Ik heb van mezelf geen cyclus.. Met Clomid en eerdere rondes Gonal ook niet zoiets gehad... Ik heb zojuist nog een keer tampontest gedaan, en helemaal wit. Ben er nog niet gerust op.. Keep your fingers crossed for me
Thnx meiden,fijn! Geeft niets sun, ik begrijp t helemaal! Een macroprolactinoom is een goedaardige tumor van prolactine ,van de hypofyse. Prolactine bevorderd de aanmaak van moedermelk. Dus ik heb een goedaardige tumor aan de hypofyse die teveel melk aanmaakte. Om lang verhaal kort te maken,daar kwam ik achter toen ik met pil stopte en deze verstoort al je hormonen en laat dus ook menstruatie's uitblijven. Zodoende slik ik dagelijks medicijnen hiervoor en in het zh zeggen ze dat ik pech heb..dat onvruchtbaarheid waarschijnlijk los staat van mn hypofyse probleem. Zelf geloof ik dat niet zo maar oke. Eerst clomid geprobeerd maar deed niks, en nu eigenlijk tweede ronde spuiten.eerste moesten we helaas afbreken omdat wij vakantie gepland hadden,maar ook geen eisprong in gehad. Wat het verschil is tussen menopur/gonal f en puregon/pregnyl weet ik niet... Misschien verschilt dit per zh? Boogy,dat klinkt allemaal spannend voor je!
Menopur wordt gemaakt van urine van vrouwen in de overgang: is dus humaan (van menselijke oorsprong). Puregon en Gonal F worden gemaakt in de eierstokken van genetisch gemanipuleerde Chinese hamsters (recombinant DNA: het verplaatsen van erfelijk materiaal naar een andere dier- of plantensoort - bijvoorbeeld om menselijke eiwitten te laten maken die als medicijn gebruikt kunnen worden). Toen ik dit las, dacht ik: Toen zocht ik verder, en las ik dit op Freya: GONAL-f (recombinant FSH) wordt met behulp van de zogenaamde recombinant DNA techniek geproduceerd. Binnen deze recombinant DNA techniek wordt gebruik gemaakt van een ovarium cellijn die oorspronkelijk afkomstig is van de Chinese hamster. Deze cellijn kan zichzelf in het laboratorium vermenigvuldigen; een zo genaamde "onsterfelijke" cellijn. Er worden dus geen Chinese hamsters gedood voor de productie van GONAL-f. Geruststellend hè? Pregnyl zorgt voor de eisprong, deze variant is van urine van zwangere vrouwen gemaakt. Ovitrelle is de fabrieksversie, recombinant dus.
Rantje, thanx voor de uitleg ik moet eerlijk zeggen dat ik het ook wel heeeeel toevallig zou vinden als je onvruchtbaarheid niks te maken heeft met t hypofyseprobleem (die nota bene zo belangrijk is voor de hormoonproductie), maar goed ik ben ook geen arts Jouw geduld wordt dus ook behoorlijk op de proef gesteld, waar zit je nu in je cyclus? Het verschil tussen menopur/pregnyl en gonal/ovitrelle wist ik wel, maar ik wist niet of puregon dan weer een andere categorie is... En wb die chinese hamsters....tja toen ik dat als groot dierenvriend las, dacht ik ook wel even , heb nog overwogen om overstap naar menopur te vragen maar ja de kinderwens was toch iets belangrijker dan een hamster Boogy, oohh wat spannend zeg! Ik leef met je mee, zie het dan ook al voor me, de tampontest zo doe ik nog steeds de boobie-test zo merkte ik de vorige keer dat ik zwanger was, als ik onder de douche sta met mn armen over elkaar en dan mn borsten omhoog duw (ik ben niet zo rijkelijk bedeeld) dan zakten ze niet zo treurig weer terug maar bleven ze 'staan'
Hahaha sun ik moet echt lachen om je boogy test zie het helemaal voor me hoe gaat het met je? Al minder misselijk?
Haha lachen dames! Die hamsters.. eerst denk je *slik* nu elke x als je moet spuiten niet aan hamsters denken Net fm gehad maar de rechterkant was weer verdwenen,nu links iets,maar nog klein...mocht weer ophogen naar 150 eh. Bij jou nog geen menstruatie boogy??
Hee dames, ben ik eindelijk weer een keer! Ik heb mee gelezen hoor maar ik heb een erg hectische tijd achter de rug. Ik moest erg lachen om jullie booby/boogy test hilarisch! Boogy; spannend nog 2 daagjes tot nod, klopt dat? Wat spannend!! Sun; yeahhhh wat goed dat je echo goed is gegaan, wat een heerlijk gevoel moet dat zijn! En.. gewoon 1 hartje toch? Rantje; juist haha, elke keer als ik straks weer moet prikken, #NIET AAN HAMSTERS DENKEN# haha hopen dat je kleine snel doorgroeit! nlh; waar sta jij nu? Ik ga deze of volgende week met de provera beginnen, hangt er vanaf of ML vrij kan krijgen van werk, en dan is het wachten op de bloeding en mag ik weer gaan spuiten!
