nou dat vind ik dan wel weer oke, maar het zal ook wel persoonlijk zijn Heb vannacht gedroomd dat die cyste (die ik alweer bijna was vergeten) gegroeid was tot bowlingbal formaat , dus 'leuk' iets om me zorgen over te maken vandaag... ik droom wel vaker over baby's, zwangerschappen en aanverwante zaken als ik voor het slapen nog op ZP zit...haha
Er was kans dat ze spontaan sprongen en er was een kans dat ze weer zouden verdwijnen. Maar ik las op internet dat eitjes van 17 bijna nooit verdwijnen. Toen ik een ovulatiebloeding kreeg, was voor mij bevestiging dat ze toch zelf waren gesprongen. We hebben ons wel aan het seksverbod gehouden in eerste instantie, maar toen het 2 dagen later nog maar 2 grote en 1 middelgrote was, en ze niet meer zei dat we geen seks mochten hebben, vond ik het ook zonde vd eitjes. 3 leek ons onwaarschijnlijk, zeker omdat de derde follikel kleiner was. En een tweeling hadden we net zo lief gehad. De artsen noemen het bij ons vaak "huiswerk" maar die fm met 5 follikels zei ze: we raden onbeschermde gemeenschap af. Ik begrijp je angst, Sun. Ik heb dat ook altijd. Toen de ronde zonder eisprong met Clomid dacht ik ook dat het zou liggen aan het feit dat ik em 's morgens in nam. Onzin natuurlijk, maar toch, je denkt telkens: wat als.. Hopen dat je streepje gauw weer oploopt Elles! Wanneer ben je van plan weer te testen? Ik droom ook wel regelmatig over baby's. Ik had laatst gedroomd dat mijn moeder iedereen had verteld dat ik zwanger was, voordat ik überhaupt had getest!
wow heel wat bij te lezen!!! haha ja wat ze er allemaal voor namen aan geven he... Bij mij zeggen ze wel eens van: ok dan geef ik je nu "advies" mee haha Gisteren weer echo gehad, hele kleine follikels te zien. maar nog niks bijzonders. Spuit nu 75. En zit op dag 21 Zaterdag weer echo en dan kijken wat we gaan doen. Ze wil niet langer dan een cyclus van 42 dagen.
He bah Melovekane, niet leuk Is de dosering nu verhoogd? Hier vanochtend weer een fm. Er waren 1-3 eitjes te zien. Eentje was nog klein dus het is de vraag of die doorgroeit. Twee aan de andere kant, maar omdat ze op de echo niet het verschil kunnen zien tussen een follikel en een cyste kan het 2 dingen betekenen. Of 2 eitjes, of 1 eitje en 1 restant vd cyste. Beide waren 11-12mm (cyclusdag 10) en de cyste was bijna 3 cm. Dus die is iig flink geslonken als ie er nog zit, dus dat is mooi. BMS was al ruim 6mm (en 2mm dikker dan vorige ronde op zelfde CD) dus heb goede hoop dat het dit keer wat vlotter gaat Sorry, Melovekane niet mijn bedoeling om het je even in te wrijven dat het hier wat positiever lijkt te verlopen
@sun123 ben blij voor jou dat het waarschijnlijk goed loopt deze ronde. Dus daar mag je echt wel blij om zijn hoor. Ik zit nu op 75. Zaterdag weer echo. Dat vanochtend wat krampjes te voelen... maar ja je gaat op alles letten. Dus heb nu echt zo iets van. Ik zie het zaterdag wel.... tis soms heel demotiverend allemaal..
Maar waarom hebben ze dosis dan niet nog verder verhoogd als je na zo'n tijd nog geen effect merkt? Super frustrerend en demotiverend voor je...bah!
