Mijn derde bevalling werd, net als de 1e 2, ingeleid. Rond een uur of 1 lag ik aan het infuus met weeenopwekkers. Ik wist wat er zou gaan gebeuren en lag dus echt op de weeen te wachten. Er gebeurde alleen helemaal niets. Infuus werd elke keer een standjes hoger gezet. Om half 3 kwam mijn eigen vk kijken want zij zou de bevalling doen. Toen ze mij zo rustig zag liggen besloot ze om nog even snel naar de praktijk te gaan, het antwoordapparaat aan te zetten en dan weer terug te komen. In 5 minuten veranderde ze toch van gedachten. Er brak een ware weeenstorm los en 35 minuten later was onze derde geboren! Even ter vergelijking: - 1e bevalling ingeleid met 42 wkn, 10uur weeen, pethidineprik 1.5uur persen, vacuumpomp, alles stond al klaar voor spoedsectio, toch nog spontaan geboren! - 2e bevalling ingeleid met 42 wkn en 2 dgn, gel gekregen, 3 uur weeen, lachgas ivm weeenstorm, 20min persen. - 4e bevalling, ingeleid met 40 wkn ivm BI. Gelijk ruggenprik gekregen, bijna 11 uur weeen gehad, niets gevoeld, op eigen kracht zonder persweeen binnen 8 min. geboren. Als je het zo even opschrijft lijkt het allemaal maar een peulenschilletje!
1e 24uur eerst thuis uiteindelijk ziekenhuis geworden 2e 1,5uur ziekenhuis ingeleid wat een hel!! 3e 3uur thuis heerlijk bevalling!!!
1ste 5 uur thuis 2de 1uur en 45 minuten thuis 3de moest ivm bloeddruk in zh bevallen wat ik absoluut niet wilde maar geen keus meer in had. Toen vliezen braken naar zh gegaan met weeen In zh stopte de regelmaat in de weeen, na 4 uur kreeg ik 3 lange rugweeen en had toen ineens 10cm ontsluiting. VK kwam en ik mocht persen, persweeen weg Op eigen kracht een kwartier geperst. Later zei de vk dat dit een typische 3de bevalling was en dat die vaak rommelig verlopen zonder logische opbouw. Zelf denk ik dat ik in mijn hoofd de bevalling blokkeerde omdat ik echt niet in het zh wou bevallen
Hier heeft de 1e bevalling een kleine 24 uur geduurd en hebben ze me uiteindelijk aan het infuus gelegd omdat ik al mijn energie had opgebruikt en koorts kreeg. De 2e bevalling daarentegen heeft net 5,5 uur geduurd en de derde... tsja... Ik was op vakantie in Duitsland (34wk zwanger) en kreeg daar hele erge weeën. Daar naar het ziekenhuis geweest en weeënremmers gekregen. Toen de weeën een stuk minder waren (ik had 1,5 cm ontsluiting) mocht ik weg uit het ziekenhuis met het nadrukkelijke verzoek om diezelfde dag nog terug naar huis te keren en het ziekenhuis te bellen om door te geven wat er was gebeurt. Daarna nog 5 weken heel rustig gehouden (voor zover dat gaat met 2 kids om je heen) en op de vrijdagnacht van mijn 39e zw.week kreeg ik weer last van weeën. Wij naar het ziekenhuis. Daar aan de monitor.. de weeën zwakten weer af. Ik had wel al een beetje ontsluiting (2cm) maar verder niet veel aan de hand. Tot ik uit bed wilde stappen. Toen braken mijn vliezen. Ik mocht toch nog een uurtje of 2 blijven om te kijken of de bevalling op gang zou komen (het is je 3e dus na de gebroken vliezen zal het wel snel gaan)... na 2 uur nog niks. Weer terug naar huis gegaan met de afspraak om zondagochtend (vaderdag) nog even terug aan de ctg te hangen om te kijken of de baby het nog goed maakte. Zondagochtend teruggekomen maar er was nog steeds niks aan de hand en ik mocht weer gaan. Maandagochtend moest ik weer terug komen en ook toen was er niks aan de hand. Er werd een afspraak gemaakt om op dinsdagochtend naar het ziekenhuis te komen zodat ik ingeleid kon worden. Ik moest maar even een dagje lekker iets gaan doen en niet aan bevallen denken, dan zou ik me kunnen ontspannen en met frisse moed de inleiding en daaropvolgende bevalling beginnen. (de kids waren sinds vrijdagavond al bij mijn ouders logeren en bleven daar tot de baby geboren zou worden). Manlief en ik lekker naar ikea gegaan overdag (ik zat in een rolstoel ivm bekken/rugklachten en uitvallen van mijn been, dus kon lekker worden rondgereden want ik verloor wel continu vruchtwater) en 's avonds nog even lekker gaan uit eten. 's Avonds toen ik in bed lag had manlief toch maar besloten om alvast het babybedje en de commode op te zetten, dan was dat maar alvast gedaan... Toen hij klaar was heb ik gevraagd of hij het ziekenhuis nog ff wilde bellen zodat we langs konden komen voor een slaaptablet want mijn buik was zo onrustig dat ik niet fatsoenlijk in slaap kon komen.... Wij naar het ziekenhuis gegaan en daar moest ik toch nog maar even aan de ctg. Na 2 minuten zei de vk dat ik toch maar hier moest blijven want er was echt wel weeënactiviteit nog te zien. Toen ze voelde hoeveel ontsluiting had zei ze dat ik nog maar een minuutje of 5 moest genieten van het feit dat ik zwanger was want ik had al 9,5cm ontsluiting! 5 minuten, en 2 korten persen, later werd onze 3e geboren. Dus hier zijn ze echt allemaal heel anders ter wereld gekomen (btw. Bij de 1e en 2e bevalling zijn mijn vliezen niet spontaan gebroken... dus dat was echt een hele andere ervaring)