Heee ub! Gezellig ! Haha ja gelukkig kan hier nog gelachen worden. Hoe gaat het nu dan met je?? Ik sta in de wacht, moet nog 4 dagen primolut nemen en dan hoop ik snel ongesteld te worden. En dan hoop ik dat 62.5 mijn dosering is!(veel gehoop haha)
Het gaat een stuk beter nlh! Gelukkig maar... ik was natuurlijk heel stoer half februari met 'ik wist het wel blabla' maar het was behoorlijk een klap... stom eigenlijk maar goed... Balen dat je vorige ronde overstimulatie had hopelijk gaat het nu beter... ja het is helaas veel hopen!! Net zo'n horde loop wedstrijd.. hopen dat je hoog springt en niet zo'n ding omver loopt!! haha
Ja je probeert jezelf te beschermen( zo praat ik ook wel eens tegen anderen en ondertussen..) snap dat het een klap was.. Je moet er ook zoveel voor doen! Jaa dat was echt balen.. Vind het ook zo zonde van de follikels.. Waren ze er eindelijk.. Zijn het teveel Haha ja ondertussen al veel dingen omver gelopen maar we gaan er voor dat dat niet meer gebeurd
Welcome back UB! Ik las op je blog dat je eierstokken rustig zijn. Fijn! Oh irritant dat ie verdwenen is Rantje. Ik hoop dat je beter reageert op 150eh. Sun & Elles, hoe gaat het met jullie? Last van kwaaltjes? Hoe zit jij in je vel NLH? Hier nog geen menstruatie. Heb het zh gebeld, die had het ook over mogelijk een innestelingsbloeding. Ze zeiden dat ik vrijdag mag testen, so now we wait... Ik ben alleen bang dat ik voor vrijdag al ongesteld word. Blijven jullie duimen please?
Rantje, wat balen dat die ene nu weer weg is wanneer moet je nu terug? En op hoeveel dagen spuiten zit je nu? Ub, goed je weer te 'zien' hier. Wat fijn dat je al zo snel weer mag beginnen, ze hadden toch 2 maanden gezegd? Scheelt weer wat gewacht, want daar zijn we allemaal niet zo goed in Hopen dat het de volgende ronde weer beter gaat! En dat geldt ook voor jou Nlh, hopen dat dit in 1x de goede dosering is. Waarom doen die eierstokken ook nooit wat wij willen Boogy, oohh wat spannend zeg! Voel je iets dat kan duiden op een zwangerschap? En wanneer is je NOD ook alweer? Vrijdag testen is nog zo ver weg! Of kun jij je goed inhouden? Ik blijf duimen! Hier gaat het wel oke, ben na de echo gerustgesteld maar merk nu alweer dat 20 maart nog zo ver weg is en stel nou dat het hartje gestopt is...dan moet ik mezelf weer even streng toespreken...vandaag een slechte dag wat kwaaltjes betreft, maar ach dat heb ik er wel voor over. Ik ben 's avonds echt een bejaarde en ben om 19.30 al klaar om te gaan slapen. Moet nog even bedenken hoe ik dat zaterdag ga doen want dan geven we een housewarming en ik kan moeilijk om 22.00 gaan slapen
Het gaat wel goed hoor, kan niet wachten om weer te prikken haha Oh wat spannend zeg! 4 daagjes wachten dus. Ja ik duim voor je
Bedankt voor het duimen meiden.. I can use every bit of luck.. Ik voel helemaal niets. Dus daar kan ik ook niets uit afleiden. Ben alleen een beetje warrig. Ik ging net koken, vul ik de maatbeker, denk ik even later: waar is die maatbeker gebleven? Had ik hem gevuld met water terug in de kast gezet In principe verwacht ik woensdag mijn menstruatie. Maar de dagen gaan snel, het is zo vrijdag Kan me voorstellen dat het nu weer lang voelt voor je weer je beeb mag zien Sun!
Spannend sun! Jullie eerste geloof ik? 20 maart duurt dan heel lang ja! Wat lijkt het me enorm spannend boogy! Vooral op zon moment als dit, niet doorzetten en toch iets... Nog even geduld!! Hoop het voor je! Nhl duuurt lang he zo'n tussenperiode... Je bent zo weer 2 weken verder bijna! Ik zit nu op cd 26 en ben nu 23 dagen aan het spuiten,begonnen op 75 eh..nu bezig met 150. Geduld.... Is moeilijk om te brengen soms!