Hoi! Mag ik meeschrijven? Ik ben sinds 24 december bezig met Gonal-F, daarvoor 3 maanden Clomid. Ik heb PCOS. Heb 9 januari de Pregnyl spuit gezet, dus ben benieuwd.. Groetjes! (overigens ben ik hier heel lang lid, omdat ik al een dochtertje heb en sinds het hele traject lees ik hier af en toe mee )
Welkom Lastande! We lopen dan bijna gelijk ik heb 2 dagen eerder mijn Ovitrelle gezet. Melovekane, wat k*t dat er niets te zien is. Hoop dat de verhoging meer effect heeft. Ik duim voor je. Sun, klinkt goed!! Wanneer moet je terug?
Bah vervelend Melovekane, dat is zo'n teleurstelling. Ik geloof die krampjes van mijn lichaam ook niet meer, ons lichaam brengt ons soms zo in de war met al die signaaltjes! Ik hoop dat je lichaam nu een schop(je) onder de bil krijgt Dat is mooi Sun! Ik ben ook benieuwd wanneer je weer mag. Ergens vind ik het wel prettig zo vaak naar binnen te mogen kijken. Zeker omdat ik 2 cyclussen van rond de 100 dagen heb gehad, waarin je geen idee hebt van wat er zich van binnen afspeelt. Welkom Lastande! Verliep Clomid bij jou ook niet naar wens? Wanneer ga je weer testen Elles?
@Sun: is de eerste ronde. Dus laag begonnen ivm overstimulatie. Heb 9x 50 geprikt, toen 5x 62,5 en nu dus al 4x 75... dus ja weet het ook verder niet. @Boogy: Ja is heel teleurstellend en demotiverend... pffff... kan er soms zo sago van zijn. Eerst al die rondes Clomid en nu dit... Herken mijzelf soms niet meer. @Lastande: Welkom!! praat gezellig mee Vind het idd wel fijn om hier lekker te kletsen met meiden in het zelfde schuitje!
Welkom Lastande, klets lekker mee. Melovekane, aah ik dacht dat je deze ronde meteen met 75 was begonnen, maar nu snap ik het beter...niet het dan minder frustrerend wordt,... Krampjes, steekjes, klachtjes...pfff...praat me er niet van, op een gegeven moment analyseer je elke scheet. En het irritante is dat het nooit wat zegt Ik heb deze ronde zoveel last van mijn darmen door die Gonal. Had ik vorige ronde ook bij deze dosering, maar toen hele tijd diarree en nu dus enorm verstopt. Buik is helemaal opgezet en doet enorme pijn. Viel zelfs collega's op vandaag, je zag er ook een paar zo kijken...kon het niet laten om te zeggen 'nee ik ben niet zwanger' :x Ik moet zondag weer terug, dan is het cd13
Hallo dames, Mag ik mij aansluiten bij dit clubje?! Zijn nu onofficieel 4 a 5 jaar bezig voor een kleine. Sinds een jaar of 2 meer lettend op wanneer de eisprong is. Sinds een jaar bij een fijn ziekenhuis die ons helpt. Afgelopen dinsdag de eerste keer gonal f gebruikt 75ie voor onze eerste iui. Komende dinsdag de eerste fm. Ben benieuwd.... ze schatte de twee 'grote' follikels op dag 3 op 6-8mm. Weet jullie omgeving dat jullie in dit traject zitten of houden jullie het stil?
@wishtobe: welkom hier. Hopelijk gaat dit werken voor jou. mijn ouders en schoonouders weten er van en mn broertje en mn beste vriendin. Verder niet. Heb geen zin om het aan iedereen te moeten vertellen en uitleggen. @sun: ja idd dat kun je wel zeggen, alles denk je van oh ja zou het dan nu toch.... maar wat vervelend dat je nu helemaal verstopt zit. ik had met clomid dat ik rond mn eisprong altijd zo'n opgeblazen buik had.
