Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    oh ik lees hier meer mensen die ondergewicht hebben... ik heb ook een erg laag bmi, maar het rare is dat daar dus nog nooit iets van gezegt is door de gyn/fertiliteitsverpleegkundige. Dus dat snap ik niet helemaal.

maar spannend Sun, brrr die eerste weken zijn zo eng

2. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Sun123 bedankt voor je reactie!

Ja ze zeggen dat pco het meeste voorkomt bij vrouwen met overgewicht, maar dat ik het tegenovergestelde ben.
    Door de pregnyl heb ik inderdaad aardig het idee gehad dat het was gelukt! Vooral mijn borsten deden enorm pijn. 10 dpo kreeg ik bruine afscheiding( ik dacht nog dat het waarschijnlijk de innesteling was) dit heeft 2 dagen aangehouden tot dat er wat bloed bij kwam en toen brak het door, alleen wel gek dat ik het gister nog amper was, en dat ik ook maar 1 dag de krampen heb gehad.

Jou verhaal had me echt geraakt.. En ik ben ook heel blij voor je dat het je is gelukt om zwanger te raken, gefeliciteerd !

Ik moet maandag weer op controle dus we wachten af ;)

Hope

3. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Melovekane, bij mijn vorige ziekenhuis hebben ze ook helemaal niks over mijn ondergewicht gezegd. Bij het nieuwe ziekenhuis moest ik allemaal formulieren invullen met info over mij, waaronder mijn lengte en gewicht.
    Dit was het eerste waar ze over begonnen bij mij. Ze zien vaak mensen met overgewicht maar ook jonge vrouwen met ondergewicht.. Ze vertelde mij ook dat "wij" iets moeilijker te behandelen zijn, omdat de juiste dosering moeilijker te vinden is bij mensen met ondergewicht.

Misschien zeggen ze overal wel iets anders, maar dit is wat mij is verteld.

Hope

4. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Welkom hope!

Bij mij is de tp gedaan, ik vond het doodeng maar dr. C is zoo lief.. zo rustig met die eendenbek ook echt super. Kunnen ze in NL echt wat van leren! Onze embryo is een top embryo. Toen de laborant hem/haar kwam brengen zei ze dat ie al uit de schil aan het kruipen was. Nu duimen!!! De andere 2 doen het ook nog goed en als dat zo blijft dan worden ze ingevroren. Ook een mooie foto mee gekregen. Ben erg happy en emotioneel!

5. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Bedankt unicornbaby!

Goed nieuws ! Nu hopen en vertrouwen dat alles goed komt💋!

6. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom NeverLoseHope (haha ik denk dat ik je al gauw NLH ga noemen) herkenbaar verhaal! Ik hoop dat deze ronde je geluk zal brengen!

Wow gaaf UB ! Hopen dat ie blijft plakken! Je bent gewoon al een beetje zwanger!

Sun. Ik kreeg geen utro omdat ze zeiden dat ik door een slecht ei zo'n korte LF had. Het corpus maakte te weinig progesteron aan. We"ll see! Ik voel trouwens niet zoveel vd Pregnyl als ik dacht. Geen misselijkheid ofzo. Alleen wat langer slaap en beurse onderbuik. Ja 0,3 is bij mij echt verhoging. Voor de eisprong ben ik uitermate constant. Letterlijk elke dag hetzelfde. Hoeveel is jouw verhoging? Heb je trouwens nog een keer getest?

7. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Boogy, nlh is helemaal prima hoor haha!
    Bedankt, hoop voor jou ook op goed nieuws!
    Wanneer mag/ga je testen ? En is dit je eerste kans?

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dankjewel!

Het is niet echt mijn eerste kans, maar wel de eerste keer dat ik Pregnyl heb gezet. Met Clomid had ik 2 keer een eisprong (maar ook geen perfecte) en vorige ronde met gonal waarschijnlijk ook (want: ovulatiebloeding) maar toen had ik teveel eitjes dus mocht ik geen Pregnyl zetten en had ik een paar dagen seksverbod.

Ik zit nu 5 dpo. Mijn NOD valt op 14 februari ♥
    Wanneer heb je weer een afspraak in het zh?

9. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oke ook veel moeilijke momenten gehad dus..
    Oh wat spannend nu! Ik ken het helemaal.. Deze dagen waren voor mij wel het spannends hoor! Ik hoop dat je positief mag testen:)

Ik moet maandag weer voor controle ( dag 8 van mijn " cycles" )
    Normaal moet ik op dag 10 terug komen, maar ik wou nu graag wat eerder ivm overstimulatie.

Hope

10. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Oh UB wat ontzettend spannend zeg! Gelukkig viel de tp mee. Wat klinkt dat grappig 'uit de schil aan het kruipen', als of er een kuikentje uit een ei komt ;) Nu maar duimen! Moet je nog weer terug naar het zh of is het 'gewoon' wachten geblazen?

