Voor de ervarenden: hoe voelt het als ze je kindje voor het eerst op je buik leggen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Elleke, 6 sep 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Elleke

Elleke Fanatiek lid

1 mrt 2011
    1.835
    170
    63
    Het topic spreekt voor zich denk ik! :D
    Hoe voelt het als ze je kindje op je buik leggen na de bevalling? Voel je een onuitsprekelijke liefde, voel je je wat onwennig, voel je.........? Hier ben ik zo benieuwd naar! Ben soms best wel bang dat ik geen liefde naar ons kindje zal voelen, maar iedereen zegt: je bent dolverliefd als ze je kindje op je buik leggen! :D
    Ben benieuwd wat jullie ervan zeggen! :D

2. janneke000

janneke000 Fanatiek lid

29 dec 2010
    1.049
    3
    36
    Warm en nat! :D

Haha dat en enorme opluchting! Wat me vooral overviel wat het gevoel van: Jeeeeeej eindelijk is de bevalling voorbij! Geen pijn meer! Dat waren de eerste 30 seconden denk ik. Daarna ging ik echt naar haar kijken en was ik vooral volledig verbaasd dat zoiets uit mij was gekomen... :D Ik wist wel dat er een kindje in zat, maar het kindje werkelijk zien was zo onwerkelijk! En nog als ik naar haar kijk denk ik: Wauw... heb ik dat echt gemaakt? :D
    De overweldigende liefde groeide vanaf dat moment met de dag!

3. tukker

tukker Fanatiek lid

1 dec 2009
    2.980
    17
    38
    Overdonderd, onwennig, gelukkig, opgelucht warm en nat:D.
    Heb haar zelf aangepakt en op mij neergelegd, waar ik heel trots op ben:).

4. Flutterby

Flutterby VIP lid

23 jul 2008
    10.153
    63
    48
    Ik was opgelucht dat het voorbij was, verbaasd dat dat mijn kindje was en vooral trots en gelukkig omdat ze zo mooi én gezond was!

Ik werd niet gelijk overspoeld met een golf van liefde, moest wel even wennen aan het mama zijn. Bevalling ging nogal vlug.

5. babyhope

babyhope VIP lid

23 jun 2009
    16.199
    1.082
    113
    Vrouw
    Mama
    somewhere
    warm nat en glibberig..

is dat van mij??
    kom jij uit mij?
    oohhh wat ben je mooi!!!!
    hehe eindelijk ben je er!!
    wat ruik je lekker(ja ja niet vergeten te ruiken aan je baby als ze er uit komt die geur vergeetje nooit meer zo heerlijk)

gewoon heel apart..

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.838
    3.630
    113
    Ja, fantastisch gevoel. Warm en glibberig, zacht, opluchting dat de pijn voorbij is en bij mij toch echt gelijk overweldigende liefde en blijdschap. Het eerste uur heb ik alleen de bovenkant van zijn hoofdje maar gezien, en dat maakte niets uit, was genoeg, zo'n heerlijk gevoel, dat liggen met je kindje op je huid. Die rust na al het geweld daarvoor. Mooiste ervaring uit mn leven, cliché, maar waar.

7. Vagans

Vagans Niet meer actief

Opgelucht, warm, nat, en geweldig verliefd (vlinders)

8. Sonjaa

Sonjaa Bekend lid

13 nov 2010
    678
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gelukkig, nieuwsgierig, warm en ontzettend blij

9. Delilah

Delilah Niet meer actief

Ja warm, nat en glibberig dat klopt zeker! Een gevoel van opluchting, trots, liefde en echt zo'n WOW-gevoel! Verbazing inderdaad, is dit het kindje dat net nog in mijn buik zat, die ik al 9 maanden lief heb, WOW!

10. WeEsJe24

WeEsJe24 Bekend lid

20 jun 2010
    599
    0
    0
    Dit is precies hoe ik het wou verwoorden! Dus sluit me hier volledig bij aan, AMEN :D

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Ik was beide keren eerder verbaasd dat het al klaar was dan dat ik gelijk met de baby bezig was. Vooral de tweede keer, zo had ik nog 5cm ontskuiting, zo werd Sam in 1 perswee geboren. Zelfs de vk was er nog niet.

