Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Fijn dat alles goed was Boogy! Vond ik echt een enorme opluchting. Krijg je ook nog gewoon de 20wk echo?

Ik ben met 18 weken volgens mij begonnen. De vorige keer ging ze de bevalling helemaal doornemen. En uitleggen op welke manier je de weeën moest opvangen enzo. Weet niet of ik me het op dat moment nog herinner, maar vond het wel fijn om een beetje een idee te hebben 😊

Vandaag trouwens weer naar verloskundige geweest.
    Kindje ligt in een stuit. Het hoofdje zit rond m'n navel, billetjes naar beneden en dan de beentjes gestrekt schuin naar boven.
    Ze ging op m'n buik voelen hoe de baby lag en ze kon zo het hoofdje voelen! Heb ook nog even gevoeld. Super raar. Je voelt gewoon een bolletje 😍😄

Ik moet wel prikken voor zwangerschapssuiker, ivm PCOS. Moeten jullie dat ook?

2. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, ik krijg ook nog een 20 weken echo!

Oh, dan moet ik me wel gaan aanmelden ongeveer :D

Wat een eigenwijsje! In een stuit is met jouw termijn nog niet zo heel erg toch? Wanneer moet het goed liggen?

In het zh zeiden ze dat ik dat ook moet, maar ik heb geen pcos. En mijn suikerwaarden zijn altijd perfect. Dus waarom weet ik niet!

3. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    afgelopen maandag waren er wel follikels te zien waarvan twee van rond de 11mm. Baarmoederslijmvlies was iets toegenomen.
    Vandaag weer terug geweest en toen konden ze ivm mij darmen niets zien. Baarmoederslijmvlies was wel meer geworden. Gyn erbij geroepen en die zij dat er wel iets te zien had moeten zijn als ze groter waren geworden. Ik ben vervolgens op andere medicatie gezet. Eerst een spuit Pregnyl (ik geloof dat dat het was) en die werd meteen gezet in de spier. Vervolgens Menopur meegekregen en moet daarvan vanaf morgenavond 37,5E spuiten. Daarin zitten andere hormonen die beter zouden werken in mijn geval. Maandag terugkomen. Ben heeeeeeeel benieuwd
    ..

4. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Huh eerst Pregnyl? Apart! Zo ken ik de medicatie niet! Pregnyl zorgt er normaal gesproken voor dat je ei springt!

En doen ze uitwendige echo's dat je darmen in de weg zaten?

5. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Pregnyl lijkt me ook niet inderdaad.
    Dat is zodat je een eisprong krijgt binnen een bepaald aantal uur..
    Wel spannend voor je.

God, als ik terugdenk aan vorig jaar rond deze tijd, zag alles er zo anders uit! Toen waren we nog bezig met het vinden van de juiste dosering Clomid. Zat ik me druk te maken over de zomerstop die mijn ziekenhuis heeft. En nu?
    Vandaag gewoon alweer 27 weken zwanger!
    "Grappig" dat het op het ene moment zo uitzichtloos kan lijken, en nu alles zo anders is.

6. sun123

sun123 Fanatiek lid

25 jun 2014
    2.873
    0
    36
    NULL
    NULL
    Boogy, wat fijn dat alles goed is met de kleine!!
    En spannend het geslacht, in Nederland mogen ze t geslacht bij de Nipt niet vertellen..

Ik heb toevallig 2 dagen geleden ook een suikertest gehad voor diabetes en ik heb geen pcos. Bij mij is t omdat mn vader ouderdomsdiabetes heeft en dan heb ik blijkbaar ook een verhoogd risico...

Veldmuisje, wat vaag eerst pregnyl :( Maar ja, ze zullen wel weten wat ze doen. Betekent dat dan dat deze ronde afgebroken is?

Xelles, kleine heeft nog tijd om te draaien toch? Ik ben zelf met 36 weken geboren en de nacht ervoor nog gedraaid (maar dan v normale ligging naar stuit...over eigenwijs gesproken ;)).

Gisteren yoga gehad, maar vond er weinig yoga aan moet ik zeggen. Maar goed, wel,ontspannen in idd ook puffen en oefenen met persen. Heeeeeeel bizar...hier raden ze aan om t te de laatste 3 mnd vd zwangerschap te doen. Idee is ook dat als je wekelijks oefent met puffen t zodanig in je systeem komt dat t straks bij de bevalling meer een automatisme is...nou we zullen zien ;)

We zijn naar Japan geweest, een hele bijzondere ervaring maar ook erg vermoeiend want ze spreken letterlijk geen woord engels. Sinds terugkomst is t drama hier thuis, zoals t er nu uitziet word ik een alleenstaande mama :(

7. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik dacht inderdaad dat het Pregnyl was (maar kan ook wat anders geweest zijn). Het werd in de spier van mijn bil geplaatst en er zat dus HSG in om de eierstokken te prikkelen, zo vertelden ze me.

En er worden inwendige echo's gemaakt maar omdat ik blijkbaar zeer actieve darmen heb (zelf voel ik dat niet zo) bleek het lastig.

Vandaag, zaterdag en zondag dus Menopur en daarna aankomende maandag weer een echo...

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Spannend Veldmuisje!

Alles is nu anders he Elles? Ik kan het soms nog steeds niet beseffen. Ik ben blij dat ik al een paar echo's heb gehad. Dat maakt het wel echter nu ik het nog niet voel. Placenta zit trouwens hier ad voorkant, helaas. Hoop dat ik het toch gauw ga voelen! Hoe zit dat bij jullie?

Jeetje Sun. Dat is heftig. Jullie hebben al zoveel meegemaakt met elkaar! Ging het in Japan wel goed/beter?

