Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Wow!! Ik hoop op een mooie grote follikel, maandag!!
    Zou wat zijn, want dan heb je een mooie korte cyclus dit keer!

2. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Afgelopen maandag waren er weer follikels van 11 te zien (na het besluit dat ik moest overstappen op Menopur omdat ik ook LH nodig heb).
    Echter afgelopen donderdag nog steeds die 11 cm (2 of 3 stuks geloof ik)
    Nu zijn de te spuiten eenheden van Menopur van 37,5 naar 75 opgehoogd en hopen ze maandag as op verdere groei. Baarmoederslijm is inmiddels wel 5,4 dus dat gaat al beter... Blijft spannend.
    Ze denkt dat het bij mij wat langzamer gaat omdat ik erg tenger ben en ook licht ondergewicht heb. Weinig vet blijkbaar (al vind ik m'n buik/billen best in verhouding, maar goed:D).
    Ze (fertiliteitsverpleegkundige) is altijd enorm lief en bemoedigend en dat vind ik echt fijn. Hebben jullie dat ook... Dat een invoelende en persoonlijke verpleegkundige extra goed kan doen bij je?

3. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

ik zou hier ook graag meeschrijven.

wij zijn inmiddels ook al 4 jaar bezig en het wil maar niet lukken.

vorig jaar heb ik al een kijkoperatie gehad en alles was goed op wat endometriose na. de zaadtest van ventje zat toen rond 20 miljoen dus nog even zelf geprobeerd omdat die kans groter zou zijn van slagen.

inmiddels bij iui beland steeds gonal -f gespten 75 EH vorige week bij fm had ik 2 mooie eicellen zitten van 17 mm 1 van 18 mm en ook nog een kleintje van 15 mm donderdagavond mocht ik pregnyl 5000 zetten en vorige week zaterdagochtend was de iui.
    ik ben nu dus precies op de helft van de wachtweken en volgende week zaterdag kan ik testen... door de pregnyl heb ik vanalles gevoeld en dat lijkt sinds gister te verminderen. als het raak is dan was innesteling gister of vandaag mijn temperatuur is nog mooi hoog maar alles zegt natuurlijk niks .. ga er vanuit dat ook dit is mislukt .. kan zo slecht tegen de teleurstelling

4. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik lees overal dat vrouwen testen zodat ze zeker weten dat de pregnyl uit hun lijf is.

ik had me voorgenomen om niet mee te doen daaraan maar ik kon me net toch niet inhouden dus ik heb ook getest en de pregnyl is nu al uit mijn lijf na 9 dagen dus. voor mij goed om te weten.. mocht ik nog eens te vroeg testen :p en een lichte streep hebben dan weet ik genoeg

5. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Jeeh Rantje! Ik duim ook mee voor maandag. Zou het dan eindelijk gaan gebeuren?!

Veldmuisje: dat is best fors, een verdubbeling van dosis terwijl je al 3 follikels heb zitten. Ik hoop dat het geen overstimulering wordt! Ik vind dat ook hoor, dat een begripvolle arts of assistent je helpt het beter vol te houden. Ik ben zo blij met het zh waar ik was.

Welkom zwangerschap. Jeetje 4 jaar. Dat is zwaar. Je cyclus klinkt goed deze ronde! Fijn dat je Pregnyl al uit je lichaam is. Ik heb een dag voor NOD positief getest, wanneer wil je gaan testen?

6. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi all,
    Wij zijn twee jaar bezig en heb gisteren mijn eerste prik gezet met 62,5 ie. Donderdag eerste inwendige echo.
    Groetjes!

7. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    hai boogy,

nou de gyn zei na 14 dagen dus ik denk dat ik dat maar aanhou denk miss nog 1 dag extra 18 maart is 14 dagen na iui dus denk dat de 19e een mooie datum is..

maar goed straks heb ik weer zo een opwelling en pak ik hem 2 dagen voor nod gewoon keihard

harlene spannende tijd ga je in

8. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    na de pregnyl namen alle klachten af toen t uit mijn lichaam was.

en ineens begint het weer opnieuw. . krampen in baarmoeder, borsten worden weer gevoeliger, ineens vroeg wakker 07.30

gister ineens knal rode wangen en stikheet

dus vanmorgen ook maar ff getemperatuurd 37 graden

had de hoop dus al opgegeven maar krijg het nu opnieuw

9. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ha dames,

Ben ik weer, net geweest. En hoera... er is een dominante follikel geconstateerd van 14 mm. En m'n baarmoederslijmvlies is inmiddels 6.8.
    Woensdag terugkomen en dan hopen ze dat ik de Ovitrelle kan gaan zetten.
    Verdubbeling Menopur deden ze omdat mijn LH laag bleef en dat heb je toch echt nodig voor die follikels.
    Opluchting!

10. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    wow super veldmuisje goed nieuws

ik heb me hier toch een partij buikpijn

11. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Hier een kleine groei..vrijdag 12,5 vanmorgen 13.... Beetje teleurgesteld.. De rest van de follikels worden ook langzaam groter... Vrijdag weer en dan evt ophogen naar 225 laatste stap weer...

12. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Fijn Veldmuisje!

Die buikpijn kan van alles betekenen, hou hoop zwangerschap.

He Rantje, dat is ook gek... Ik kan me je teleurstelling voorstellen. Knuffel!

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hè Rantje, had gehoopt op iets meer groei....
    Dan duim ik gewoon weer verder voor de volgende fm!

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi dames heb een vraagje. zaterdag begonnen met gonal f 62.5 ie sinds vandaag dag 6 soort van zeurende pijn in mijn buik. Alsof je ongesteld zou moeten worden. Hadden jullie dit ook?

15. Rantje

Rantje Actief lid

28 okt 2013
    199
    0
    0
    Ikzelf heb weleens steken.... Iets anders..

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Kan het niet het groeien van je eitjes/follikels zijn?

Sun, hoe is het met jou??

17. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    hi harlene,

de gonal f merkte ik alleen binnen 3 uren spuiten wat van verder niet.. pregnyl merkte ik gelijk vanaf iui gevoelige borsten.. wel tot 4 dagen na iui krampen denk reactie op de vloeistof .. dan weer dag rustig en weer buikpijn daarna klachten vermindering en 7 dagen na iui getest ivm pregnyl die was er mooi uit en ineens kwamen weer gevoelige borsten terug rooie wangen buikpijn zegmasr ballon gevoel vandaag niks alleen gevoelige borsten nu lijkt dat af te nemen maar merk zojuist op dat ik weinig meer voel maar mijn buik lijkt licht opgezet. wss darmen maar dit vollere buikje had ik een paar dagen geleden nog niet. Ben benieuwd naar morgen en ik denk dat als er een zwangerschap zou moeten zijn dat de klachten van net na de iui terug moeten komen. Heb tot op heden ook nog geen bloed gezien . Wel dagelijks afscheiding en volgens mij schommelde dat veel meer in vorige cyclussen en wat droger richting menstruatie zegmaar . nou we zullen het zien. ik heb vandaag goed afstand kunnen nemen

18. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Wanneer heb je weer fm Harlene? Ik denk ook aan groeipijn..

Spannend he, dat wachtbankje Zwangerschap?

Ik ben ook benieuwd Sun, hoop dat alles goed gaat..

19. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    #899 harlene2014, 15 jul 2015
    Laatst bewerkt: 15 jul 2015
    Hi all,
    Ik denk ook aan groeipijn. Is de eerste keer dat ik gonal f gebruik sinds afgelopen zaterdag. Morgen heb ik mn eerst folikel echo. Ben benieuwd!
    Wist niet dat t zo snel zou werken!

20. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    holy fuck ik heb een streep!!!

kijken jullie mee?

nu al 4 dagen van te voren

dacht idd boogy zeker spannend