Hoihoi, Eigenlijk sinds de geboorte van dochterlief hou ik totaal niet meer van gewoon brood. hele poos geluncht met noodles (die smaakjes die je aanmaakt met water) die komen me nu wel een beetje mijn neus uit. Zodoende eet ik eigenlijk elke dag (heeeel ongezond) een boterham met ei. Nu ben ik dus op zoek naar recepten voor een gezonde en snel te bereiden lunch zonder brood. Wie heeft lekker receptjes om te delen?
Wat vind jij zelf lekker? Ik lunch vandaag met erwtensoep. Gisteren wel een broodje. Eergisteren simpele ijsbergsla met feta-blokjes, dag daarvoor met uitgebreide extra andere groente (paprika, wortel enz). Soms eet ik sla met tonijn of runderreepjes, soms met ei of kaas. Net wat ik in huis heb of waar ik zin in heb. Daarnaast maak ik vaak kliekjes op bij de lunch (zoals vandaag). De mogelijkheden zijn eindeloos, maar de vraag is, waar wordt jij blij van?
salade of bijv een wrap met zalm, sla en roomkaas. Of een wrap met kipfilet en sla en roomkaas. Evt omelet met groenten
- Grote pan voedzame soep koken en eventueel in delen invriezen. - Omelet met groente - Wokgroente met een beetje ketjap en paar stukjes kroepoek - Yoghurt met geraspte appel, rozijnen, lepel honing en iets van musli o.i.d. - Salade met stukjes kipfilet, lepeltje pesto, snoeptomaten en pijnboompitjes - Griekse yoghurt met een lepel honing en een hand walnoten - Stokbroodje met pesto, kaas en tomaat uit de oven - Stokbroodje met sla, tonijn/appel salade - Wrap met sla, roomkaas, en gerookte zalm - Pannenkoeken (evt. havermout) met warme appeltjes en kaneel, of diepvries frambozen/besjes opwarmen en er overheen.
Salades. Die zijn heel voedzaam en kan je als volgt opbouwen 1: sla 2: mix groenten (komkommer, tomaat, paprika, avocado enz.) 3: vlees (gerookte kip), vis (tonijn, gerookte zalm), kaas (feta, mozzarella) koude pasta of ei 4: voor de lekker: sausje/noten/olijfjes/zongedroogde tomaatjes enz. Tips: met zout, peper en beetje olijfolie maak je een simpele saus. Hou je van zoet dan mix je honing met water en dan heb je ook een lekkere dressing Ik lunch op mijn werk nu een jaar met salades en ik heb veel meer energie gekregen!
Ei is helemaal niet ongezond hoor. Mag je gerust elke dag eten. Cholesterol gaat er niet van omhoog, dus als je ei lekker vindt, gewoon lekker nemen. Je kunt ook een omelet met groente maken, voedzaam en lekker. Of yoghurt met wat fruit en noten. Idd een salade of soep, werden ook al genoemd. Lekker afwisselen.
Ik ben ook geen broodeter, maar heb 'mijn ding' helemaal gevonden in volkoren crackers. Kan ik nog steeds genieten van lekker beleg, want broodbeleg vind ik wel gewoon lekker
Volgens het voedingscentrum mag je maar 2 eieren per week, bij mij zijn het er 2 per dag Heb vaak tussen de middag ook geen zin om iets te maken ga maandag met de boodschappen is kijken voor iets snels en gezonds
Een boterham met ei is toch niet ongezond. Het zal na een tijdje gaan vervelen, net als de noodles Maar je kan ook soep eten of een salade.
Ik eet nog wel eens een flinke maaltijdsalade bij de lunch en dan een kleine maaltijd als avondeten. Ik zit echt goed vol van zo'n salade. Je kan ook een flinke bak met yoghurt of kwark nemen en lekker veel fruit er in doen.
2 per dag kan ook nog geen kwaad heb ik weleens begrepen, dus lekker van genieten. Adviezen van Voedingscentrum moet met een korreltje zout genomen worden.
Volgens mij is die boterham met ei in elk geval veel gezonder dan die aanmaak noodles. Al zou ik inderdaad ook wel afwisselen met een lekkere salade of soep, zoals al gezegd is.
Brood met ei is niet ongezond. Die noodles, die zijn wel heel ongezond! Verder zijn er hier al veel dingen aangedragen. Zelf hou ik van salade met avocado en gekookt ei of ipv dat gekookte eitje gerookte kip. Een omelet doet het ook goed (maar ja dat is wel weer ei )
Ik maak ook vaak salades. Soms alleen met sla en groenten, maar ook vaak met quinoa of bulgur. En dan geroosterde pompoen en mozarella enzo. Erg lekker en gezond!
Ja gaat ook meer om dat ik nu elke dag het zelfde eet gewoon omdat ik inspiratie loos ben vandaar m'n topic
Pannenkoekjes bakken van: 1 fijngeprakte banaan 1 ei Evt. Havermout Evt. Kaneel Hier kleine pannenkoekjes van bakken. Dan met wat fruit eten, jummie!
Moet je de lunch meenemen naar je werk? Ik zie hier bijvoorbeeld veel salades en soepjes voorbij komen, maar hoe neem je dat mee? (en hoe hou je dat dus vers?)