Goedemorgen dames. Helaas is na een mooi oplopende zwangerschapstest is de miskraam ingezet. Door een onregelmatige cyclus heb ik geen idee hoever ik was. Nu vraag ik me dus af of ik contact moet opnemen met de verloskundige. Bij mijn vorige miskraam (bij +/- 10 weken) heb ik echo's en al gehad om te kijken of alles schoon was etc. Gebeurt dit ook bij een vroege miskraam? Of kan ik deze gewoon afwachten tot het bloed stopt en verder gaan aan de volgende ronde? Graag hoor ik jullie ervaring en mening.
Hoi, Wat erg voor je dat je weer een miskraam hebt gehad. Ik heb dit weekend ook mijn 3e vroege miskraam gekregen. Ik heb nog nooit een verloskundige gebeld, en altijd afgewacht. Het is zo altijd goed gegaan. Het is bij mij steeds tussen de 4 en 6 weken zwangerschap misgegaan. Als de krampen (als je die hebt) minder worden en verdwijnen en het bloeden stopt uiteindelijk ook, en je hebt verder geen klachten en je voelt je weer goed lichamelijk, dan kun je er denk ik wel vanuit gaan dat je lichaam je baarmoeder weer goed heeft leeg gemaakt. Je kunt denk ik wel een verloskundige bellen of ze liever wel een echo laten maken, ik weet eigenlijk niet of het gebruikelijk is bij een vroege miskraam. Waarom denk je eigenlijk dat je een miskraam hebt? Alleen door het bloeden, of heb je ook weer aflopende zwangerschapstesten? In geval van bloed en evt ook kramp zou ik ook altijd nog even testen om te kijken of het inderdaad een miskraam is. Want bloedingen tijdens de zwangerschap hoeven niet per sé een miskraam te betekenen. Maar misschien wist je dat al........ Sterkte iig met je verdriet.
Bedank voor je reactie. De zwangerschapstest loopt nog niet af. Maar de krampen die ik heb voelen echt als mijn vorige miskraam. Veel bloed ook. Te veel voor een gezonde zwangerschap denk ik. Ga toch maar de verloskundige bellen morgen.
Hoi, Krampen zijn geen goed teken inderdaad. Maar ik weet eerlijk gezegd niet, of het ook goed kan gaan met bloed en krampen. Iemand anders misschien, die dat weet? Ik lees wel eens dat de zwangerschapstest gauw wit kan worden na een vroege miskraam, maar het zou ook langzamer kunnen gaan (en dus moeilijker te zien) als je al best veel hcg had, denk ik. Dus als je twijfelt, kun je over een paar dagen weer eens testen om te zien of je hcg daalt. Ik ben benieuwd wat je verloskundige zegt morgen. Ik ga denk ik ook maar bellen, want zit ook een beetje in onzekerheid, of de miskraam wel compleet is. (ik heb vooral veel bloed, en geen grote stolsels nog of weefsel verloren...)
Verloskundige vond het ook klinken als een miskraam. Volgende week maandag echo om te kijken of alles schoon is.
Fijn dat je een echo krijgt! Dan heb je straks zekerheid. Ik heb ook gebeld, en bij mij dacht ze ook dat het een miskraam was. Ze zei me het een week aan te kijken en als het bloeden ophoudt of steeds minder wordt, is het waarschijnlijk wel compleet geweest. In een weekje moet het bloeden toch opgehouden zijn bij 4/4,5 week zwangerschap. Krijg ik sterkere bloedingen, dan moet ik weer bellen.
Voor jouw dus nog wat meer onzekerheid. Bij mijn verloskundige doen se eigenlijk altijd een echo om het ff te checken. Sterkte ermee