Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    dank je unicornbaby, in het echt is ie nog duidelijker :) (upload kwaliteit van ZP is ruk)...
    ik durf het nog niet echt te geloven eigenlijk :)
    Wordt tig keer die test nog een keer bekijken vandaag, anders denk ik nog dat ik me die streep verbeeld heb ;)

Ik hoop zo dat jij ook goed nieuws hebt deze week. Als er nou 2 goede embryo's zijn en ze plaatsen er 1 terug, vriezen ze de ander dan in? En als ze die ingevroren later zouden terugplaatsen, valt dat dan nog onder poging 1?

2. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Oh sun ik ben zo blij voor je meis! Helemaal gaaf!

Als ik er meer dan 1 overhou donderdag dan wordt dat ingevroren inderdaad. Stel dat ze alle 3 overleven dan wordt er 1 tp gedaan en 2 ingevroren. Er wordt steeds 1 tp gedaan dus kan dan 3 pogingen wagen. Die vallen allemaal onder ivf 1. Maar ik hoop dat de 1e al raak is :)

3. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ik hoop ook dat al die tp niet nodig zijn natuurlijk!
    Ik voel plaatsvervangende spanning voor je ;) Is het al donderdag? haha, dat zul jij je ook meerdere keren per dag afvragen...
    voel je je verder lichamelijk wel een beetje oke?

4. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Haha ja ik vind het erg spannend en schrik erg als mijn telefoon gaat.. ik wil NIET gebeld worden door de kliniek!

Verder gaat het wel goed. Ben wel heeeel moe en ruik geurtjes super sterk nu. Dat komt door de hormonen die ik nu moet nemen. Maar verlang naar donderdag. We blijven daar dan ook uitrusten en chillen. Ben erg benieuwd....

Hoe reageerde je mannetje op het nieuws? Ga je het aan (directe) mensen zeggen of nog even niet? Moet je terug maar het ziekenhuis? Veel vragen.. sorry haha

5. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    hahaa, vragen mag hoor ;)
    Ik heb vl wakker gemaakt. Eerste reactie: grijns...oh dan hoeven we ook niet meer naar het zh (we hadden voor 2e keer zaad onderzoek laten doen). Toen: kan het wel echt? Ik heb nl op internet gelezen dat je door die hormonen vals positieve test kan hebben? (ik: huh? lees jij dan dingen daarover op internet :(). Toen is hij met een grijns weer gaan tukken (was nog errug vroeg). Maar krijg de hele tijd appjes vandaag over hoe blij hij is. Hij gelooft het pas als ik morgen nog een keertje pies ;), Ik bel vrijdag pas voor een echo, eerst die 4 weken maar eens voorbij. Geen idee of ik continu in het zh moet blijven komen of dat ik naar een vk kan. Zal er ook vanaf hangen of het er 2 zijn! :$ Waren nl 2 eitjes dus zou kunnen...

Groot gelijk dat je in DD blijft, hopelijk kunnen jullie beetje ontspannen. Wat voor werk heeft je mannetje eigenlijk dat hij elke keer mee kan? WEl fijn natuurlijk, maar ik denk niet dat veel werkgevers daar blij van worden.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Jahooeeee!!!! Gefeliciteerd Sun!! 😁
    Geweldig spul he, die Gonal 😂

Sta je nog te stuiteren??

7. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wow gefeliciteerd Sun!! Wat gaaf dat je zwanger bent!!

8. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    jaaaaaaa Sun wat een mooie test :) :) cooool!!!!!

9. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Thanx ladies :)
    Ik ben nog steeds overdonderd en het dringt nog helemaal niet door :) juist omdat ik helemaal niks voel en ik het dus totaal niet verwacht had! Maar wat ben ik blij :) loop al de hele dag met een suffe grijns op mijn gezicht :)
    En ik vind het ook rete eng...als het maar goed gaat en als dit kindje maar gezond is!
    Enne...ik had 2 eitjes dus het kunnen er zomaar 2 zijn :D

Ik hoop dat jullie snel mogen volgen!

10. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha logisch toch, die grijns! Wear it with pride!

Ik zie trouwens nu pas dat je nu 14 dagen na de ovitrelle zit, en 12 dpo. Had je altijd een LF van 12? Of moet je rekenen vanaf de ovitrelle/Pregnyl? Ik heb m'n NOD berekend vanaf de eisprong namelijk...

11. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    #211 sun123, 3 feb 2015
    Laatst bewerkt: 3 feb 2015
    Ik heb mijn LF eigenlijk alleen maar gebaseerd op de eerste ronde Gonal f :) omdat ik verder geen eigen cyclus heb (of een zeldzame van 65-80 dagen), heb ik die maar aangehouden (12 dagen). Vandaar vandaag NOD op 12DPO en donderdag pas 4 weken zwanger ...dan pas ben ik echt blij ;)
    Dus klopt wel hoor rekenen vanaf je eisprong en niet vanaf Ovitrelle.

Nou Sun, dat heb je weer lekker duidelijk uitgelegd...NOT :)

12. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Bedankt voor je antwoord!

Ik had de eerste ronde Clomid en LF van 9, maar toen had ik te weinig progesteron, dus geen goede eisprong. De 2e keer had ik een LF van 10 dagen. Ik heb dus geen idee. Ik wacht wel gewoon tot Valentijnsdag.. Dan test ik niet te vroeg in ieder geval!

13. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Sun wanneer ga je weer testen? Boogy ik hoop voor jou op hetzelfde resultaat!

Ik ben nog niet gebeld door de kliniek wat betekent dat vooralsnog de tp door kan gaan. Ben erg zenuwachtig. Ik heb bijna geen hoop meer voor deze ronde. Zat gisteren aan tafel te janken. Tot mijn lief zei; maar je vergeet dat mijn genen er nu ook in zitten en je weet dat ik nooit opgeef.. dat is waar dus toen moest ik wel lachen maar goed. We zien wel...

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    pffff....hier wat stress vandaag. Testje van vanochtend was een stuk lichter dan die van gisteren :(
    Nou hoor ik wel vaker slechte verhalen over KV 2v5 en misschien dat als de HCG waarden nog licht zijn dat ie dan de ene keer wel en de andere keer het niet oppakt...
    en temp is nog hoog, nog steeds snel buiten adem, nog steeds zeurderige buikpijn, geen bloedverlies van vandaag voor eerst zelfs wat misselijk...
    ik weet het ook niet, vrijdag nog maar een keer testen denk ik..

Unicornbaby: spannend!!! Gaat het morgen toch echt gebeuren!! Ik duim voor je!

15. MMM1979

MMM1979 Actief lid

3 feb 2015
    128
    0
    0
    NULL
    Zoetermeer
    Hoi, bij mij is het allemaal zo snel gegaan. Had 8 jan. mijn eerste kennismaking met de IVF verpleegkundigen. Ik moest de 12e al ongesteld worden dus zou erg krap worden met medicijnen bestellen. Maar ik mocht lenen als het niet op tijd was. Op zaterdag de 10e al bloedverlies dus lichte paniek. Maandag start echo (zou 3e dag zijn) maar uit de echo een aanvullend bloedonderzoek bleek dat het nog niet voldoende opgang was mijn ongesteldheid. Vrijdag de 16e terugkomen voor echo. Ze zijn dus maar uitgegaan van 14e jan. als cd1. Meteen gestart met spuiten van Gonal F 112,5 2 maal daags en dinsdag cd7 een vervolg echo. Toen was er al een follikel van 12 mm. en telde ze er een stuk of 15. Ik moest al 3e spuit gaan zetten om mijn eigen cyclus te remmen. Verder bleef de dosis van Gonal F hetzelfde. Donderdag cd9 weer terugkomen. Nou ik reageerde behoorlijk op de stimulatie dus had nu een aantal follikels van 18mm. Dus dag erna weer terugkomen cd10 dus. Inmiddels al 1 van 20 mm en totaal telde ze er nu 22. Bloedonderzoek die dag wees uit dat ze niet tot maandag konden wachten dus mocht vrijdag geen gonal meer spuiten en moest in de avond om half 12 10.000 eenheden Pregnyll spuiten. heb ik op zondag einde ochtend (25jan) cd12 de punctie gehad. (die ik mega vond tegenvallen!) tp was op 28e dus zit op de wachtstoel nu

16. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Spannend Sun, de duimen draaien hoor!!

Vandaag gebeld naar DD, ik móest het weten... maar ze 'leven' nog, de 3.. 2 zijn nu morula en 1 een vroege blasto. Nou, ben echt ontzettend benieuwd... !!

17. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat is goed nieuws UB! Bedankt voor het hopen! Heeeeel veel succes morgen!

Oei stress Sun, maar ik zag ergens anders een clearblue voorbijkomen met een geruststellende boodschap toch? Plasje kan lichter of donkerder zijn, try not to worry. Knuf.