Maar daarna is het heerlijk! Vergeet vooral niet te ruiken aan je kindje, heerlijk die geur!

12. MC86

MC86 VIP lid

4 jan 2010
    5.333
    2
    0
    Hoe ruikt dat dan? :D Is dat de zoetige vruchtwater-geur die je dan ruikt ofzo..? Wist dit helemaal niet, weer wat geleerd vandaag om te onthouden voor de bevalling! :)

13. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Pasgeboren baby's hebben inderdaad zo'n typische geur bij zich. Ik zou het zelf niet omschrijven als zoet, maar ik kan ook niet precies uitleggen wat het wel is...

En wat ik voelde... lichamelijk voelde ik een warm lijfje, dat een beetje stroef en glibberig tegelijk aanvoelde. Het voelde echt heel fijn, heel rustgevend. Verder, beetje banaal misschien, maar ik vind 'm het vermelden waard: ik voelde de navelstreng trekken... ;)
    Verder dacht ik alleen maar aan wow, het is voorbij, hier is ze dan en checkte ik meteen of het wel echt een meisje was (onzekere echo's en geen jongensnaam).

Het echte besef kwam pas veel later, die onvoorwaardelijke liefde. Het is zo'n groot iets, dat drong echt niet tot me door. Ik vond het eerder benauwend, doodeng, ik moest voor dat kleine meisje zorgen, maar ik had helemaal nog niet het gevoel dat ze van mij was?!
    Wel vond ik haar prachtig, vanaf het eerste moment. Zo'n lief, tevreden en gaaf gezichtje. Hoe ze de eerste nacht naast me lag te knorren en te pruttelen, handjes samen gevouwen en tevreden slapen, ik heb echt geen oog dicht gedaan. Om half 4 kwam de nachtzuster het lichtje uit doen :D

14. peekaboo

peekaboo Niet meer actief

ongelooflijk opgelucht , overdonderd,warm,nat,verliefd,verbaasd om de mensenkleur :) haha

15. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    warm, nat, plakkerig, glibberig en ik vond 'm stinken ( dus geen zoete vruchtwater geur ofzo ) :) :D maar het is een HEEEEEEEEEEEEEEERLIJK gevoel :)

16. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    had ik geschreven kunnen hebben...inclusief de nachtzuster die het lichtje uit kwam doen :D

17. Tulli

Tulli Niet meer actief

Kan me niet anders dan hierbij aansluiten...mijn eerste woorden waren alleen "wat een dikzak" haha...
    Tja 4570gr. dat hadden we niet verwacht.

Maar verder...echt t mooiste wat er is, kan niet wachten op de volgende keer!

18. Marije1981

Marije1981 Actief lid

21 jun 2008
    105
    0
    0
    Fotograaf - Fine art en trouwfotografie
    Zwolle
    Warm en opgelucht dat alles goed was!

19. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Zou ik ook wel willen weten ....de mijne nooit oo me buik gehad zelfs de eerste anderhalf uur niet gezien! Met spoed naar de kinderafdeling gebracht :(

20. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    jaaaaaaaaaaaaaaa eindelijk daar is ze waar we zo lang op hebben gewacht!!!!

lekker warm,nat glibberig.
    uhhh is t eigenlijk wel een meisje???
    poehh dat heb ik lekker achter de rug!

owww wat ben je mooi en zo lekker zacht.
    ineens ben je alle pijn vergeten,niks om je heen kan je meer schelen alleen jou kleintje en je man.
    is dat uit mij gekomen??waar heeft dat gezeten dan?hihi.
    een adrialine stoot had ik ook hmmmm was een heerlijk gevoel.
    plus dat we beide gelijk erg beschermend waren want er moest elke 2 uur bloedsuiker geprikt worden nouuu daar werden we aardig pissig om hihi

Deel Deze Pagina