Hoe kom ik hiervan af? (Hebberig)

Discussie in 'De lounge' gestart door sara1988, 13 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sara1988

sara1988 Bekend lid

3 jun 2012
    849
    0
    16
    Nederland
    Sinds ik zwanger ben en bevallen, wil ik alles hebben wat leuk is voor m'n dochter..
    Ik wil het liefst alleen maar roze speelgoed (opzich geen probleem ben gek op roze)
    M'n dochtertje moet nog 1 worden en heeft eigenlijk al teveel speelgoed, dan bedoel ik eigenlijk meer dat ze al speelgoed heeft wat ook goed zou zijn voor over een jaar bijv. Ze speelt er al wel mee gelukkig.
    Nu waren we gisteren bij m'n schoonouders en die hadden een zandwatertafel, m'n kleine meid vond het helemaal geweldig met het water erin, lekker flodderen.. Nu dag later heb ik hem ook al in huis gehaald:) ik kan dan weer niet wachten om het weer met d'r verjaardag te vragen of bijv volgend jaar voor d'r verjaardag.
    Wat vind ze bijv straks over 2 of 3 jaar nog leuk? Als ze nu al veel heeft waar ze op die leeftijd mee kan spelen?
    Hoe kan ik mezelf stoppen met zoveel te kopen?
    Wie herkent zich?

2. Nora86

Nora86 Fanatiek lid

17 mrt 2006
    4.738
    0
    36
    Misschien door te bedenken dat je straks gewoon geen opties meer hebt om haar een plezier te doen met een leuk kleinigheidje? Ik zou de "grotere" dingen bewaren voor gelegenheden, er zijn er genoeg toch :)

3. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    ja idd.
    Nu hebben wij dat ook, alleen komt dat omdat we er 1 van 3 jaar oud hebben en de jongste vorige week 1 is geworden. Heel veel speelgoed hebben we nog van de oudste en dan is het lastig om nog iets voor de jongste zijn verjaardag te bedenken.
    Ik heb de visite gezegd dat speeltjes met licht en geluid altijd wel leuk zijn, maar nog hebben we 2 kadootjes dubbel gehad.
    Ik herken het overigens wel hoor, TS
    Met het bestellen van ons kado heb ik ook een gave waterspeeltafel gezien voor de helft van de prijs en ja, die heb ik dus ook maar gelijk besteld. :)

4. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Het klinkt me vrij logisch in de oren dat je haar alles wil geven.
    Onthou wel dat het voor kinderenbelangrijk is te leren blij te zijn (of tevreden) met wat er wél is ipv met wat er -nog- niet is.
    Het leren waarderen van dingen is een mooie eigenschap.

5. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.272
    6.801
    113
    Ja...herkenbaar. Ik deed het bij onze dochter de eerste 3 jaar ook zo...

Nu nog wel een beetje met kleding.

Speelgoed gelukkig minder. Ze knutselen en lezen nu meer.

Wat je er aan kunt doen....geen idee. Ik doe het namelijk nog wel met kleding :)

6. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.745
    1.073
    113
    Herkenbaar maar ook ik ben er mee aan het minderen. Zo'n watertafel heeft onze zoon ook zomaar gehad bijv. Alleen is mijn zoon 2jan jarig en dan kan hij er nog niets mee en zijn ze minder te verkrijgen. Vandaar dat ik hem deze in de zomer heb gegeven vorig jaar. Hij had er meteen plezier van en nu nog steeds.

nu krijgt hij nog steeds wel eens iets zomaar maar dan meer in de categorie boekje/knutsel/kleinigheidjes. Echt speelgoed of duurdere dingen bewaar ik nu voor verj/sint/kerst. Ik heb mezelf gewoon een halt toegeroepen na zijn 1e verj. Het huis stond vol en hij was pas 1!

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Denk dat veel ouders het wel zullen herkennen. Als ik het had gehad had het hier ook een speelgoedwinkel geworden en nog krijgen ze vaak zo maar iets al is het maar een pakje stiften.