bij mijn eerste weet ik nie precies hoelang ik erover gedaan heb. Dacht dat me vliezen 's morgens gebroken waren maar kreeg geen weeën dus na 12 uur naar het ziekenhuis voor controle of het wel vruchtwater was. Ik had nog geen ontsluiten en iets wees erop dat de bevalling begonnen was maar het was wel vruchtwater wat ik lekte. mocht weer naar huis maar als ik koorts kreeg moest ik meteen terug want dan kn ik een infectie hebben gekregen. 's nachts lkkr geslapen en volgende morgen weer op controle. zei die verpleegster nog zo mooi nou mevr u ziet er niet uit dat u gaat bevallen vandaag. Werd aan de ctg gelegt en ik had weeën maar voelde ze niet. Bij het inwendig onderzoek bleek dat ik als bijna 9 cm ontsluiting had dus het was ff paniek. Ze hadden gezien dat het een grote baby was dus moest wee opwekkers krijgen wat zou hem er nooit op eigen kracht eruit kunne persen. Ze hebben mijn vliezen gebroeken want meneertje had waarschijnlijk met zijn teen een scheurje gemaakt. Maar toen dat was gebeurd kreeg ik meteen pesweeën en na 10 minuten persen en een knip was hij geboren. Nummer 2 was paniek. rond 2 uur 's nachts braken mijn vliezen, wist het nu wel zeker kon meteen dweilen. papa wakker gemaakt en verloskundige gebeld maar omdat ik geen weeën had moest ik wachten en terug bellen als ze regelmatig kwamen of rond 10 uur als ik nog geen weeën had. Het had die nacht heel hard gesneeuwd en er was een waarschuwing dat je als het niet anders kon niet de weg op moest gaan. Nou na ik gedweild had voelde ik weeën, alleen waar het geen ontsluitingsweeén maar persweeën, herkende het van de eerste. eteen bellen en ze zouden meteen komen. normaal binnen 10 minuten maar nu nie. was wijdbeens op de bank gaan ziten om zo de kleine erin te houden. papa was in paniek en die belde de kraamverzorgster wat hij moest doen, ik stuurde hem elke keer naar buiten want ik raakte ook in paniek. had persweeen maar durfde het nie alleen. eindelijk waren ze er en ze hebben toen een matras van boven gehaald en voor de bank neergelegd want ik kon nie meer naar boven. Toen ze mij van de bank omhoog hielpen was thomas al geboren dus ben met een half kind uit mij op dat matras gaan liggen en daar was ie dan. EEn hele snelle bevalling maar nie fijn. ik heb daar geestelijk heel veel last van gehad. En dan de 3e. ik ben met 32 wkn met mijn andere 2 kids bij mij ex weggegaan en zat in een vrouwenopvang. moest bevallen in een kraamhotel want daar mocht dat niet. heb 4 dgn voor de bevalling in het zkh gelegen want ze dachten aan zwangerschapsvergiftiging. ik dus aan het ctg apparaat en ineens stonden er 3 artsen aan me bed om te vragen of ik het nog wel aan kon. ik zag wel dat dat apparaat boven de 10 aangaf maar ik lag heerlijk tv te kijken. na een nachtje mocht ik weer naar huis. tot ik s'morgen een paar dagen later de slijmprop verloor. ik dus bellen naar verloskundige, zegt die secretaresse van daar hoef je nie voor te bellen kan nog dagen duren. ik dus uitgelegd da ze ff moest kijken in me dossier en werd meteen teruggebeld. moest gaan liggen en mocht niets meer doen. bleek al 3 cm te hebben mar geen weeën. met de taxi naar het kaamhotel en verder niets aan de hand. Ze hebben daar mijn vliezen doorgeprikt in de hoop dat ik weeën kreeg. Helaas na 45 minuten nog niets, tot ik op me zij draaide. meteen gebeld en ja hoor meteen persweeën. na 3x pesren was jesse al geboren. Heel snel maar ook heel ontspannen. Ben benieuwd, als ik zwanger ben van me vrien, of de bevalling dan ook zo snel zal gaan.
de eerste snachts om 3u binnen gegaan met 5 cm opening en ben pas bevallen om 13.40u na 2u geperst te hebben. bij de 2e om 20u binnen gegaan met 4cm ontsluiting en daags nadien om 16.07u bevallen na 7 min geperst te hebben, bij de 2e ook been en rugweeen dat was echt geen pretje. dus ik hoop dat de 3e bevalling minder afzien is, en vlot verloopt