Hoe was jouw kraamfeest geregeld?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Novella, 17 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Novella

    Novella Actief lid

    8 okt 2010
    323
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo meiden,

    Waarschijnlijk willen wij een kraamfeest geven voor zo'n 35 a 40 personen.
    Ons budget is niet zo heel groot en vind een zaaltje huren met een hapje en een drankje aardig duur. (minimaal zo'n 400 euro)

    Mijn vraag is dus; hoe was jullie feestje geregeld? gewoon thuis?
    Wat waren de kosten ongeveer? Wat bood je voor hapjes en drankjes aan enzovoort....

    Alvast bedankt :)
     
  2. Hero87

    Hero87 Actief lid

    23 jun 2013
    292
    26
    28
    NULL
    Omgeving utrecht
    Wij zijn van plan gewoon een tuinfeestje te doen. Het gaat om hetzelfde aantal mensen, misschien iets meer. Ik ga zelf taart maken met mijn zus en koop wat worst en kaas enz. Eigenlijk zoals een verjaardag is alleen dan met als thema blauw ;). Boodschappen haal ik bij lidl of jumbo. Onze tijden worden waarschijnlijk van 13tot 17uur. Geen avond eten want dat word me te duur.
     
  3. Lief of Stoer

    Lief of Stoer VIP lid

    25 apr 2011
    6.033
    2.897
    113
    't Gezellige Brabant
    Ik heb toevallig van de week eens rondgekeken en kwam bij een pannenkoekenhuis uit. 2 kopjes koffie/thee met een stuk appelgebak voor 4,75 p.p. Ik had dan zelf bedacht om hiervoor bijvoorbeeld 2 uurtjes te reserveren. 35-40 personen zouden wij ook max. hebben en volgens mij zouden we dan prima genoeg hebben aan die 2 uurtjes.
     
  4. Crazycat

    Crazycat VIP lid

    21 nov 2009
    8.849
    1
    36
    belgie
    Uhm das duur ik woon in rdam en dar kan je de kantine afhuren van een speeltuin voor 30 euro
     
  5. Tweekids

    Tweekids VIP lid

    26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Gewoon thuis van 14:00 tot 17:00 uur.
    Wij schenken sowieso geen alcohol dus dat scheelt al. We doen tompoucejes , beschuit met muisjes, en verder moet ik nog meer roze spul bedenken. Maar gewoon lekker in de tuin (29 juni dus hopen op mooi weer) en lekker kleinschalig wel ook zo'n 30/40 man..
     
  6. SandyH

    SandyH Lid

    24 okt 2013
    21
    0
    1
    NULL
    NULL
    Wij organiseren het bij het clubgebouw van de speeltuin, kost 20 euro per uur. Hapjes en drankjes regelen we dan zelf. We schenken gewoon frisdrank/koffie/thee en geen alcohol. Daarnaast soesjes met muisjes en nog wat andere hapjes. De tijden zijn van 14.00 tot 17.00 uur. :)
     
  7. Averlhach

    Averlhach VIP lid

    26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Wij hebben een locatie gehuurd, maar wij wonen op zo'n 2,5 (enkele reis) afstand van mensen vandaan.

    Wij hebben dus een locatie gehuurd. Zij hebben alles geregeld, het enige wat wij hebben gedaan is het arrangement uitgekozen en het tijdstip (2 uurtjes in de ochtend). Zij hebben voor de diverse taarten gezorgd, petit fours en cup cakes, daarnaast serveerden ze koffie, thee en fris. Daarnaast zijn ze nog rond gegaan met koude en warme hapjes. Hierdoor hadden wij alle tijd om met iedereen even te praten en zelf te genieten.

    Voor thuis;
    Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Maar maak je het ook makkelijk, je weet vooraf nooit hoe je je voelt en je wilt graag ook zelf genieten ;)
     
  8. lin2011

    lin2011 Fanatiek lid

    22 aug 2011
    3.321
    0
    36
    Hier zondag as kraamfeest. We doen het smorgens van 10-13 uur. Heb je ook geen kosten aan alcohol.
    Ik heb kant en klare mini cupcakes 1,- voor 12 stuks bij de snoepwinkel en kant en klare normale cake ik doe er glazuur met muisjes overheen en de cupcakes doop ik id gesmolten chocola en dan id muisjes. Verder koffie apparaten geleend en thermoskannen.
    Hoop ook op buiten id tuin.
     
  9. Mamak

    Mamak Fanatiek lid

    8 jun 2008
    3.424
    48
    48
    thuis
    wij doen een kraamfeest in een zaaltje in de buurt bij een hele grote speeltuin..

    Ben nu beetje budget aan het maken en kom, inclusief huur, op ongeveer 500 euro uit.. dit is inclusief dingen als cupcakes, choco fontein, chips ed, stokbrood met smeersels, drinken en bedankje als ze weg gaan..
     
  10. gusto

    gusto Niet meer actief

    Wij waren rond de 400 euro kwijt.

    Kraamfeest gehouden in een soort loungebar. Ongeveer 50 personen, drankjes, en de hapjes via een cateraar. Huur zat daar niet bij in, bar is van familie.

    Het feest was van 17:00 tot 21:00. Beetje vreemde tijd maar bij ons normaal, wonen niet in nl. Ik vond het vooral fijn iedereen in 1 x gehad te hebben en niet nog met wekenlang kraambezoek te zitten.
     
  11. Arnoe

    Arnoe Bekend lid

    1 sep 2010
    869
    1
    0
    Wij huren een zaaltje in een scoutinggebouw.
    Goedkoop (70-150€) en regelen zelf de koffie, thee en lekkers. Ideaal, want er zijn zat schone toiletten en een keuken erbij.

    Bij onze eerste hebben we het ook zo gedaan en toen zelfs behoorlijk uitgebreid met lunch & bier erbij. Bij elkaar dacht ik nog geen 300/400€ kwijt (we hebben grote familie & vriendengroep; ongeveer 200 mensen uitgenodigd)

    Dit keer doen we het korter (15:00-17:30)en komen denk ik op de 100,- uit in totaal voor ongeveer 150 personen.
     

Deel Deze Pagina