Je hebt er nu nog een en veel dingen zijn ook gewoon leuk en veel kinderen hebben idd veel van wat je ziet zandtafel zwembad fietsjes dit dat zus zo.

8. Steph80

Steph80 Bekend lid

26 apr 2012
    881
    1
    16
    NULL
    NULL
    Hihi, heel herkenbaar! Ons huis ontploft ook bijna van het speelgoed. En dat is de reden dat ik nu niet zo veel meer koop, ik heb geen idee waar ik het moet laten!

9. bamjolan

bamjolan VIP lid

7 mei 2008
    8.138
    0
    36
    Vrouw
    Moeder
    Den Haag
    Ik herken het heel erg!
    Mijn oudste 2 kregen sowieso toendertijd elke maand nieuw speelgoed!
    Op een gegeven moment toen ze tussen de 3 en 5 waren, dachten ze altijd speelgoed te kunnen kopen, het werden er echt geen leuke kindjes van :( en dat allemaal door mijn koopgedrag.
    Uiteindelijk gestopt, nu word mijn oudste 12 en denkt ze nog alles te kunnen kopen en krijgen, ze kan gelukkig goed sparen en is verder een lieve meid, maar het kopen kopen kopen zit er nog wel een beetje in, of het ligt aan de leeftijd kan ook hihi
    Maar die dingen doe ik niet meer verder, ik koop natuurlijk wel speelgoed maar niet meer zo vaak! Ze hebben genoeg staan!

10. Miss Appletree

Miss Appletree VIP lid

21 mei 2013
    5.119
    193
    63
    Somewhere out there
    Ik heb het vooral met kleding. Ik kan het niet laten. Nu koop ik meestal wanneer het in de uitverkoop is, maar toch. Met speelgoed heb ik het niet zo. Ik merk dat ze bij teveel aanbod niet kan kiezen. Ze vindt het nu interessant om buiten te wandelen, zandbak spelen, met de bal. Stickertjes plakken en ballonnen heeft ze ook veel plezier mee. Dus ja waarom zou ik veel speelgoed kopen als ze er toch niet mee speelt. Maar ik denk dat het nog wel veranderd, ze moet nog 2 worden.

11. MamalovesJ

MamalovesJ Fanatiek lid

4 aug 2012
    2.044
    0
    0
    Ja dit heb ik ook heel erg, ik ren dan zowat meteen naar de winkel.
    mijn moeder had een speelhuisje gekocht voor in de tuin, en een dag later heb ik hem ook gekocht voor dochter.

Ik moet wat meer tegen mezelf gaan zeggen, Heb ze dit echt nodig nu? Anders blijf ik ook kopen....

12. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Haha onze oudste heeft t eerste jaar echt zo veel gehad van m'n man... Man kocht de duplo trein, dierenarts, dierentuin, nog n trein.. Compleet nieuw!! Naast dubbele loopfietsen loop auto's enz enz. ( oudste was 2,5 toen we hem adopteerden)..

Toen kwam de jongste daar hadden we geen baby speelgoed voor dus dat kwam in huis..

Alleen nu hebben zo ongeveer alles wel haha.: nu alleen nog grote dingen met kerst Sint en verjaardagen .

Binnen kort beval ik van n meisje...... En ik denk zomaar dat er nog wat roze bij komt ;)

13. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Aanvulling: voor onszelf kopen we nooit wat meer.. Behalve komt er een stofzuiger vandaag haha onze ging stuk :)

14. seepje

seepje Fanatiek lid

23 mrt 2014
    1.559
    1
    38
    visagist
    utrecht
    Wij doen het hier bewust niet. Puur en alleen omdat er geen verwende kinderen bestaan maar kinderen die ergens aan wennen.

