Aaron was de eerste dagen ook erg onrustig (kreunde veel en was misselijk na de spoedkeizersnede) Hij had ook een mega ei op zn hoofd (echt zo groot als zijn eigen hoofd) dus waarschijnlijk ook hoofdpijn. Ook bleek hij later verborgen reflux te hebben maar weet niet of hij daar in de eerste week al last van had. Wij hebben de eerste week met hem op de borst geslapen, elkaar afgewisseld. Hij sliep erg slecht, vooral overdag!
Ik vermoed dat mijn dochtertje niet veel te lijden heeft gehad tijdens de bevalling en ik eigenlijk ook niet. Alles liep heel vlot, ze was er binnen 6 uurtjes en 3 persweeën. Ze zag er dan ook meteen prachtig uit en lag met wijd open oogjes rond te kijken vanaf mijn borst. Ook meteen al even aanhappen en een beetje drinken. Was een geweldig gevoel. Helaas ging het na een half uur met mij mis vanwege een enorme bloeding door de placenta die maar niet kwam dus met spoed naar OK. Toen dus bij haar papa op de blote borst, nog steeds heel alert. In de nacht was ze wat onrustig en heb ik haar veel bij me gehad in bed. Dat was heerlijk ondanks dat ik me heel zwak en ziek voelde. Heel opvallend vond ik hoe ze probeerde om de kring rond te kijken toen er een heel groepje familieleden rond het bed stonden om haar te bewonderen. En zo is ze bijna 10 maanden later nog steeds: alert, veel observeren, mensen recht en lang aankijken en als ze "goedgekeurd" zijn een stralende lach!
Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Een vrij heftige bevalling, 2 uur geperst, knip en vacuum... De hele reutemeteut. Ze was dus erg misselijk en daardoor wat onrustig. De eerste nacht kwam daar een infectie bij en werd ze naar de neonatologie gebracht. Eenmaal aan het infuus leek ze helemaal op te knappen en was ze ontzettend tevreden en sliep ze uiteraard veel. De eerste weken thuis bleef dat zo en huilde ze eigenlijk niet. Pas vanaf een week of 4 begon ze alerter en wakkerder te worden en ook echt karakter te tonen ( eigenwijs boefje ).
de dag en de eerste 2 dagen van de geboorte bleven we in het ziekenhuis, was een heel rustig tevreden en gulzig mannetje, daarna opgenomen op de ic en ook daar heel lief en tevreden en gulzig na 2 weken naar huis en hier hetzelfde, tevreden, rustig,blij en gulzige drinker, nu nog steeds, kijkt graag rond, huilt redelijk weinig en is snel tevreden
De eerste week was hij een voorbeeldige baby... Zo rustig, huilde alleen als hij honger had, exact om de drie uur... Sliep heerlijk tussen de voedingen. Na een week sloeg het ineens om. Krijsen, niet kunnen slapen... waren dag en nacht met hem bezig. Later kwamen we erachter dat hij last had van verborgen reflux. Na drie weken medicijnen gekregen en vanaf toen is het bergopwaarts gegaan... Gelukkig!!! Vond het heel erg zwaar die eerste weken...
De eerste nacht in het ziekenhuis heeft ze de hele nacht gehuild van de krampen. De 1e nacht thuis precies hetzelfde, evenals de 2e en 3e nacht. Overdag sliep ze heerlijk en was rustig, maar savonds kreeg ze gigantische krampjes. Zo zielig.
Mijn zoontje had een zielig huiltje vlak na de bevalling, niet gek want het was nohal heftig, hij kreeg zelfs vacuüm. De eerste dag kreeg hij paracetamol tegen de hoofdpijn. Ondanks dat hij ook wat misselijk was, was hij.echt super de eerste twee dagen! Heerlijk rustig en sliep 's nachts lang door. Als hij wakker was huilde hij niet maar lag hij met grote ogen om zich heen te kijken. Na een week ontdekte hij wel z'n stem hoor ook al moet ik zeggen dat ik hem nog steeds een rustige baby vind!
