Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. veldmuisje

veldmuisje Bekend lid

27 jun 2011
    893
    0
    16
    Ik zie geen foto?

Vanochtend weer geweest. Er was een ware explosie aan follikels, het waren er zooooooooooo veel!
    Als ik voor IVF bezig was geweest (bij wijze van dan) dan was ik mega in topvorm geweest:D.
    Enfin, de grootste schurkte tegen de 18 mm aan. Daarna nog één die vrij groot was en eentje die rond de 12 zat. Bij meer dan vier boven de 12 mag je de Ovitrelle niet zetten dus ik mocht het net wel. Wel kreeg ik dus te horen dat ik kans heb op een tweeling en een heel klein kansje op een drieling:$. Tja... Maar ik heb het toch maar gedaan en nu wordt het dus heel spannend.
    Mijn voornemen is om donderdag 30 juli te gaan testen.

2. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    oehh spannend veldmuisje

en 4 foto's in mijn album

3. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik zie wel een streepje, maar je hebt ook Pregnyl gehad hè. Dat zorgt ook voor een positieve test.
    Hoeveel heb je gespoten?

4. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    pregnyl was 5000

maar ik heb 9 dagen na de pregnyl dus 7 dagen na de iui al negatief getest dus toen was het er al uit neem ik aan . dat was een keuidvattest 2 voor 5.

vandaag heb ik getest met de dipstick van sensitest die je 4 dagen voor nod kunt gebruiken

5. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik hoop dat ze oplopen. Na 4 jaar zou dat zo'n opluchting zijn!!

Fijn Veldmuisje! Ik had ook 2 eitjes, maar ook maar 1 gelukte bevruchting :) En de andere meisjes hier ook dacht ik!

Ben net terug vd vk. Alles was goed, mooi gegroeid en lekker beweeglijk!

Hoe is het met jou Elles?

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ik had inderdaad ook 2 eitjes, Veldmuisje. En ook 1 kindje.
    Wel spannend!

Zwangerschap, ik hoop dat hij dan mooi op gaat lopen. Na 4 jaar wordt het ook wel eens tijd.

Boogy, fijn dat alles goed was! Had je een echo of controle?
    Ik mag dinsdag weer op controle. Moet nu om de 3 weken. Heeeeeel vervelend 😉
    Gelukkig heb ik nu al vakantie/verlof. Werk in het basisonderwijs en we hebben nu vakantie en daarna begint mijn verlof. Dus ik heb alle tijd!
    Ik moest gisteren bloedprikken op zwangerschapssuiker. Met PCOS heb je een verhoogde kans. Morgen even bellen voor de uitslag. Ben benieuwd!

Zijn jullie al een beetje uit de naam Boogy?

7. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    nou als t zo is dan heb ik die testen toch niet meer nodig dus ga gewoon nu elke dag 1 gebruiken.. en ipv ochtend maak ik er avond van.. hoop dat ze dan ook oplopen.

ik ben er iig vrij rustig onder en had dit vanavond ook totaal niet verwacht.

ik hoop op positief nieuws en uiteraard voor iedereen

8. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Het was een echo. Tot 20wk doen ze dat bij deze praktijk iedere keer bij controle :D dus weer heerlijk kunnen kijken naar dat knulletje!

Haha heerlijk, lekker richting het einde! Fijn dat je verlof zo mooi uitkomt! Ik ben benieuwd naar je uitslag. Wat denk je zelf?

Ja we zijn al uit de naam :) Haha heel erg eigenlijk. Het past zo mooi. Wat ik wel spannend vind is dat er nog een aantal jongetjes om me heen moeten worden geboren. Ik hoop zo dat zijn naam er niet tussen zit. Dan wil ik toch wat anders, alhoewel manlief daar misschien anders over denkt..

En jullie? Al namen?

9. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Serieus!? 😐
    Doe mij even het adres van je vk! Ga ik daar bij een tweede heen 😉
    Hier alleen de termijnecho, 20 wk en bij 36 nog een liggingsecho.

Fijn dat jullie al de naam hebben! Wel spannend ja dat er nog meer jongens geboren gaan worden. Maar gewoon lekker jullie naam houden hoor! Tenzij het om directe familie ofzo gaat :p
    Hier is dat ook nog even spannend.
    Wij hebben de namen ook, maar mijn nicht is over een paar weken uitgerekend. Een andere nicht is 2 weken na mij uitgerekend en een goede vriendin en ik schelen maar 3 dagen!
    Dus fingers crossed dat niemand 'onze' naam heeft.