Natuurlijk heeft de meid hier alles wat haar hartje begeert maar zeuren betekend hier al ; helaas (ze is 6,5)
    Ze krijgt wel eens iets tussendoor maar dat is dan geen 'cadeautje' en leggen we vaak ook gewoon op tafel.
    Grote cadeau's alleen op haar verjaardag of soms van opa en oma als ze die maanden niet heeft gezien (die wonen niet naast de deur)

Met als gevolg… Kind is dolblij als ze nu een AH hamstertje krijgt want oh dat is ook echt een cadeautje. Ook kan ze dolblij worden als ze iets handgemaakts krijgt (knuffel, hartjesslinger etc)

Essentieel is dus om je eigen gevoel 'ze alles gunnen' opzij te zetten want juist door ze met veel liefde te omringen gun je ze alles, heb je kinderen die alles kunnen waarderen en geen gewende (verwende) nesten :)

15. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    precies. Bovendien zijn kinderen echt niet gelukkiger met bakken speelgoed, ze zijn er ook snel weer op uitgekeken.

Ze hebben hier laatst een trampoline gehad wat echt een succes is, maar ik ga echt geen prul meer kopen. De jongens spelen enkel met duplo en auto's. Mijn dochter met barbies of gaat tekenen. Voor de rest rommelen ze gewoon wat aan in de tuin, bakjes water, een bal etc. Als ik soms bij mensen kom met al die ladingen speelgoed zie je soms dat die kinderen uit gekheid niet meer weten wat ze moeten.

16. Aylen

Aylen Niet meer actief

Mijn ouders doen dat ook. En ik vind dat prima, op de voorwaarde dat ze al die rommel in hun eigen huis houden en dat het geen merchandise is :D

Wij doen het zelf niet, omdat we er absoluut geen ruimte voor hebben en omdat ik het van de zotte vind om kinderen zoveel plastic zooi te geven. Ik speel liever zelf met hem, allerlei zelfverzonnen spelletjes met spullen die we toch al in huis hebben. We hebben potten en pannen, muziekinstrumenten, een bal, papier en potloden, bellenblaas en hij heeft wat autootjes en blokken. Nou, meer heeft hij echt niet nodig. En dat is wat ik hem graag wil leren, dat hij niet zoveel nodig heeft om zichzelf te vermaken.

17. Sanne1985

Sanne1985 Niet meer actief

Ik had/heb dat met kinderboeken, niet zozeer met speelgoed. Dat krijgt ze namelijk al veels teveel van de opa's en oma's. Daar moet ik af en toe ook écht iets van zeggen, want ik wil niet dat ze daar aan went + ik kan het op een gegeven moment niet meer bergen in huis ;)

Ik leg haar ook altijd uit dat ze niet altijd alles kan krijgen wat ze wil, en dat ze blij mag zijn met wat ze heeft.

18. wensdroom

wensdroom Fanatiek lid

18 okt 2012
    3.487
    1
    0
    heb wajong dus werk niet
    omg Lingewaard
    ik koop het niet maar vind van allerlei leuke dingen op weggeefhoeken en soms moet ik ook tegen mij zelf zeggen dat ik nu niet weer mag reageren.. ze heeft best een hoop speelgoed en voor je t weet is t weer december dus tot aan die tijd geen speelgoed meer. wel heb ik toen we laatst voor ons zelf kleding gingen kopen het niet lukken laten voor haar ook wat nieuws te kopen ook la heeft ze de kast ook vol genoeg hangen

19. Blemma

Blemma Fanatiek lid

11 mrt 2013
    2.472
    16
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige in de wijk
    Hier ook een eenjarig meisje met meer speelgoed dan waarmee ze kan spelen.
    Vooral oma is geneigd om elke keer aan te komen met speelgoed(en ze ziet oma twee keer in de week)
    Ik heb er wat van gezegd, en het is nu iets geminderd.

Kreeg ook vaak speelgoed waar ze nog te klein voor is. Dat bewaar ik op zolder.
    En ook zie ik wel eens iets wat ik erg leuk vind, dat koop ik dan wel maar leg het op zolder voor haar verjaardag.

20. macy77

macy77 Fanatiek lid

28 dec 2009
    3.239
    1
    0
    Een bakje en een teiltje water was misschien ook wel genoeg geweest.. keep it simple.
    Kinderen zijn niet veeleisend. Soms geeft een creatieve oplossing met spulletjes uit huis meer effect dan de hapklare brokken uit de speelgoedwinkel.

Deel Deze Pagina