Hoi allemaal, dit is mijn eerste ronde IVF en eerste keer spuiten met Gonal. Ik spuit sinds vorige week zondag 150 eh per dag. Dus nu 10 dagen. Donderdag weer een echo, dan hoop ik dat ik de pregnyl mag gaan zetten. Ik kan helaas nog niks zeggen over hoeveelheid eitjes. Er zijn laatste keer zo'n 12 follikels gezien op de echo maar dat zegt nog niks.. ik vind het spuiten van Gonal prima gaan. Het is niet fijn ofzo maar t.o.v. de cetrotide die ik nu ook 's avonds moet zetten echt een mini prikje.
Welkom Unicornbaby, ik heb een stukje van je blog gelezen en jullie hebben er al een heel traject opzitten Ik begreep dat je in Dusseldorf bent begonnen? Hebben jullie in Nederland ook IVF gedaan? En wat ik me afvroeg, moet je dan voor elke controle daar helemaal heen? sorry voor alle vragen hoor Klets iig lekker mee!
Hoi Sun! Dank je wel voor het welkom en wat leuk dat je al op mijn blog hebt gekeken. Ik moet m nog flink bijwerken maar is er nog niet van gekomen door al het reizen.. Wij zijn inderdaad in Düsseldorf begonnen en het is onze eerste keer ivf. We hebben in Nederland geen ivf gedaan omdat na 5 ziekenhuizen, meerdere hormoonbehandelingen, problemen met mijn cyclus en reactie op hormonen vanwege pco en endometriose, onze laatste gynaecoloog tegen ons zei 'ik ga jullie doorverwijzen naar eeb maatschappelijk werker zodat jullie het rouwproces in kunnen gaan. Jullie moeten gaan nadenken over adoptie'. Het hield dus zeg maar op. Nog wel een 2nd opinion gevraagd maar daar wilden ze dat ik eerst zou afvallen voor een mogelijk ivf traject. Ik heb daar hulp bij gevraagd omdat gyn in ander ziekenhuis zei dat pco/endo combi zorgt voor snel aankomen en traag en moeizaam afvallen maar werd weggewuifd met een 'ga maar naar de weight watchers'. Viavia bij DD terecht gekomen. Na het eerste gesprek en de samenstelling van ons dossier icm de bloedtesten zei deze dokter 'jullie hebben veel te lang aan lopen modderen. We gaan jullie gelijk het ivf traject inzetten. Dan moet het lukken. Je eicel kwaliteit is goed en sperma ook en voor wat betreft de endo en pcos.. we gaan geen voorbehandeling doen maar we gaan je monitoren en aan de slag'. Zoiets was ons nog nooit verteld dus we waren enigszins in shock. Ik hoef niet voor elke controle daarheen, mocht de eerste sowieso en eventueel 2e echo in een ziekenhuis bij mij in de buurt doen. Maar gezien hoe het in NL tot nu toe is gegaan tov DD vertrouwen wij niemand anders dan de mensen in DD en rijden we inderdaad voor ieder wissewasje daarheen. Vanuit ons ongeveer 3 uur rijden enkele rit. Geen probleem van de vragen hoor, stel ze gerust morgen weer een echo, dus vanavond rijden we er weer heen. We pakken elke keer een hotelletje de avond ervoor.
Jemig wat een verhaal zeg! Ik hoor wel vaker hier op ZP dat GEnt en DD een stuk beter zijn en verder in de ontwikkeling, maar als je dit zo hoort zijn er in Nederland toch een boel zh die maar wat aanklooien. Eigenlijk zouden ze gewoon eerlijk moeten zeggen 'wij weten het ook niet meer, maar in DD of GEnt weten ze meer'. Maar goed, je zou er moedeloos van worden zeg. En wat een emotionele achtbaan, eerst moet je het rouwproces ingaan en vervolgens komt er direct actie! Ik snap dat je ervoor kiest om telkens naar DD te gaan, maar wel fijn dat het in principe wel zou kunnen om in een zh in de buurt op controle te komen. Ik hoop van harte dat de behandeling snel gaat aanslaan! Volgens mij hoor je dat niet vaak de combi pcos/endo, klinkt sowieso als een medische uitdaging Hoe oud ben je als ik vragen mag? Dan maar proberen het leuk te maken in een hotelletje! Succes morgen, ben heel benieuwd. HOu je ons op de hoogte?
Lieve meiden, ik ga even heel ego zijn... Maar dit was mijn test vandaag! Bekijk bijlage 439710 12 DPO!!
Als een malle 😜 Sorry Unicornbaby!! Ik ging zomaar door je verhaal heen. Spannend voor jullie.mtoch typisch dat je hier zo lang moet aanmodderen en ze in DD meteen willen helpen. Super. Hoop op een mooi resultaat voor jullie.
Wow elles leuk zeg!! Gefeliciteerd! Ik mag pas zaterdag testen officieel, maar testte vandaag nog negatief . Gisteren had ik een heeeel dun streepje in die van de Action maar die van het kruidvat testte, vanmiddag, negatief .
