Ik vroeg me iets af.. Van de week zei een vriendin tegen mij dat het mogelijk is om weer dezelfde kraamverzorgster (als bij de 1e) te kunnen krijgen tijdens je kraamweek. Ik vraag me af of dit dus mogelijk is, heb het nog niet kunnen vinden op internet. Hebben jullie hier mischien ervaring mee? Zou me erg leuk lijken namelijk! Alvast bedankt, Groetjes Soekie
Ja hoor dat kan gewoon. Je kunt je kraamzorgburo hier over opbellen en anders kun je het wel zeggen tijdens de intake. Dan proberen hun hier rekening mee te houden.
Dat kun je idd aangeven en proberen ze zoveel mogelijk rekening mee te houden. Binnen onze organisatie hebben we ook de optie voor een keuzegezin. Dan tekent het gezin en de kraamverzorgende een papier en krijg je dus zeker weten die kraamverzorgende (mits geen ziekte natuurlijk). Maar dan moet je nog goed contact hebben om dat af te spreken.
Ja, bij onze kraamverzorgster kon dat ook. Toch hebben wij het niet gedaan ondanks dat we een hele leuke hadden, nu iemand anders...ben benieuwd of we er spijt van krijgen...
Je kunt het vaak wel aangeven. Alleen garanties geven ze niet. Is net of diegene op dat moment geen ander gezin heeft. Helaas is de onze met pensioen, dus we krijgen sowieso een nieuwe..
Ja, kan bij ons kraamzorgbureau ook. Toen ik me aanmelden heb ik het al aangegeven dat we haar graag weer terug wilden, en mits geen ziekten, vakantie houden ze absoluut rekening met onze wens. Binnenkort hebben we intake gesprek en ga ik het nogmaal doorgeven.
kon bij ons ook en we hadden het ook helemaal geregeld met haar zelf. we hadden en geplande ks, deze datum ook vooraf doorgegeven aan het kraamzorg buro. maar door domme fouten van het buro kon ze helaas niet komen. toen even heel erg balen, maar toen wel een hele goede andere gekregen. achteraf gezien toch ook wel heel erg blij mee. zij vertelde ook dat je bij je 1e idd een soort band opbouwt die heel fijn kan zijn, maar het hoeft niet te betekenen dat bij je 2e die band weer zo zal zijn. jij bent toch ook veranderd, 2e is ook anders ect. ach, hoe het ook zij...ik heb twee hele verschillende kraamverzorgsters gehad maar beide keren was ik er super blij mee!! ze voelden beiden goed aan wat ik en mijn gezin nodig hadden op dat moment!
wij hebben 2x maal de zelfde kraamverzorgster gehad. En daar waren we heeeeel blij mee!! We hadden haar niet gevraagd voor de tweede omdat we dachten dat ze al met pensioen was. Ze deed het dus alleen nog op oproepbasis en ik was helemaal in de wolken toen ze binnen kwam\\ Bij de eerste echt een rotbevalling en heel veel napijn en zij heeft er bij thuiskomst echt nog een feestje van gemaakt!
Bij ons kan het wel. Ik had een super leuke meid! Paste echt bij ons.....Ook tranen met tuiten toen ze vertrok. Het eerste wat ze zei toen ze weg ging was: Mocht je ooit weer zwanger raken kun je gewoon naar mij vragen! Dan kom ik weer gezellig een weekje bij je. Dus dat ga ik ook zeker doen!
Ik heb ook gevraagd om dezelfde bij het aanmelden, maar het hangt er natuurlijk altijd vanaf wanneer je bevalt of het gaat lukken. We zullen zien.
Er is dus in ieder geval een redelijke kans dat ze weer zou kunnen komen. Ik zou het zo leuk vinden. We hebben in die week toch een soort band opgebouwd. Allemaal bedankt voor de reacties.
ik heb de 2e keer dezelfde gehad, was erg leuk! mocht er een derde komen dan vraag ik weer om haar Miek
Wij hebben tegen de kv gezegd die we bij de tweede hadden dat we se volgense keer weernaar haar gaan vragen. Ik hoop dat ze dan kan!
Hier ook twee keer dezelfde kraamhulp gehad. Is de tante van mijn man en vond het wel fijn om een bekende in mijn huis te hebben. Bij haar kraambureau (Dat) zetten ze jouw voorkeur 3 weken vast (1 week voor,de uitgerekende week en 1 week na de uitgerekende datum) en mocht je in deze periode bevallen dan kun je er bijna zeker van zijn dat je diegene ook krijgt of ze moet toevallig net ziek of met vakantie zijn.