Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Never lose hope

Never lose hope Fanatiek lid

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Omdat er met 50 de vorige keer geen goede reactie was, en toen verhoogde ik hem naar 75 en toen nog steeds niks. En ik denk dat ze 4,5 week spuiten voor een eisprong wel te lang vinden en proberen te kijken of dat ook korter kan. Ik heb ook maar bedacht dT ik gewoon op cd 8 terug wil komen ipv 10, denk je ook niet? Ik heb gevraagd of er nog een echo van te voren gemaakt moet worden maar dat doen ze niet in dit ziekenhuis, wat ik zelf ook best vreemd vind..

Hoe gaat het met jou?

2. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    hmm...ja 4,5 week is ook wel erg lang ja...Groot gelijk om op cd 8 terug te gaan, des te eerder kunnen ze de dosering bijstellen als het nodig is. Ik zou zeggen dat ze starten met 50 en dan niet meteen naar 75, maar idd de tussenstap van 62,5. Soms vind ik de logica vd artsen moeilijk te volgen, dan moeten we er maar op vertrouwen dat ze weten wat ze doen...

Hier gaat het wel oke. We hadden afgelopen weekend onze housewarming dus dagen in de weer geweest. Nu betaal ik de prijs, maar ach het was het waard. Klachten in vol ornaat terug vandaag. Gelukkig woe een extra echo, ben ik weer wat gerustgesteld want hoe langer de echo geleden, des te meer de doemscenario's en onzekerheid weer toeslaat.

3. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Ja daar moeten we idd maar op vertrouwen, al is dat soms moeilijk.
    Hoop gewoon dat ik in een keer de goede dosering heb, maar dat zal wel heel mooi zijn haha

Nou nu jezelf maar goed door je ml laten verzorgen! Ik snap dat je onzeker word, erg fijn dat je woensdag heen mag! En dan word je vast gerustgesteld! Knuffel

4. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Nlh ik zit ook op cd 32 al en mag weer ophogen naar 175 eh. Ik vroeg wat hier a ging gebeuren als er bij 225 nog niks was,maar daar wilde ze nog niks over kwijt. "Nee hoor,daarvoor gebeurt er vast wel iets" was de reactie. Dus afwachten.

Spuiten zelf heb ik ook geen moeite mee,geestelijk heb er ook geen last van..ben wel vrij nuchter... Maar je wilt graag iets.en dat duurt zo lang dan!

5. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Rantje snap dat het wel moeilijk is, op hoeveel ben je begonnen? want als je gelijk met een hoge dosering begint kan dat veel meer effect hebben dan na een tijdje pas een hoge dosering te prikken (hoop dat je me nog begrijpt) bijv : ik ben in het begin met 75 begonnen en ik had toen veel te veel. Daarna met 37,5 begonnen en uiteindelijk verhoogd naar 75 en toen had ik er mooi 2 , en dus niet veel te veel terwijl het dezelfde dosering was.

6. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn dat je ongesteld bent NLH! A fresh new start!

Hoe was je housewarming Sun? Heb je leuke buren? Weet trouwens iemand al dat je zwanger bent of was het verbergen mrt sap in een wijnglas? ;)

Ik hoop dat het nu beter gaat Rantje. Ik ben het eens met NLH, misschien moeten ze proberen met een hogere dosis te starten.

Hier: gister ineens eiwitachtig rekbaar slijm :( Gek lijf.
    Vanmorgen zh gebeld en mocht meteen vandaag langskomen. Was een beetje onverwacht, dus had ik mijn moestuintje niet helemaal netjes bijgewerkt haha. En ja hoor, uitgerekend vandaag, dat gebeurt nooit, kwam er een stagiaire bij zitten. Uh nou ja, whatever. Dat gebeurt wel eens, denk ik dan maar :D

Afijn. Echo gehad, bms van 8 mm en linkereierstok nog een overblijfsel van een eisprong. Hij zei wel dat het bms er wel vers uitzag.. Dus ik weer aangekleed. Toen vertelde hij dat het er niet naar uitzag dat ik zwanger was, maar dat hij dat wel ging controleren in mijn bloed. Hij zei ook dat het raar was dat er geen menstruatie is geweest aangezien de Pregnyl zijn werk wel doet, en bij geen bevruchting een bloeding optreedt. Hij noemde het bloedverlies wat ik had gehad niet zag als menstruatie. Om te kijken in welk deel van de cyclus ik zit, wordt er ook progesteron geprikt. Als beiden laag zijn (hcg en progesteron) mag ik direct beginnen met gonal, dan hoef ik niet eerst Provera te slikken. (Jeeh!) Dit omdat mijn bms er vers uitzag. Morgen word ik gebeld over mijn bloeduitslagen.

Lang verhaal geworden :D

7. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boogy, wat een gek verhaal zeg :( Ik snap er helemaal niks van (wel van je verhaal, maar niet van wat er in je lijf gebeurt ;)). Hoe kan je bms nou vers opbouwen zonder dat er een menstruatie geweest is? Het lijkt wel of je cyclus opnieuw begonnen is met een onzichtbare menstruatie ofzo :( Wel fijn dat je meteen terecht kon. Wanneer hoor je de bloeduitslagen? Als je dan toch niet zwanger bent, dan maar hopen dat je direct weer verder kunt..hoe voel je je eronder?