Oh al die krampjes en steken.. Praat me er niet van. Ik heb ook echt zo ontzettend zere boobs 😳 slaap al een aantal dagen met m'n bh aan, want als ik m'n bh uitdoe kan ik wel janken 😅 Maar helaas zegt dat niets, want heb dat altijd na de eisprong. @Melovekane, duurt lang inderdaad. Hoop dat ze gauw de goede dosering vinden. Je hebt anders ook zo het gevoel dat je stilstaat ofzo.. @Sun, wat vervelend! Kun je dat niet aangeven? Misschien hebben ze een laxerend middel ofzo? Spannend, zondag! @Boogy, misschien ga ik wel helemaal niet testen en wacht ik het gewoon af. Heb ik de vorige ronde ook (voor het eerst) gedaan! Beviel me best goed eigenlijk 😉 hoop dat ik dat nu ook vol kan houden. Wow, 2 rondes van rond de 100 dagen.. Er gaat dan echt zo mega veel tijd verloren! Soms zou ik wel zo'n luikje in m'n buik willen, dat ik even kon spieken 😉 @Wishtobe, welkom! Ook al een tijd bezig zeg. Hoop dat het gauw een keer raak mag zijn. Bij ons weten ondertussen een behoorlijk aantal mensen het. Ouders/schoonouders/broers/zus/aantal goede vrienden/werk (vanwege de echo's) In het begin wilde ik dat niemand het wist. Nu maakt het me niet zoveel meer uit, maar ga het alsnog niet aan de grote klok hangen.
Welkom Wishtobe! Jeetje, dat is heftig als je al zo lang bezig bent! Laten we hopen dat de Gonal en IUI je gaat helpen! Dat niet-testen en afwachten vind ik ook beter heb ik gemerkt. Menstruatie is een teleurstelling, maar beter dan alweeeer een witte test. Bij ons weten een aantal mensen dat ik naar het zh geweest ben toen ik niet menstrueerde. Die denken dat het nu vanzelf op z'n pootjes terecht is gekomen Mijn baas en een 2 goede vriendinnen weten dat we wat hulp krijgen, maar niet dat dat spuiten is. En alleen mijn ouders weten wat we nou werkelijk doen. Zo voelt het voor mij het prettigst. Sun, misschien helpt Roosvicee laxo iets!
Morning ladies, Welkom Wishtobe. Inderdaad al even bezig, hopelijk gaat de behandeling goed aanslaan. Waren er nu al follikels te zien op CD3? of begrijp ik het verkeerd? Melovekane, oohh irritant die zere boobies. Ik denk dat ik dat het zwaarste deel vind, je ontzettend zwanger voelen terwijl dat door de spuiten komt. Vorige ronde had ik van van alles last, maar niet van mijn borsten. Toen ik zwanger was wel, dus ik hoop dat dat een beetje een graadmeter wordt....verder hebben we nooit behoefte aan controle Hier weten een aantal vriendinnen van mij wel wat we precies allemaal doen. Ouders weten alleen dat we ovulatie inductie doen, maar die weten niet waar ik zit in mijn cyclus bijvoorbeeld. OP het werk weten ze alleen van het zh traject in algemene zin. Daar kwam ik niet onderuit omdat ik vaak fm heb onder werktijd. Ik vind het wel fijn dat je met een paar mensen alles kunt delen, anderen mogen best weten dat we in het zh lopen maar ik hoef het niet aan de grote klok te hangen. wb verstopping, die roosvicee is idd wel een optie. Ik heb ook PDS dus dat helpt ook niet mee. Een kopje koffie op de nuchtere maag doet ook nog wel eens wonderen Jummie, lekker op de vroege ochtend
En bij jou Wishtobe? Heb jij het de mensen om je heen verteld? Ik heb nog nooit Pregnyl hoeven zetten, dus ik weet niet hoe dat voelt. Moet je dat nou zelf mengen? En? Al opgelucht Sun?
Vandaag weer echo.... weer niks.... dag 23.... weer ophogen... nu 87,5 bah ben er echt zo sago van....
Melovekane, wat ontzettend k/lote zeg! Echt helemaal niks of hele kleine eitjes? He bah, wat een teleurstelling zeg hebben ze iets gezegd over hoe lang ze willen doorgaan? Wanneer moet je weer terug? Knuffel