Hier nog steeds gevoelige buik. Het zou best milde overstimulatie kunnen zijn.. Beurs van meerdere eisprongen. Buikspieren aanspannen op toilet is een no-go. Heb 0,3 graden hogere temp, dus dat is wel fijn.

18. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Spannend UB! Ik snap wel dat je gebeld hebt, anders zit je met elk telefoontje tegen het plafond! En gaan ze dan de blastula terug plaatsen? En die anderen invriezen ofzo?
    Hoe laat moet je morgen? Ik duim gewoon door hoor!

Boogy, hmmm...moet je dat nog laten checken of t milde overstimulatie is? Klinkt wel pijnlijk. En 0,3 graden is dat 'normaal' bij jou?
    En waarom krijg je geen utro bij een LF van 9 dagen?

Ik heb inderdaad vanmiddag nog een clear blue test gedaan, ik werd er zo gestresst van. Dus met een niet al te geconcentreerd plasje, maar er kwam toch echt zwanger in beeld :) daar hou ik me nu maar aan vast. Ook voor het eerst vlagen van misselijkheid en ik hijg me te pletter als ik me alleen al aangekleed heb, en eigenlijk is dat dus wel prettig (ook al zegt het niks).

19. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Hallo allemaal!

Ik hoop dat ik met jullie mee mag schrijven. Ik ben nieuw hier en inmiddels al aardig op de hoogte van jullie berichten. Doordat ik het zo moeilijk vind om met deze situatie om te gaan ben ik gaan googelen en zo ben ik hier terecht gekomen.

Ik ben in feb 2014 gestopt met de pil, aangezien er maanden voorbij gingen zonder ongesteld te worden ( en elke zwangerschap test die ik deed negatief was) ben ik doorverwezen naar de gyn. Ben in juni er achter gekomen dat ik pco heb. En ondergewicht kon een van de redenen zijn. Ik probeer al een tijd aan te komen maar dat is heel moeilijk bij mij ivm chronische darmziekte. Ik ben vervolgens aan de clomid gegaan maar alle doseringen gaven geen effect. ( heel vaak dacht de gyn wat te zien groeien maar elke keer leek dat toch niet zo, ze zagen dan iets anders voor follikels aan..:(:( ) al met al veel teleurstellingen en ook veel verschillende gyneacologen.

Uiteindelijk naar een ander ziekenhuis gegaan ( waar alles me beter werd uitgelegd enz..

Ik ben hier begonnen met het prikken van gonal f 75. En dat had iets te goed gewerkt! 4 eitjes 17, 2x 16 en een van 14. Helaas moeten afbreken.
    Volgende ronde met 37,5 begonnen, had 2 follikels van 11.. Helaas waren ze een paar dagen later nergens te bekennen. Opgehoogd naar 50, gebeurde weer niks.. Uiteindelijk weer naar de 75 en 2 mooie follikels van 20 en 16! Pregnyl spuit gekregen. En toen begonnen de spannende weken!
    Helaas deze maandag ongesteld geworden en ben sinds vandaag aan het spuiten met 50 eh..

Ik had de moed een beetje op gegeven maar naar het lezen van jullie verhalen, heb ik kunnen zien dat ik niet de enige ben.. En dat er ook positieve verhalen bij zitten!! Vandaar dat ik kom mee praten :)

Groetjes hope

20. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Neverlosehope, van harte welkom. Ik ervaar het ook als erg steunend om met mensen te praten die door iets vergelijkbaars gaan als jij zelf.

De MMM is ook rete zwaar!
    Wat gek trouwens dat ze denken dat PCOS kan komen door ondergewicht, ik heb er geen verstand van maar daar heb ik nog nooit van gehoord.
    Ik heb van mezelf amper een cyclus ook als gevolg van ondergewicht. Maar verder aankomen is voor mij geen optie en mijn gewicht is inmiddels wel jaren stabiel.

Die wachtweken zijn het ergst! Heb je al klachten vd pregnyl? Ik vond het vooral zwaar dat je je ontzettend zwanger voelt maar dus niet bent. Je ziet, bij mij was het in de 2e ronde raak! Ik kan het nog steeds niet geloven. Het is soms even zoeken naar de juiste dosering, ik hoop dat ze die bij jou snel gevonden hebben en dat het snel effect heeft!

edit: oh wacht je bent net weer aan een nieuwe ronde begonnen dus je zult de pregnyl wel niet meer voelen ;)

Deel Deze Pagina