hoe was jullie cyclus na de bevalling?

Discussie in 'Na de bevalling' gestart door brenda1987, 13 dec 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hallo meiden,

Ik ben 26 september bevallen van een gezonde dochter.
    Wij hebben er ruim 2 jaar overgedaan om zwanger te raken.
    Na de bevalling ging ik na 5/6 weken weer menstrueren.
    Ben nu als ik mijn cyclus van voor mijn zwangerschap heb 1 week overtijd!
    Ben misselijk, zweet weer erg kan niet tegen rode wijn lucht net als tijdens de zwangerschap.
    En mijn buik is weer flink terwijl hij juist net aan het slinken was:(
    Wij zijn bewust niet aan de pil gegaan omdat we niet weer 2 jaar over de volgende zwangerschap willen doen.
    Heb zo het gevoel dat ik weer zwanger ben maar durf niet te testen mijn man heeft vandaag testen gehaald en wil dat ik dit morgen ochtend doe.
    Ben zo zenuwachtig wat als het wel zo is hoe verkoop ik dit aan mijn werk/ familie enz.
    Het kindje is hartstikke welkom maar ze schelen dan maar 10,5 maand:$
    Nu wil ik dus weten hoe jullie cyclus was na de bevalling raakte jullie ook overtijd?
    En voor de meiden die kindjes hebben met weinig leeftijd verschil is het haalbaar en hoe reageerde de omgeving?
    Hoop dat jullie mij kunnen gerust stellen.

Liefs, Brenda

2. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    zijn er nog meiden wakker??
    Hoop het zo mijn man is werken en pas om 1uur thuis dus zit te zenuwen in mijn eentje:(

3. mieke1987

mieke1987 Lid

3 mei 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    Enn, heb je testen gedaan?? Veel sterkte iig

4. Biccy

Biccy Fanatiek lid

28 jul 2008
    2.056
    14
    38
    Ierland
    Ik zou gewoon testen, dan weet je tenminste iets.

Mijn cyclus is verre van ideaal sinds de bevalling. Het kwam per maand steeds een week vroeger, en nu ben ik twee keer per maand ongi met veel pijn. Hij's fijn.

Heb je al getest??

5. Mayon

Mayon Niet meer actief

Hier was het door BV pas met 7,5 maand, maar daarna weer 2 maanden verder ipv 1. daarna weer gewoon. Kan heel goed anders zijn lijkt mij!

6. Bri

Bri Niet meer actief

Voor m'n zwangerschappen was ik superregelmatig: 27-28 dagen.

Na de 1e duurde het 13 weken voor ik m'n eerste menstruatie kreeg. Daarna nog eens 6 weken tot de tweede, daarna varieerde het van 26 tot 35 dagen. Niet meer zo regelmatig als voor de zwangerschap dus.
    Dat je nu een week na je normale cyclusduur niet alweer ongesteld bent, zegt niet zo gek veel. maar als je in de afgelopen maand onbeschermde seks hebt gehad, zou je zwanger kunnen zijn. Als dat niet zo is (en een gescheurd condoom merk je normaal gesproken écht wel op), dan lijkt de kans mij verwaarloosbaar klein.

7. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Sorry dat ik inbreek, maar je zegd 2x per maand ongi
    kan het misschien zijn dat je nu last heb van heftige ovulatiebloedingen na je bevaling?

toen ik 2 jaar geleden stopte met de pil dacht ik namelijk ook dat ik 2x in de maand ongi werd, dat hield wel
    een paar maanden aan, het bleek dat ik dus gewoon net zoveel bloeden met een ovulatie als tijdens mijn ongi. ik ben toen ovutesten gaan gebruiken en toen kwam ik er dus achter wanneer ik mijn ongi had ;)

8. Hanuna79

Hanuna79 Fanatiek lid

10 nov 2009
    1.379
    0
    36
    Huisvrouw haha
    Spijkenisse
    Voor het eerst sinds tijden zijn mijn cyclusse nu na de bevalling eindelijk regelmatig
    en dat allemaal door de bevalling hoera! :p tot nu toe zijn ze 24,24,24

toen ik stopte met de pil 2 jaar geleden was het
    21,32,25,30,25,28,32,68,29,39,34,40, en de laatste was 42 en meteen ook Bingo! :D

Ik dacht trouwens ook dat ik al meteen 4 weken na mijn bevalling alweer zwanger was
    omdat we het het totaal niet veilig deden, maar het was vals alarm gelukkig :)

9. FloorMax

FloorMax Fanatiek lid

27 nov 2011
    1.098
    0
    0
    NULL
    maastricht
    ik ben nog altijd niet ongesteld dus geen idee!

heb je al uitslag??

10. brenda1987

brenda1987 Fanatiek lid

27 nov 2009
    3.337
    0
    0
    huis mama
    Moerkapelle
    Hey Meiden,

Sorrie dat ik zo laat reageer maar zit midden in een verhuizing:)
    De volgende ochtend heb ik gelijk getest en was negatief en smiddags werd ik ongesteld hoe toevallig!
    Voel me nog steeds ( zwanger ) misselijk enz maar zullen de hormonen wel zijn.
    Hoop dat mijn cyclus snel weer de oude is dit is wel heel zenuwslopend...
    Hartstikke bedankt voor de reactie's

Liefs, Brenda

11. misa

misa Niet meer actief

Fijn dat je getest hebt en fijn voor jullie dat je niet zwanger bent. Maar als je het echt niet wilt, dan moet je misschien toch iets gaan gebruiken (condooms..?)
    Zoals ik weet ben je wel erg vruchtbaar vlak na een bevalling.
    En trouwens: als het wel gebeurt en het is voor jullie welkom, dan doet het er toch niet toe wat een ander vind..!! Al snap ik je zorgen wel hoor!
    Een collega van mij was ook (half om half bewust) na 3 maand weer zwanger. Wel heftig, maar wel heel leuk vind ze.
    Hier zit straks 1,5 jaar tussen.

Succes met de verhuizing en lekker genieten van je kleintje!

Deel Deze Pagina