Heel lief en alleen maar slapen. Ze is wel misselijk geweest door het vruchtwater, maar daardoor was ze niet van slag. Alleen de 3e nacht heeft ze heel veel gehuild. Daarna ging het weer goed.
Mijn zoontje was ontzettend hongerig en alert! Hij heeft niet echt veel gehuild maar eerst lekker bij mij gelegen en toen snel bij papa(ik was bezig om 2 liter bloed te verliezen) lekker om hem heen kijken. De eerste x thuis was 2 dagen later en heel relaxt eindelijk lekker in bad en voor de rest lekker slapen en knuffelen!
Mijn jongste is om 17.30 geboren en was het eerste uur erg alert en wakker, maar daarna viel hij in slaap en was met geen 10 paarden meer wakker te krijgen. Hij heeft zowat 24 uur achter elkaar geslapen, zelfs voor voedingen konden we hem amper wakker krijgen. Daarna heeft hij 2 nachten alleen maar gehuild, uren achter elkaar en daarna had hij het ritme te pakken en kwam hij netjes dag en nacht om de drie uur voor een voeding.
Meteen om de 3 a 4 uur wakker voor voeding verder rustig slapen, de 1e nacht door, de 4 nachten daarna geen idee, toen lagen we int zh, na bloedtransfusie zij op de kinderafdeling ik op de kraamafdeling.. Thuisgekomen ook heel rustig om de 4 uurvoeding en vrijwel direct daarna weer slapen
Onze dochter was om 10 uur ochtend geboren en heeft daarna de hele dag geslapen. Ze werd wel om de 3 uur aangelegd om de bv te stimuleren.
Wij hebben onze dochter eigenlijk de eerste 24 uur nauwelijks wakker gezien. Vanwege haar lage gewicht had ze ook moeite om zich warm te houden en had ze niet de energie om te drinken waardoor haar bloedsuikers daalde. ze is daarom ook 3 dagen in het ziekenhuis moeten blijven. ook thuis hoorde we haar nauwelijks. Moest mijn wekker zetten om haar te voeden want zelf melde ze zich niet
Ons zoontje heeft heel veel geslapen. Hij moest echt bijkomen. Had ook veel moeite met zijn temperatuur. Maar ik vond hem wel helemaal geweldig, hoor!
Levi is om half 9 's avonds met een vacuuumpomp geboren. Hierdoor moesten wij de eerste nacht in het zhuis blijven. Hij was erg misselijk door het vruchtwater en heeft veel moeten huilen die nacht. De nachten daarna waren ook best heavy.. hij heeft toen bijna non-stop gehuild. Later bleek dat hij gewoon honger had. Hij pakte de borst niet goed en mijn productie kwam pas heel laat op gang.. arm mannetje Kraamhulp had bijna geen ervaring met bv
Beeb is om 23.00 geboren, heeft even "gedronken" geknuffeld e.d. is in zijn bedje gelegd (thuis bevallen) meteen gaan slapen, ik gaan douchen enzo, kraamhulp hing rond 3.00 weg, en zoon heeft geslapen tot de volgende ochtend 8.00 tot de kraamhulp er weer was... Ik moet zeggen ik heb onze zoon de hele kraamtijd nauwelijks horen huilen. Hij sliep alleen maar....( nog steeds een erge slaapkop btw)
Mijn dochter is thuis geboren, maar moesten gelijk daarna naar het ziekenhuis, vanwege haar lage geboortegewicht. Maar vanaf het moment dat ze op mijn borst gelegd werd, was ze heel rustig, leek of ze gelijk kalmte bij mij vond. Daarna aan de borst aangelegd, en dat ging gelijk goed. Na het drinken heeft ze een hele poos alert rondgekeken. En de rest van de nacht in het ziekenhuis was ze erg rustig, had haar oogjes open en tussendoor sliep ze.
Hier een rustig meisje, die om de 3uur aangelegd werd voor de bv snachts vooral sliep, en overdag lekker bij ons lag en wel wakker probeerde te zijn na de eerste 24 uur werd ze wel erg onrustig omdat ze niet genoeg voeding kreeef