Hoe was jouw eerste ronde Gonal F?

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door Boogy, 9 dec 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Hoi meiden
    Ik praat graag mee en zal me even voorstellen.
    Hier ook een eerste ronde gonal-f ivm PCOS. Na een jaar clomid 50 (wel iedere keer eisprong, maar niet zwanger geworden) overgestapt naar gonal -f. Voordat we konden beginnen had ik wachttijd ivm een grote cyste en toen bleek ik spontaan zwanger van een tweeling. Helaas is dat niet goed afgelopen en stopten de hartjes. Inmiddels ben ik nu begonnen met eerste ronde gonal f. Vandaag 1e fm gehad: 16mm!! En dat na 6x 50eh spuiten dus dat gaat snel. Vanavond nog 1x gonal, morgen weer echo en dan 's avonds (waarschijnlijk) ovitrelle zetten.
    Hoe ging dat bij jullie?? Ik ben erg benieuwd! Hopelijk snel zwanger allemaal! Ik hoop natuurlijk dat ik net als Elles na de 1e ronde ook zwanger zal zijn :)

2. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Hai Katrien,

Wat erg voor je dat het mis is gegaan.. Hoe ver was je?
    En wauw, wat gaat de Gonal goed bij jou!!
    Ik hoop inderdaad voor je dat het net zo'n succes is als bij mij 😉

3. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Hee Elles
    Ik was 10weken zwanger van een tweeling. Naast het verdriet was die hele nasleep (weeen opwekken, curettage) echt vreselijk. Nu extra blij dat de gonal doet wat ie moet doen. Bij hoeveel mm spuit je normaal eigenlijk ovitrelle? er is eigenlijk niets gezegd over of het slijmvlies wel dik genoeg is.... Dat dan morgen maar even vragen.
    Geweldig dat jij bij 1 ronde zwanger was!! Daar hoop ik ook op :) Gaat je zwangerschap goed?

4. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    :( wat erg zeg... Hoop dat je het een beetje een plekje kunt geven.

Ik had op dag 14 2 eitjes van 20mm en toen mocht ik na de fm meteen Ovitrelle spuiten. Mijn BMS was toen bijna 10mm geloof ik, terwijl hij bij Clomid altijd rond de 6mm bleef.
    Zou het even vragen morgen ja. Toch fijn om te weten of dat in ieder geval goed zit.

Ja gaat goed. Net terug van de vk. Kindje ligt helemaal ingedaald en met hoofdje helemaal vast in mijn bekken. Wordt spannend nu. Zo lang op moeten wachten.. Kan me niet voorstellen dat het straks zover is! :D

5. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Oh wat goed zeg Elles! De baby is klaar voor de bevalling, reuze spannend!
    De arts zei vandaag dat ik zelfs morgen de ovitrelle mee moet nemen want dat als de fm weer goed is (ze weten natuurlijk niet hoe hard het gaat omdat dit mijn eerste ronde is) ik dan meteen de ovitrelle moet spuiten. Moet zeggen dat ik er dan vanuit ga dat het slijmvlies in orde is, maar ga het sowieso vragen.

6. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Spannend voor je!! Ik duim voor goed nieuws morgen :)

7. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Jaa thanx! We waren al blij te horen dat die gonal f z'n werk doet, maar hadden niet gerekend op zo snelle groei :) Al lees ik ook dat veel meiden meerdere grotere follikels hadden toen ze ovitrelle spuitte, maarja, dat zal wel verschillen per persoon. Op welke cd spuitte jij ovitrelle?

8. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja daarom moet je ook iedere ronde op FM bij Gonal, omdat het elke ronde anders kan zijn.
    Ik spoot op cd 14 mijn Ovitrelle, met die 2 eitjes van 20mm dus.
    En volgens mij ligt het er per ziekenhuis aan of je ronde door mag gaan.
    Mijn ziekenhuis cancelt de ronde als er 3 of meer eitjes zitten. Dus was heel blij met twee ;)

9. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Ok, dus wat dat betreft "gunstig" dat ik niet te veel follikels had... En na het spuiten van ovitrelle, zo vaak mogelijk klussen ? hihi

10. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja denk ik wel! Anders hadden ze waarschijnlijk afgebroken.
    Na Ovitrelle springt je eitje binnen 36-40 uur.
    Dus in die tijd wel even gezellig maken uiteraard ;) maar hoeft niet zo vaak mogelijk. Wij hadden 1x. Voor tweede keer waren we te laat omdat we onverwacht bezoek kregen. :D :)
    Denk er wel aan dat Ovitrelle een positieve zwangerschapstest afgeeft.

11. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Nouja, blijkbaar was 1x voldoende bij jullie! :)
    Dus in het tijdsbestek van 36-40 u na de ovitrelle injectie heb je de meeste kansen? pff wel afgepast "gezellig" maken wordt dat haha
    Alles voor het goede doel :)

12. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Ja, want dan ligt er alvast een voorraadje klaar voor als je eitje springt.
    Ik heb woensdags om 9.30 Ovitrelle gezet en donderdagavond seks gehad. Eitje is gesprongen ergens in de nacht van donderdag op vrijdag.
    Maar je kunt het ook gewoon in die 36-40 uur vaker doen hoor :p wat jij/jullie willen.
    Hoop dat je morgen mag spuiten en het dan raak is!

13. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    jaaaa echo was goed, follikel ietsie groter dus net ovitrelle gezet en vanavond en morgenavond ons best doen ;) Rommelt het bij jou al Elles?
    En zijn die andere meiden hier allemaal al zwanger geworden met de gonal? hoop het!

14. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Spannend!! Succes :D hoop op een mooie test over twee weken!

Ja heb veel harde buiken en wat krampen.. Maar nog niet iets wat echt doorzet.
    Het topic is een beetje stilgevallen. Sommigen wel zwanger, anderen nog niet.

15. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Spannend Elles, binnenkort ben je gewoon moeder! wauw!
    Ik hoop natuurlijk op een positieve test over 2 weekjes, dat zou geweldig zijn.
    Fijn dat er een aantal van dit topic zwanger geworden zijn, maar jammer dat het topic daardoor wat stil is.
    Veel succes met de bevalling!

16. xElles

xElles VIP lid

24 mei 2013
    9.575
    2.232
    113
    Gisteravond is ons dochtertje geboren, na een super snelle en pittige bevalling.
    Ze heeft in het vruchtwater gepoept, dus we moesten vannacht even blijven, maar ze doet het super goed.
    Lieve luiwammes slaapt al vanaf 2 uur. Tussendoor heel even wakker geweest om te temperaturen.

17. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Gefeliciteerd lieve Elles! Wat fijn dat alles nu goed gaat! Geniet ervan! PB'tje met de naam? ;)

Sorry Katrien! Ik ben niet meer zo actief hier! Maar inderdaad met gonal zwanger geraakt :) We hebben die hele week elke dag gezellig gemaakt dus ik kan niet goed zeggen wanneer het gelukt is haha. Ik hoop dat het bij jou ook gelukt is. Succes met wachten!

18. Katrien1

Katrien1 Lid

7 nov 2014
    49
    0
    0
    Gefeliciteerd Elles, wat een mooi nieuws!
    En Boogie ook al zo fijn zwanger :)
    Wij zitten in de wacht fase en hebben ons best gedaan:D
    Ben sinds gister mega-misselijk, dat had ik vorige keer ook toen ik zwanger bleek, maar ik zal het me nu wel verbeelden.... Geduld dus!

19. Boogy

Boogy Bekend lid

22 apr 2014
    678
    0
    16
    NULL
    NULL
    Klinkt hoopvol! Ik duim voor je!

20. Ansie84

Ansie84 Lid

10 sep 2015
    48
    0
    0
    Hallo allemaal, is dit forum nog actief? Zie vanaf 6 okt geen reacties meer hihi natuurlijk ook mooi nieuws aangezien dit betekend dat vele zwanger zijn.

Deel Deze Pagina