Dank je!! Probeer de volgende keer met ochtendurine. Heb ik ook gedaan. Heb het gewoon bewaard in een plastic bekertje en toen de post kwam heb ik pas getest. Was om 10.15 ofzo. Een vriendin had me een kV test opgestuurd
Lastande, dat zegt nog niks. Het lichte streepje is misschien nog van de pregnyl/ovitrelle geweest en als zaterdag pas je NOD is, kan er nog van alles gebeuren...
Welkom Unicornbaby! Heftig wat je allemaal hebt meegemaakt. 5 ziekenhuizen Maar wat fijn dat je nu meteen aan de slag kan. 12 follikels klinkt goed! Wat is dat cetrotide? Is dat om je eigen cyclus te onderdrukken? Wow Elles wat super!! Wat een mooie streep! Ik ben heel blij voor je! Lastande, het kan nog! Hou moed!
Was het maar zo dat ze dat zo eerlijk zouden zeggen haha combi endo/pcos is inderdaad een uitdaging. Voor de doktoren maar ook voor mezelf dank je wel voor je berichtje, bracht een smile op m'n gezicht Had ik ff nodig!
Thanks Boogy Cetrotide is om de eisprong uit te stellen. Dus waar aan de ene kant gestimuleerd wordt, wordt aan de andere kant de eisprong tegengehouden. Heerlijk, al die hormonen....
Update van mijn kant.. om met een quote van de doc te beginnen: 'mmm je follikels zijn niet echt gegroeid sinds de laatste keer maar er zijn er wel een heleboel bij gekomen' Dat was dus niet de bedoeling N zitten er heel veel kleine follikels op mijn eierstokken die graag ook mee willen doen... en de groei van de grotere remmen omdat zij de stimulatie hormonen ' in pikken ' Ik moet mijn Gonal dosis ophogen en vanaf morgen ook begin van de avond Menopur gaan spuiten (yayy nog een spuit... ) en zaterdag weer terug naar DD voor echo nr. 4...................... Vandaag een aantal huilbuien gehad maar goed... om met en quote van de doc te eindigen: 'er is zeker nog niks verloren'
Hihi graag gedaan hoor Jemig wat een hormonen festijn bij jou zeg je hebt er onderhand een dagtaak aan. En wat vervelend dat die eitjes niet doen wat ze moeten doen. Maar verwachten ze dan niet dat er alleen maar nog meer follikels komen met die ophoging? Nou ja, vast niet, anders gaven ze dat advies niet ik duim voor je dat het nu gaat werken! En vasthouden aan wat de gyn zegt, er is nog niks verloren. Jullie zijn net begonnen! (Althans in DD)..
Heb ik gevraagd maar dat zou juist volgens de combinatie die ik nu krijg, niet moeten gebeuren. Al reageert mijn lijf altijd weer anders.. dat weet ik nu wel Inmiddels is alles weer geprikt voor vandaag en ik ben weer wat hoopvoller gestemd geen idee wat we zaterdag op de echo gaan zien of wat de gyn dan gaat zeggen daarop... ik vind het wel erg onzeker / spannend! Ik zie dat jij 3 feb. je NOD hebt, mag je die dag testen?
Wow wat een boel medicijnen! Dan is het ook niet zo raar dat je huilbuien had. Het traject zou emotioneel al moeilijk zijn als je wel je eigen hormonen had! Hou vol! Ik hoop dat er morgen goed nieuws is! Hoe is het bij jou Lastande? En Sun, heb je veel last van de Ovitrelle? Wanneer "moest" je nu klussen? (Ik heb het nog nooit gehad)
Ik heb nog geen last van de Ovitrelle (dinsdag avond gezet), de vorige keer begon pas na 5-6 dagen de (zwangerschaps)klachtjes te komen. Snap ik ook niks van hoe dat kan... Gelukkig ben ik er nu meer op voorbereid, hopelijk helpt dat om mezelf niet helemaal gek te maken. ik vind dit het zwaarste deel, je ontzettend zwanger voelen, maar weten dat het waarschijnlijk door de Ovitrelle komt @klussen, di Ovitrelle, dus 36 uur later eisprong. Dit keer voelde ik het gisteren ook echt, steken in de eierstok-regio. De gyn van deze ronde zei of di en do klussen of woe en vrij. Maar ja, vrijdag leek mij wat laat aangezien zo'n eitje ook niet ontzettend lang overleefd. Uiteindelijk maar di, woe en do gedaan, ik raak echt in de stress van het idee een dag over te slaan en hem dan te missen . Gyn van vorige ronde zei trouwens weer wat anders. Ik geloof dat 12 en 36 uur na Ovitrelle het beste is, maar omdat ik hem 's avonds zet is dat niet echt een optie. Om nou mijn wekker om 5.00 te gaan zetten Wanneer moet jij weer terug Boogy? Jij bent trouwens ook al vroeg van de partij hier Vroeg aan het werk? Unicorn, je klinkt gelukkig wel iets relaxter (voor zover mogelijk in zo'n traject). Ik duim dat er morgen vooruitgang te zien is!
@Boogy, het gaat wel. Het wachten breekt me op. De hele situatie is me nu echt te erg. Ik had wel een heel dun lijntje met de action test en bij de predictor, maar goed, het kan nog alle kanten op. Hoe houden jullie het in godsnaam vol? Ik zie de ene na de andere zwangerschapsaankondiging voor bij komen. Heel veel succes allemaal /sorry, ik zwelg in zelfmedelijden