig gevoel. Bij de tweede heb ik wel merkbare naweeen gehad, maar dat was wel te doen. En bij de derde moest ik echt aan de paracetamol. De derde bevalling had het meeste impact op me. Die ging zo snel, dat ik (net als twinkle star) wel een paar dagen tijd nodig had om het een plek te geven. Rond 04.15u begonnen de weeen, om 05.00u was mijn moeder in huis en konden wij naar het ziekenhuis vertrekken, waar om 05.26u de kleine werd geboren. Nooit geweten dat er zoveel drempels en bochten op de weg naar het ziekenhuis zijn... Om 10.00u zaten we thuis op de bank met de kleine in de maxicosi op de salontafel te wachten op de kraamhulp. 't Is dat de kinderarts pas om 09.00u in het ziekenhuis was, anders waren we al veel eerder thuis.
Mijn derde was minder snel dan de 2e, gelukkig maar! Bij de derde ging heel heel relaxed, heel fijn. Helaas vond mijn baarmoeder het ook wel relaxed waardoor ik veel bloed verloor...
hier ging de derde ook veel relaxer. De weeen waren erg goed te doen, waardoor ik helemaal niet in de gaten had dat ik al 8 cm ontsluiting had. De 2e duurde 1 uur en 50 minuten en de derde duurde iets meer dan 3 uur, met maar 10 minuten persen. Veel beter te doen!!!!