Nlh, heb je eerder overstimulatie gehad dat je eerder wilt komen?
    wat lief trouwens dat mijn verhaal je geraakt heeft :)

boogy, het zou toch wel mooi zijn op Valentijnsdag he?!
    Ik had met die Ovitrelle dat ik pas 5-6 dagen na het zetten ervan wat ging merken, vond ik zelf beetje raar maar goed.
    Mijn temp is ook erg constant, flat line ;). Deze ronde heb ik eigenlijk alleen vanaf paar dagen voor NOD getempt, omdat ik aan een daling kan zien dat een ongi er aan zit te komen. Zou weer wat testjes schelen ;) Mijn temp is meestal wel verhoogd met 0,5-07. Deze ronde zelfs met 0,8-0,9 maar dat kan ook komen omdat ik niet helemaal fit ben en dat zie ik ook snel terug in de temp.
    Ik heb niet meer getest, het woord zwanger in beeld leek me duidelijk genoeg ;)

11. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ja sun, toen had ik op dag 10 4 grote follikels en nog een paar kleintjes.
    Ik heb toen provera gekregen om ongesteld te worden. Dus nu ben ik er liever wat eerder bij :D

12. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    haha nou misschien een héél klein beetje maar hoor ;) maar het voelt wel heel gek, om ons embryo bij me te hebben.. ik voel er niks van.. ben de hele tijd bang dat ik het 'ben kwijt geraakt' al zeggen ze dat dit niet kan.. ach ja... ;)

13. unicornbaby

unicornbaby Bekend lid

15 dec 2014
    759
    1
    18
    Sun; ja het is echt grappig.. een embryo heeft schijnbaar een schil om zich heen zitten tot op de 5e dag ongeveer, dan kruipt het klompje cellen uit de schil en gaat zich nestelen in de bm-wand. Bij ons was -ie dus bij de TP eruit aan het kruipen. Erg bijzonder (we hebben een vergrootte foto meegekregen).

Boogy; ik mag een dag na jou testen, spannend zo op dat wachtbankje!!! ik duim natuurlijk ook voor jou!!

14. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wauw, jij hebt wel een lekker duidelijke verhoging Sun! Ik had vanmorgen ineens nog een verhoging van 0.3, in totaal nu dus 0.6! Maar ik was wel een paar keer wakker vannacht, kort, minder dan een minuut. Zou dat de oorzaak kunnen zijn? We zien het morgenochtend in ieder geval of het eenmalig was, ik zet m'n wekker ervoor.

Ik zou ook niet meer testen hoor! Wanneer bel je het zh/verloskundige? Gaaf dat het nu allemaal werkelijkheid wordt voor je!

Logisch dat je eerder wil NLH ! Ik ben benieuwd!

Ik duim ook voor jullie allemaal meiden!

15. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Oh en ik had vanmorgen toen ik wakker werd wat lichtbruine afscheiding....

16. Melovekane

Melovekane Fanatiek lid

6 mrt 2011
    1.284
    0
    36
    Vrouw
    Lerares aardrijkskunde
    Zuid Holland
    hi ff een vraagje: met die ovitrelle.. heb je dan zeker weten binnen 36 uur een eisprong?
    Een bijwerking van het spuiten van gonalf is toch ook dat je last van je darmen kan krijgen?

@ondergewicht: ja heel raar tegen mij is het nog nooit gezegt. En van die dosering vinden klopt bij mij haha

@Boogy: kan innestelling zijn he

@Unicornbaby: hihih spannend hoor! hopelijk blijft hij plakken!!!

17. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    UB, jemig wat spannend zeg! Klinkt wel veel belovend! En wat bijzonder dat jullie een foto mee krijgen, leuk dat ze dat doen. Ik duim ook voor jou.

Boogy, kan een innesteling zijn. Aan de andere kant komt een innestelingsbloeding ook weer niet zo heel vaak voor en je temp zakt dan even voordat ie verder stijgt. Ik had de vorige ronde een perfecte trifasische temo maar werd gewoon ongi. Ik wil je niet ontmoedigen want het kan zeker (en ik hoop het van harte), maar probeer ook realistisch te blijven :)

Melovekane, darmklachten kunnen zeker een bijwerking zijn vd gonal. Ik had ook veel last, maar ik heb ook PDS dus weet niet waar het nou door kwam..

18. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha nee ik was ook nog niet van plan babykleertjes te gaan kopen ;)
    Ik denk alleen niet aan een menstruatie op 5dpo. Zou het een innestelingsbloeding zijn, kan er nog van alles misgaan. Dus er zit niets op dan afwachten.

19. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    #239 sun123, 7 feb 2015
    Laatst bewerkt: 7 feb 2015
    Hahaha, babykleertjes kopen op 5dpo zou wel ernstig zijn ja :D
    Hoe was je temp vanochtend?
    En een beetje hopen mag natuurlijk altijd! Het is je zo gegund! En altijd maar wachten....zucht....duurt lang!!

Ik zit trouwens nog bij een ander kletsclubje en we zijn nu met 3 meiden die allemaal een sterretje hebben in augustus 2014, en nu deze week allemaal positief hebben getest en uitgerekend zijn in oktober. Zo bijzonder, moet een goed teken zijn!

20. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Melovekane, ik heb begrepen tussen 36 en 40 uur.. Maar het schijnt er ook aan te liggen of je lichaam zelf al was begonnen met de eisprong in te zetten, dan komt het eerder.

Mijn temp was vanmorgen iets lager dan gister maar wel hoger dan eergisteren. Ga je trouwens meedoen aan MvM?

Hoe gaat het met jou UB?

Deel Deze Pagina