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Oh Sun.... Dat meen je 😞 wat k*t zeg! Zoveel meegemaakt en dan zou jullie relatie nu stranden.. Ik hoop toch nog op een goede afloop.
    Hoe was Japan? Ging het daar wel goed?

Boogy, ja heeft nog tijd zat om te draaien 😊 nog een week of 10. Ze vertelde wel dat de meeste kindjes met dit termijn al met hoofdje naar beneden liggen. En ze vertelde wat ze allemaal zouden gaan doen, mocht ie niet op tijd draaien.
    Ach, we zullen zien. Komt allemaal vast wel goed.

Hier ligt placenta aan de achterkant, dus voelde het al vrij snel (met een week of 14). Nu wordt het uiteraard alleen maar duidelijker.
    Als het kindje veel beweegt, voel ik soms ook echt een hoofd/bil/voet naar buiten steken. Komt dan een hele harde bobbel op m'n buik😄

Houden jullie het een beetje vol met de hitte?

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Up! Hoe gaat het hier?

11. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Hoi dames,ik ben nieuw op deze forum. Ik heb pcos en probeer nu al 4 jaar zwanger te worden. Ben in 2012 begonnen met clomid, niet geholpen. Begon weer dit jaar in mei en gyn heeft mij op gonal f gezet voor de ovulatie inductie. Eerste ronde 2 weken 75 en daarna 2 weken 100, alleen maar kleine follikels. Zit op cd 12 in de tweede ronde en heb een week lang 100 gespoten maar nog steeds allemaal kleine follikels. Ik weet dat ik nog net ben begonnen maar ik begin nu de moed op te geven. Ik las dat vrouwen met pco soms moeilijk kunnen zijn om te stimuleren. Ik ga vrijdag terug voor een echo en dan wordt de gonal opgehoogd. Heeft iemand hier ervaring mee? Mijn gyn heeft ook gezegd dat het soms te maken heeft met gewicht, ik heb een beetje overgewicht maar ik ben niet obese. Ik denk niet dat dat altijd te maken heeft met het feit dat de gonal niet goed werkt.

12. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Leentje! Het kan idd even duren voor ze de juiste dosering hebben gevonden. Maar je kan nog veel verder ophogen hoor, dus maak je daar geen zorgen over! Ik duim voor je voor vrijdag!

Hier gaat het goed Elles! Hoe gaat het met jou? Fijn dat de baby nog even heeft om te draaien. :) Gisteravond en nu ik weer lig ook, voel ik soms wat in mijn onderbuik, maar ik weet niet of ik het me verbeeld :D Even afwachten of het blijft of dat mijn darmen me voor de gek houden haha.

Hoe gaat het bij de andere dames?

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai Leentje!
    Wat Boogy inderdaad ook al zegt, je kunt nog heel ver ophogen en het kan inderdaad even duren voordat je de juiste dosering hebt gevonden.
    Komt vast goed!!

Boogy, wat leuk! Ik voelde het ook rond de 14/15 weken, dus kan heel goed hoor!! In het begin lijkt het heel veel op rommelige darmen, maar nu zie ik soms vanaf de buitenkant mijn buik gewoon bewegen! Super raar 😄
    Voel je je goed veder? Geen last van misselijkheid/vermoeidheid?

14. Leentje101

Leentje101 Actief lid

11 jun 2015
    102
    0
    0
    Dank jullie wel!Ik blijf positief. Ik zie dat jullie beide zwanger zijn, gefeliciteerd! Hebben jullie ook gonal f gebruikt? welke dosis?

15. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Elles:'Haha onwerkelijk he! Misselijkheid heb ik eigenlijk amper gehad, de vermoeidheid wordt al beter. Man vindt het el gezellig want ik ben 's avonds weer meer aanspreekbaar ;) heb jij nog last v kwaaltjes? Wil jij trouwens thuis of in het zh bevallen?

Leentje: dank je! Ja, ik heb 62,5 gebruikt. Maar de eerste ronde 75, toen had ik overstimulering (5 eitjes) dus werd de cyclus afgebroken, de tweede ronde 50 en toen wilde het niet groeien, pas na ophoging naar 75, en de derde, vierde en vijfde ronde waren stabiel met 62,5eh met op dag 12 een eisprong van 1 of 2 mooie eitjes :)

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Dank je, Leentje.
    Ik heb 50EH gespoten.

Haha Boogy, je wordt weer gezellig dus! Bij mij was dat van korte duur want kan nu weer ieder moment van de dag slapen. Maar hoef nog maar 1,5 dag te werken en dan heb ik heeeeeeeel lang vrij :D
    Werk in het onderwijs dus we krijgen deze week zomervakantie. Na de vakantie start mijn verlof.

Ik wil graag in het ziekenhuis bevallen. Jij??

17. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Dag dames,

Hier op cd 12 nu, afgelopen dinsdag fm gehad met een follikel van 1 cm, zit nu nog op 200 puregon spuiten.Morgen weer fm ben erg benieuwd!

Fijn dat t bij jullie goedgaat!

18. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik duim voor je Rantje!

Lekker zeg Elles! Geniet ervan!

Vandaag de nipt uitslag gehad! Alles was goed, geen trisomieen en geen geslachtsafwijkingen! En we verwachten een........ Jongen!!

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ah leuk Boogy!! Gefeliciteerd!! Fijn dat alles goed was.

Rantje, succes morgen!

20. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Vanmorgen fm gehad en een dominante follikel van 12,5! Zat er ook nog 1 van 1cm... Nooit verwacht. .. Nu hopen dat zo door blijft gaan. .. maandag weer fm. hoefde niet op te hogen... cd 13 nu...ongekend :) ben klein beetje opgelucht was al beetje scenario's voor hierna aant bedenken. ...

Deel Deze Pagina