@housewarming, paar mensen zagen het aan me geloof ik. Iemand zat de hele avond naar mn buik te kijken. Ik probeerde m in te houden, maar darmen intrekken valt niet mee ;). Een ander tegen vl 'sun is altijd zo slank en nu niet, hoe komt dat?' :) en ik drink normaal ook niet, dus dat viel niet op ;) en anders weten mensen dat we er mee bezig zijn, dus kon ik t daar ook nog op gooien :) betaal nu wel de prijs van de inspanning,potjandorie ik ben weer ouderwets misselijk. Maar ach, het was t waard :)

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Haha over een paar weken zeggen ze allemaal : zie je wel! :D

Ik was ook een raadsel voor de arts, dus ik probeer het zelf niet meer op te lossen.. Het zou me niet eens verbazen als ik morgen ineens ongesteld word, out of the blue. Ik zet mijn blik op oneindig en ga weer door. Ik was gisterenmorgen wel verdrietig hoor, maar heb nu mezelf weer een schop onder de kont gegeven. Ik ben wel opgelucht dat ik geen Provera hoef. Dat vind ik zo'n zonde vd tijd.

9. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Nlh dat klopt inderdaad,ben begonnen op 75. De fertiliteitsartsen snapten ook niet waarom ik zo laag moest beginnen,maar ja voorschrift van gyneacoloog. Maar goed ik wacht het af,misschien komt er nog iets..

Ik begrijp heel goed dat voor je gevoel iedereen naar je kijkt Sun! En misschien hebben sommigen het wel door, maar mijn ervaring dat ik dat weleens bij andere ook dacht is dat je t dan toch wel voor je houdt. Het is in elk geval niet iets om je voor te schamen! Maar t liefst snap ik dat je t nog wel even stil houdt.

Boogy dat is wel fijn dat je meteen mocht komen! Vreemd gelopen,maar inderdaad fijn dat je niet eerst idd provera moet nemen.zo zonde ja...duurt zo lang weer voordat je dan opnieuw begint.

10. Zwelgje

Zwelgje Lid

30 dec 2014
    50
    0
    0
    NULL
    NULL

Ok! Ik heb ook pds dus ben benieuwd hoe ik op gonal-f reageer.
    Maar braaf twee keer daags mijn movicolon innemen

11. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Wat een gek verhaal boogy ! Ben benieuwd wat de uitslagen zijn. Provera is idd zonde van je tijd.. Blij dat ik het er weer op heb zitten. Wat een goeie van die SAP in je wijnglas! Mocht ik ooit zwanger raken ga ik dat ook doen haha!

Zie je al een buikje dan sun? Met 8 weken al?

Rantje, kan idd nog iets komen hoor! Heb ik ook wel gehad. En anders de volgende keer mooi hoger beginnen!

12. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boogy, voordeel van het raadsel is wel dat het de aandacht afleidde van je niet onderhouden moestuintje :p

nlh, nog geen buikje hoor maar mijn darmen zetten op. En aangezien ik vrij slank ben zie je dat nogal snel :)

13. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oke, heb je veel last van je darmen?

14. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ja, maar dat heb ik normaal gesproken ook wel door de pds. Wat helpt is 's ochtends 1 kopje koffie, dan zijn mijn darmen daarna weer leeg (sorry voor de details :)) en dan heb ik minder last. Maar koffie moet ik nu niet aan denken dus dat schiet niet op.

15. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Oke nou mocht ik zwanger raken zou ik dat ook wel hebben! Ik Zit tussen colitus en ziekte van crohn in. Heb jij er verder ook medicijnen voor?

16. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Nou dat klinkt een stuk pijnlijker dan pds, dan heb je toch ook last van ontstekingen? Ik heb er verder geen medicijnen voor, die zijn er ook niet. Koffie 's ochtends helpt en ik gebruik extra vezels (psylliumzaad). En verder moet ik zoveel mogelijk stress vermijden, maar ja das makkelijker gezegd dan gedaan ;)

17. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    Jaa dat is een chronische darmontsteking, voor dat ik alle hormonen kreeg had ik hem net onder controle( heb prednison gehad) en nu moet ik gewoon 2 x per dag medicijnen nemen. Maar idd stress is echt heel slecht ( en laten we nou net allemaal in een stress periode zitten haha). Maar ik blijf onder behandeling bij een arts dus tijdens de zwangerschap kan ik daar altijd terecht gelukkig. Maar allebei is vervelend, pds en dat wat ik heb. Maar we moeten er maar mee om leren gaan he:p
    Morgen mag je weer heen he!!

18. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Ach ja, het went...
    Jaaaa ben blij dat ik niet tot de 20e hoef te wachten. Blijft spannend, ergens toch de angst dat het hartje gestopt is :(

19. Never lose hope

4 feb 2015
    1.314
    308
    83
    #439 Never lose hope, 10 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 10 mrt 2015
    Ik heb goeie hoop voor je! En duim dat het goed is ;) ik mag morgen weer prikken joepie haha

Boogy wat zijn de uitslagen?

20. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hahaha Sun, ja mijn moestuintje heeft niet de spotlight gehad, dat is idd het voordeel!

Uitslagen: alles rustig, geen zwangerschap maar dat had ik ook niet verwacht. Ik begin vanavond weer met gonal. Volgende week maandag weer fm. We lopen straks weer gelijk op NLH!

Deel Deze Pagina