Ik heb geen idee w.b. de uitslag. Ben nog maar 1,7 kilo aangekomen, dus qua gewicht maak ik me niet zoveel zorgen..
    Je weet maar nooit natuurlijk.. Maar hoop het echt niet :p

10. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    WoW! Dat heb je goed gedaan! 1,7 kilo! Dat heb ik nu haha

Ik duim met je mee! Duim je ook voor mij? :D

11. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja en eet gewoon normaal.. Maar er zal vast nog wel wat bij komen :p

Absoluut ga ik voor je duimen :D

12. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Goedemiddag dames,

Als jullie het goed vinden klets en lees ik ook af en toe mee. Vanaf mijn volgende cyclus (27 juli) ga ik starten met gestimuleerde IUI met Gonal F. Gisteren heb ik de prik instructie gehad en ik merk dat ik het toch wel spannend vind allemaal.

Ik vind het daarom fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn. Ben namelijk bang voor naalden en de moodswings die het gaat opbrengen. Waarschijnlijk heb ik het groter gemaakt in mijn hoofd dan het daadwerkelijk gaat zijn, want de dosering bij IUI is zo klein, dat het rationeel gezien wel mee zal vallen. Maar als ik met jullie mee lees, kan ik het hopelijk wat relativeren.

Groetjes,

Loolaa

13. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai Loolaa,

Even ter geruststelling: het viel mij zooooo enorm mee allemaal! Het eerste spuitje is even wennen. Je moet over dat punt heen dat je jezelf gaat prikken. Maar daarna? Het viel mij echt 1000% mee.
    En moodswings had ik juist totaal geen last van. Echt een verademing ten opzichte van Clomid.

Succes!

14. harlene2014

harlene2014 Fanatiek lid

23 mei 2014
    3.426
    920
    113
    Haaglanden
    Hi loolaa,
    Ik ben afgelopen zaterdag begonnen en vond het ook heel spannend. Prikken doet geen pijn. Begin beetje vreemd. Ik voelde na drie dagen soort van menstruatie pijn waarschijnlijk groei vd folikels.
    Vandaag folikel echo gehad en bloed geprikt omdat er 1 eitje was van meer dan 16mm.... nu afwachten. Ze denken dat ik voor zaterdag geen eisprong heb.
    Ben zooo bang dat het zondag is en zondag doen ze geen inseminatie.... hopen dattie nog even blijft zitten.

Succes!!!

15. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    Dank voor jullie reacties xElles en Harlene. Dat geeft de burger weer moed:)

En hoop ook met je mee xElles dat hij tot na zondag blijft zitten.

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Uughhhh mijn waarde zat na 2 uur precies op de grens.
    7.8
    Protocol is dat ik dan toch word doorgestuurd naar de gynaecoloog.
    Waarschijnlijk met een kleine aanpassing in mijn voedingspatroon is het wel te minderen.
    Vk verwacht dat ik ook gewoon weer hen onder behandeling kan blijven.
    Blijken mijn waardes nou steeds niet goed, dan kom ik onder controle van de gynaecoloog en mag ik niet meer naar mn vk.

Boehooee.. Ik baal. K*t-PCOS....

17. Loolaa

Loolaa Fanatiek lid

6 apr 2015
    1.770
    427
    83
    In mijn vorige bericht heb ik de verkeerde naam in de laatste zin gezet. Sorry. Ik bedoelde Harlene, ik hoop dat je ei tot na zondag blijft zitten.

Balen van die PCOS xElles. Wat voor aanpassing in je voedingspatroon moet je dan doen?

18. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Welkom Loolaa! Ik had ook geen bijwerkingen van de gonal. Het prikken is even wennen, de Pregnyl mixen enzo vond ik erger..

Ik hoop met je mee Harlene.

He balen Elles, dat had ik nou niet verwacht! Even een domme vraag misschien, maar stel dat je bij de gyn moet blijven (wat ik niet hoop voor je!) heb je dan een medische indicatie en moet je in het zh bevallen?

19. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Haha Loolaa ik zag het al :p geeft niet.

Ik denk zoveel mogelijk suikers schrappen uit mijn eten.
    Het enige suiker dat ik eigenlijk eet is zoet beleg op mijn boterham en ik ben echt gek op fruit, dus dat zal ik moeten beperken.
    Verder eigenlijk nooit snoep, koek, ijs, chips, toetjes, frisdrank, fruitdrank, taart en dat soort dingen.. Dus daar kan het niet aan liggen.
    We zullen het wel horen..

Boogy, als ik onder behandeling moet blijven bij de gynaecoloog, dan wordt het medisch inderdaad.
    De vk verwacht van niet, en denkt dat ik gewoon bij hun terug kan komen..

20. zwangerschap

11 jul 2015
    16
    0
    0
    NULL
    NULL
    welkom lolaa 😊
    moodswings valt wel mee.. hoeveel moet je spuiten?

jammer elles flink balen als grensgeval.. vind je het niet fijner bij de gyn?

ik zal er rond 20.00 weer een testje tegenaan gooien..

harlene ik hoop ook mee voor je

Deel Deze Pagina