Hoe was jouw kraamtijd?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door ratatosk, 1 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Chai

Chai Niet meer actief

Mijn kraamtijd was verpest voor een deel door de kraamzorg, die waren niet goed wijs.
    Daarna heb ik het super gehad samen met mijn vent die 2 weken vrij had, heerlijk!
    Verder had ik ook weinig tot geen klachten lichamelijk. Ik had een voorbeeldbevalling gehad en met de kleine ging alles goed.

2. Dana

Dana Niet meer actief

de kraamtijd na de geboorte van mijn dochter is in een waas aan me voorbij gegaan, ouders en schoonouders drongen zich dagelijks op, de kleine had een hersenschudding na de geboorte en heeft 2 dagen paracetamol gehad en alleen maar gekreund vd pijn en van wederzijdse ouders geen begrip dat ze haar nog even niet vast mochten houden, mijn moeder heeft een maand niet meer met me gepraat en overal huilend verkondigt dat ze de kleine niet meteen mocht vasthouden.

na 5 weken lag mijn dochter in het ziekenhuis omdat ze niet meer sliep en alleen maar huilde, veel behoefte had aan rust en regelmaat maar wat ons niet werd gegund door familie.

echt dit keer wil ik het ook anders doen maar onze familie walst in hun eigen enthousiasme vast weer over mijn man heen, die heeft voor mij de grenzen niet goed bewaakt en ook niet voor de kleine, ik hoop dus dat ik me dit keer goed genoeg voel om zelf de grenzen aan te geven.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Dat probleem heb ik ook. Mijn man is een zacht ei, wel het liefste zachte ei van de aardbol maar wel een zacht ei en hij laat zo makkelijk over zich heenlopen. Of beter gezegd, hij denkt dan bij zichzelf "ach, als zij (de visite dus) dat nou leuk vinden.."

4. Porsche

Porsche Niet meer actief

mijn 2 kraamweken waren opzich heerlijk alleen op een zeker moment door de ouders van mijn man echt totaal verziekt ! :(
    bij de 1e.. kwamen ze elke dag langs, op dag drie zeiden we liever niet vandaag want mijn eigen ouders hadden onze zoon nog niet gezien omdat ze ons wel die rust gunde.. nou zijn moeder heeft de hele dag lopen huilen omdat ze zich niet welkom voelde... en ze hebben ons echt een schuld gevoel aan gepraat ..

bij de 2e hebben ze zo'n ruzie lopen maken, waardoor onze jongste zoon net drie dagen oud de hele dag en nacht heeft lopen huilen.
    en ik met een PND heb gezeten

zo kan ik nog wel even door gaan ;)

gelukkig heb ik hele lieve ouders die ons wel de tijd gunnen en als ze langs komen blijven ze 20 min...

als deze baby geboren word, wil ik eerst dat de grote broers de baby als 1e te zien krijgen, en we als gezinnetje kunnen genieten.

zal geen last hebben van mijn man zijn ouders daar hebben we door omstandigheden als jaren geen contact meer mee

5. MamsieM

MamsieM VIP lid

22 nov 2011
    5.967
    5
    38
    Mijn kraamtijd was heerlijk! Bevalling volgens het boekje, voelde me goed. Schoonmoeder als kraamverzorgsters, dat was ook erg bijzonder! Heerlijk kunnen genieten van elkaar!

6. msroxy

msroxy Fanatiek lid

12 dec 2007
    1.040
    0
    0
    Mijn 2e kraamtijd was niet geweldig. Stomme kraamzorg, was een jonge meid die vooral veel buiten aan het roken was en 1 keer op mijn oudste dochtertje heeft gepast (buiten, zodat ze kon roken) verder was mijn dochter dus de hele tijd boven tv aan het kijken bij mij op de kamer en na een dag begon ze natuurlijk te klieren.. Ze heeft 1 keer gestofzuigt en de was gedaan. 1 keer het bed verschoond en ze heeft een keer beschuitjes gesmeerd voor het bezoek. Zelfs toen ik met hevige buikpijn de vk had laten komen die zei dat ik meer rust moest pakken stak ze geen vinger extra uit. Heb niet 1 keer kunnen slapen en de nachten waren flink gebroken.

Mijn man was vooral bezig met ons bedrijf, dat neem ik hem ook nog best wel kwalijk eigenlijk.

Bij de eerste wel een fijne kraamtijd gehad, behalve dat we toen een huilbaby hadden en geen contact met mijn ouders. Toen een hele fijne kraamzorg, waardoor deze extra tegenviel.

Had gewoon geen puf om om een andere kraamzorg te vragen, terwijl we bij de eerste wel na 1 dag een andere hadden gevragen en dat heel goed is gegaan dus. Heb er nu wel spijt van!

7. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Mijn kraamtijd was absoluut niet wat ik gehoopt had en van gedroomd had na 4,5 jaar.
    Ik werd een maand te vroeg ingeleid vanwege zwangerschapsvergiftiging.
    Mijn zoontje moest 10 dagen in de couveuse.
    Ik werd tegenover iemand gelegd die haar baby bij zich had:(.
    En emotioneel kon ik dat niet aan.
    Uiteindelijk ben ik na 7 dagen smekend naar huis gegaan aangezien men steeds valse beloftes maakte wanneer mijn zoontje eens op de kamer mocht komen.
    En wachtte ze te lang met hem onder de lamp te leggen voor zijn geelzucht waardoor 3 a 4 dagen 10 dagen werden.
    Toen mijn kraamtijd thuis eindelijk begon kon ik hem 3,5 week later met spoed weer naar het zh brengen met hersenvliesontsteking en was ik hem bijna weer kwijt.
    Nee ik hoop niet meer zo'n kraamtijd mee te maken:(

8. Woezel 25

Woezel 25 Fanatiek lid

2 feb 2010
    1.779
    0
    36
    NULL
    NULL
    Goh, wat veel nare ervaringen zeg..
    Ik had een erg pittige bevalling (inleiden, weeen kwamen niet op gang, uiteindelijk weeen storm en in totaal 36 uur bezig geweest) maar de kraamtijd was geweldig. Ik herstelde ook snel, dat scheelde ook wel. Maar mijn kraamhulp was super. Ze deed alles wat ik wilde en nodig had, heeft me enorm goed geholpen met de bv (kwam nier op gang maar heeft me zo goed geholpen dat ik uiteindelijk 9 mnd gevoed heb).
    Familie kwam wel in het ziekenhuis maar dat wilde ik ook perse. Daarna belden ze allemaal als ze wilden komen behalve mkijn moeder maar die wilde ik ook graag elke dag zien. Dus, alles zoals ik wilde.

Hoop voor je dat het dit keer beter gaat!

9. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Na 5 dagen ziekenhuis na een ks dacht ik de hele wereld aan te kunnen maar thuis gekomen kwam ik daar heel snel van terug, wat viel dat tegen...maar gelukkig was daar Magda, de kraamhulp.
    Een tien voor haar en wat me van mezelf niet tegen viel is dat ik me ook echt helemaal heb overgegeven. Omdat er best veel op me af kwam heb ik gezegd de eerste week geen visite te willen, buiten de naaste families om dan. Op het kaartje stond ook eerst te bellen en dat heeft ook iedereen gedaan. Toen Magda weg was had m'n man nog drie weken verlof, ook heerlijk.

Moet zeggen dat vanwege de feestdagen het met de kraamvisite wel mee viel, is verschoven naar nu ;)

Ik kan niet anders zeggen dan dat ik een superkraamtijd gehad heb en wens iedereen hetzelfde toe :)

10. Dana

Dana Niet meer actief

herkenbaar ;)

11. Gizje

Gizje Fanatiek lid

11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik had niets bijzonders verwacht van de kraamtijd, alleen enorm genieten van ons meisje.

Alleen was het allemaal wat heftiger dan ik gedacht had. Kraamzorg was niets mis mee, super zelfs.

Alleen het gezeur van onze ouders. Ik ben enorm anders tegen m'n ouders en schoonmoeder aan gaan kijken doordat ze zo respectloos naar ons zijn geweest na de bevalling. Door boos te zijn over onze wensen (die heel normaal waren na het verlies van onze eerste dochter en hoe het toen gegaan is). Met m'n eigen ouders heb ik het er later over gehad en die snapte het toen, maar met m'n schoonmoeder komt het denk nooit meer helemaal goed. Die heeft voor een groot deel echt de kraamtijd verpest en doet nog steeds raar.

Verder had ik zelf een behoorlijke dip de eerste weken na de bevalling, ik genoot wel van de kleine, maar kon niet begrijpen waarom ik haar op deze wereld had gezet met alle ellende die gaande was.

Ik had van te voren gezegd dat ik geen kraamfeest wilde want dat leek me zo onpersoonlijk, lekker alle visite apart, gezellig dacht ik. Nou nooit meer dus. Ik werd gek van de vragen van "wanneer is ze wakker" en ik wilde ook niet met visite erbij (op een paar mensen na) voeden. Dus zat ik constant in de stress en op de klok te letten ;)

Nee, mijn kraamtijd gaat bij een eventueel volgende kindje echt heel anders :p

12. kly073

kly073 Fanatiek lid

11 jan 2012
    1.139
    682
    113
    Vrouw
    Afdelingsmedewerker jumbo
    Winssen
    ik zit momenteel in mijn kraamtijd :) heb tot nu toe een super kraamtijd. heb maar kraamzorg voor 3 uurtjes en das een superlieve vrouw, mijn moeder vangt de overige uren op omdat we dat heel graag wilden :) tis lekker rustig de visite belt vantevoren en we plannen er maar 2 per dag. heerlijk gun iedereen zo'n kraamtijd!

13. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    tip: Doe een kraamfeest. Nodig alleen de mensen uit die je wilt zien in de kraamweek en de rest op 1 dag wanneer het jouw uitkomt :)

Dat heb ik nu ook gedaan bij de laatste en ik vond het heerlijk. Heb me kunnen richten op alle 3 de kinderen zonder dat daarbij de aandacht alleen naar de jongste ging :)

14. AnnaB

AnnaB Fanatiek lid

18 mrt 2011
    2.106
    0
    0
    Freelance
    Twente
    mijn 1e kraamtijd: ging als een waas voorbij. Ik was erg emotioneel omdat zijn vader niks met hem te maken wou hebben. ook de bv kwam niet op gang en hij viel veel af.
    mijn 2e kraamtijd: ex moest na 1 dag weer 2 avonden werken. Ik ben daar best boos om geweest. ook kwamen souders een dag later en kreeg ik via mijn moeder te horen dat smoeder het jammer vond dat ze me dochter toen zo weinig had vastgehouden (ja uhu 3 uur lang in de armen gehad en ik was alleen goed voor het voeden). Had een bevalling waar ik door pijnbestrijding heel weinig van kan herinneren en ik wou dus echt even wennen aan dat ik een dochter had gekregen. Na de kraamweek moest papa weer werken en kon ik alles weer op mij nemen. smoeder had heel hard geroepen je zal wel moeten zorgen dat er eten op tafel komt als papa thuis komt van werk.
    3e kraamweek: hele lieve vrouw. zorgde erg goed voor ons. Ik heb alle rust gekregen die ik nodig had. het was heerlijk rustig. Ik heb bewust gekozen voor een kraamfeest ipv visite over de vloer. alleen mijn ouders zijn er geweest en mijn tante. verder iedereen na die tijd. papa wilt alleen niks met hem te maken hebben dus van sfamilie heb ik geen last :p

15. kiki1986

kiki1986 Bekend lid

27 mrt 2011
    629
    1
    16
    omg. rotterdam
    mijn kraamtijd was ook een grote chaos ik was nog geen 2 uur uit het ziekenhuis en heel de woonkamer zat vol ik dacht dat ik gek werd m'n dochtertje ging van arm naar arm gillende rondrennende kinderen van anderen ik was gewoon sprakenloos mijn schoonmoeder zou het allemaal regelen nou die laat ik dus in de toekomst niks meer regelen en dat was nog maar het begin ik had 4 dagen achter elkaar visite kon amper in rust van me kindje genieten na dag 4 ben ik in tranen uitgebarsten helemaal over m'n toeren was ik toen heeft m'n vent geregelt dat er de komende 2 dagen geen visite meer kwam heerlijk was dat mocht er een volgende komen dan doe ik het heel anders

16. Maedra

Maedra Fanatiek lid

29 okt 2009
    1.558
    0
    36
    Rotterdam
    Mag ik vragen hoe je dit bedoelt (mag ook in een privébericht?). Ik kijk ook met gemengde gevoelens uit naar onze tweede kraamtijd en kan misschien wel wat tips gebruiken (als je het niet vervelend vindt uiteraard :)).

17. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik heb me de eerste week wat te veel bezoek gehad maar daar hebben we snel korte metten mee gemaakt...vanaf toen alleen maar op een roze wolk gezeten :)

18. bloemetje1985

bloemetje1985 Actief lid

17 apr 2009
    213
    0
    0
    De kraamtijd van de eerste wil ik never nooit overdoen.
    We hadden de dagen ervoor problemen met onze riolering, laatste drie weken van mn zwangerschap heeft de achtertuin half open gelegen met een open riolering waar het water van toilet doorging, hoogzwanger, snel misselijk, dit was een drama. Eenmaal in zh werden we gebeld dat ze verder zouden gaan(kon niet eerder ivm asbest) prima, maar dat was dus dagen dat ik thuis kwam, maar goed, het moest natuurlijk, niet leuk met werkmannen bij je in huis, ik moest toen van kraamhulp boven blijven. Ook nog eens drie verschillende hulpen gehad, ik was gesloopt na die eerste week.

De kraamweek van de tweede: echt geweldig, particulier kraambureau gehad. Hele week dezelfde vrouw die van die week een echt feest heeft gemaakt! Ervoor zorgde dat ik aan mn rust toe kwam, en aan visite aan gaf wanneer het genoeg was geweest.
    Echt, een super vrouw! Echt geweldig.

Deel Deze Pagina