Zelfde kraamverzorgster?

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Soekie, 30 nov 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ik vroeg me iets af..
    Van de week zei een vriendin tegen mij dat het mogelijk is om weer dezelfde kraamverzorgster (als bij de 1e) te kunnen krijgen tijdens je kraamweek.
    Ik vraag me af of dit dus mogelijk is, heb het nog niet kunnen vinden op internet. Hebben jullie hier mischien ervaring mee?
    Zou me erg leuk lijken namelijk!

Alvast bedankt,

Groetjes Soekie

2. Gaby83

Gaby83 Bekend lid

24 mrt 2008
    596
    0
    0
    Twente
    Ja hoor dat kan gewoon. Je kunt je kraamzorgburo hier over opbellen en anders kun je het wel zeggen tijdens de intake. Dan proberen hun hier rekening mee te houden.

3. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Ok, wat leuk! Bedankt voor je antwoord. :)

4. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Dat kun je idd aangeven en proberen ze zoveel mogelijk rekening mee te houden.
    Binnen onze organisatie hebben we ook de optie voor een keuzegezin. Dan tekent het gezin en de kraamverzorgende een papier en krijg je dus zeker weten die kraamverzorgende (mits geen ziekte natuurlijk). Maar dan moet je nog goed contact hebben om dat af te spreken.

5. 2012mama

2012mama Fanatiek lid

12 aug 2011
    3.324
    158
    63
    Vrouw
    Drenthe
    Ja, bij onze kraamverzorgster kon dat ook. Toch hebben wij het niet gedaan ondanks dat we een hele leuke hadden, nu iemand anders...ben benieuwd of we er spijt van krijgen...

6. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Je kunt het vaak wel aangeven. Alleen garanties geven ze niet. Is net of diegene op dat moment geen ander gezin heeft.
    Helaas is de onze met pensioen, dus we krijgen sowieso een nieuwe..

7. Lt20

Lt20 Niet meer actief

Hier vroeg ze tijdens de intake of ik dezelfde kraam zou willen. Hopelijk past het in hun rooster!

8. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, kan bij ons kraamzorgbureau ook.
    Toen ik me aanmelden heb ik het al aangegeven dat we haar graag weer terug wilden, en mits geen ziekten, vakantie houden ze absoluut rekening met onze wens.

Binnenkort hebben we intake gesprek en ga ik het nogmaal doorgeven.

9. mama van ruben

mama van ruben Fanatiek lid

2 aug 2010
    1.094
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kon bij ons ook, alleen bleek dat ze er niet meer werkte. Jammer, was een topvrouw.

10. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.250
    1.009
    113
    Zuid-Holland
    kon bij ons ook en we hadden het ook helemaal geregeld met haar zelf. we hadden en geplande ks, deze datum ook vooraf doorgegeven aan het kraamzorg buro. maar door domme fouten van het buro kon ze helaas niet komen. toen even heel erg balen, maar toen wel een hele goede andere gekregen. achteraf gezien toch ook wel heel erg blij mee.

zij vertelde ook dat je bij je 1e idd een soort band opbouwt die heel fijn kan zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat bij je 2e die band weer zo zal zijn. jij bent toch ook veranderd, 2e is ook anders ect.
    ach, hoe het ook zij...ik heb twee hele verschillende kraamverzorgsters gehad maar beide keren was ik er super blij mee!! ze voelden beiden goed aan wat ik en mijn gezin nodig hadden op dat moment!

11. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.302
    2.572
    113
    wij hebben 2x maal de zelfde kraamverzorgster gehad. En daar waren we heeeeel blij mee!!

We hadden haar niet gevraagd voor de tweede omdat we dachten dat ze al met pensioen was. Ze deed het dus alleen nog op oproepbasis en ik was helemaal in de wolken toen ze binnen kwam\\

Bij de eerste echt een rotbevalling en heel veel napijn en zij heeft er bij thuiskomst echt nog een feestje van gemaakt!

12. Bougainville

Bougainville Niet meer actief

Bij ons kan het wel.
    Ik had een super leuke meid!
    Paste echt bij ons.....Ook tranen met tuiten toen ze vertrok.
    Het eerste wat ze zei toen ze weg ging was: Mocht je ooit weer zwanger raken kun je gewoon naar mij vragen! Dan kom ik weer gezellig een weekje bij je.
    Dus dat ga ik ook zeker doen!

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik heb ook gevraagd om dezelfde bij het aanmelden, maar het hangt er natuurlijk altijd vanaf wanneer je bevalt of het gaat lukken. We zullen zien.

14. Fuchsia

Fuchsia Niet meer actief

Hier ook de 2e keer de zelfde KH gekregen!

15. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Er is dus in ieder geval een redelijke kans dat ze weer zou kunnen komen. Ik zou het zo leuk vinden. We hebben in die week toch een soort band opgebouwd. Allemaal bedankt voor de reacties. :)

16. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij ons kan het ook, gelukkig want ik wil mn buurvrouw :D

17. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Had je erom gevraagd of was het toeval?

18. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

3 nov 2007
    1.968
    1
    0
    NH
    ik heb de 2e keer dezelfde gehad, was erg leuk! mocht er een derde komen dan vraag ik weer om haar :)

Miek

19. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wij hebben tegen de kv gezegd die we bij de tweede hadden dat we se volgense keer weernaar haar gaan vragen. Ik hoop dat ze dan kan!

20. wendyw80

wendyw80 Fanatiek lid

8 jan 2009
    2.189
    24
    38
    zeeland
    Hier ook twee keer dezelfde kraamhulp gehad.
    Is de tante van mijn man en vond het wel fijn om een
    bekende in mijn huis te hebben.
    Bij haar kraambureau (Dat) zetten ze jouw voorkeur 3 weken vast
    (1 week voor,de uitgerekende week en 1 week na de uitgerekende datum) en mocht je in deze periode bevallen dan kun je er bijna zeker van zijn dat je diegene ook krijgt of ze moet toevallig net ziek of met vakantie zijn.

Deel Deze Pagina