Na miskraam stijging hcg

Discussie in 'Miskraam' gestart door Babeloe, 28 okt 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Na een hele heftige week met veel onzekerheid (vermoedde bbz, vrijdag goed vruchtje gezien en vervolgens een dalend hcg --> zie voor het hele verhaal mijn vorige berichten) gisteren een miskraam gehad. Het was erg duidelijk, veel pijn, weeën die begonnen en stopten en in één klap was het over. Heftig, verdrietig, moeilijk.
    Ik wist dat het een miskraam zou worden, vrijdag was mijn hcg gedaald en de test zaterdag liet een lichter streepje zien dan die van vrijdag. Weinig bloedverlies, alleen bij afvegen, maar volgens de arts mocht dit.
    Echter, vanochtend nog een test gedaan (wilde goed zien dat mijn hcg zou dalen) alleen was het streepje duidelijker dan die van gister. Voel inderdaad nog dat er hormonen in mijn lichaam zitten, maar voel me voor de rest goed. (geen pijn ofzo)
    Kent iemand het van zichzelf dat het hcg nog even stijgt na de miskraam? Wat gebeurde daarna? Toch weer dalen of was de miskraam niet compleet?

2. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hmm, niemand? Vandaag weer een test gedaan en de streep blijft even dik als de controle streep. Bij hoeveel hcg geeft de kruitvattest een dikke streep?

3. Kiraa

Kiraa Fanatiek lid

10 jul 2012
    1.715
    0
    36
    Meid, wat jammer zeg! Maar kan idd wel een tijdje duren voor hcg uit je lijf verdwijnt.. Over paar dagen weer testen en dan moet het 2e streepje echt lichter zijn geworden, en anders even een afspraakje ha/vk maken.. ;)

4. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Babeloe veel sterkte met het verlies.

Ik heb zelf geen ervaring met het testen van de hcg na een mk, maar mijn vk raadde mij aan om sowieso nog 3 weken te wachten met een test omdat het hcg hormoon nog wel in je lichaam kan zitten terwijl je niet zwanger bent.
    Ik zou als ik jou was gewoon morgen even met je vk of huisarts bellen en je verhaal vertellen want ook na een miskraam kun je altijd nog wel je vraag kwijt. En leg ook je onzekerheid uit.
    Succes ermee

Dikke knuffel

5. Inneminne

Inneminne Bekend lid

24 jul 2012
    933
    0
    0
    Belgje :)
    en eventueel vandaag nog eens testen... je bent nu een kleine 2 weken verder...
    Sterkte, meid !

6. Babeloe

Babeloe Lid

3 aug 2010
    63
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben nu 1 week verder sinds mijn hcg was getest op 760. Ik heb een clear blue test gedaan met tijdsindicatie. Die geeft 2-3 weken aan. Oftewel een hcg tussen de 481 en 1935. Lijkt me dat in 1 week tijd het hcg toch wel meer dan 300 is gedaald, zeker als je bedenkt dat het in twee dagen van 1200 naar 760 is gegaan.
    Daarbij: ik voel me ook nog zwanger! Mijn borsten steken nog en moet blijven eten anders word ik misselijk. Er klopt gewoon iets niet. Vandaag het ziekenhuis gebeld en krijg vanmiddag een telefonisch consult.

7. Akkoe

Akkoe Fanatiek lid

25 apr 2012
    1.186
    0
    0
    Wijkverpleegkundige Buurtzorg Nederland
    Succes, maar ik maak hierop uit dat,je wel zwanger bent....
    Je hcg zou nu n stuk gedaald moeten zijn.... Hopelijk heb je zo duidelijkheid....

8. Paarse80

Paarse80 Fanatiek lid

5 okt 2008
    4.473
    1
    38
    Vrouw
    Thuis
    Heb je een echo gehad? Daar zou ik echt om vragen. En een bloedtest om te kijken hoe hoog je HCG is en of het zakt of stijgt.

Ik had 3 weken ná de MK een dikke test in mijn handen. Op de echo bleek er nóg een vruchtzakje te zitten, het was een 2-ling. Het vruchtje was gestopt met groeien en moest weggehaald worden.

Deel Deze Pagina