ervaringen knip op knip?

Discussie in 'De bevalling' gestart door cowgirl80, 12 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    bij mijn eerste bevalling had ik een hele nare knip die niet wilde genezen.
    Ik heb toen ongeveer 3 maanden met een open wond rondgelopen en zelfs nu bijna 3 jaar later is het een lelijk litteken wat gevoelig is.

Ik had vandaag intake bij de VK voor mijn tweede zwangerschap... en die wil me voor een consult naar de gyn sturen om te bekijken wat er het best bij de volgende bevalling kan gebeuren. Het zou kunnen dat die adviseert om juist wel de oude knip opnieuw open te knippen zodat het misschien nu wel beter geneest, het kan ook zijn dat het teveel een zwakke plek is en ze juist aan de andere kant de knip willen zetten.
    Een optie zou ook zijn om het dit keer dan niet te hechten maar dicht te branden, omdat mijn lijf niet goed reageert op de hechtingen.

Heel eerlijk gezegd word ik van al die ideeen niet blij. Mijn eerste knip is echt een beetje een traumaatje voor mij geweest en ik zie er enorm tegenop die problemen nog weer te krijgen. Opnieuw openknippen lijkt me niks, maar een nieuwe knip die ook weer niet geneest lijkt me ook niks en bij dichtbranden word ik helemaal akelig....
    Heeft er iemand ervaring met deze situatie?

2. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Wel ervaring met "knip op knip", maar niet met een slecht helingsproces... al reageert mijn lijf ook wat vertraagd qua hechtingen.
    Bij de eerste een vacuumverlossing gehad en bijbehorende knip. 6 hechtingen gekregen. Na het verwijderen van de hechtingen is de wond wel weer los gesprongen, maar is vrij goed geheeld.
    Bij de tweede heb ik een kleine knip gekregen, maar eigenlijk was die meer uit voorzorg gezet... ik klaagde over pijn "van voren" en de VK was bang dat ik dus richting clitoris zou uitscheuren.
    Hier zijn later twee hechtinkjes op geplaatst. En ik heb er verder hoegenaamd geen problemen meer van gehad.

3. Jori

Jori Bekend lid

6 nov 2012
    864
    0
    16
    oohh wat vervelend! Ik heb (gelukkig) geen ervaring. Ik zou het gesprek met de gynaecoloog afwachten en dan een besluit nemen waar jij je het beste bij voelt.

Zijn er geen andere dames met ervaring?

4. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier aan beide kanten ingeknipt en vroeg me dus ook al af hoe dat straks misschien moet gaan....dus lees even mee

5. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook een trauma gehouden aan mijn eerste knip en scheur. Over 4 weken mag ik voor de 2e keer bevallen. Ik zie helemaal niet tegen de bevalling op, maar een eventuele knip of scheur in combinatie met het littekenweefsel.. ik heb me er de afgelopen maanden vreselijk druk om gemaakt!
    Afgelopen week het bevallingsgesprek gehad, we hebben besloten dat nog voor het hoofdje staat ik van onder word verdoofd. Zo mocht ik een eventuele knip of scheur op dat moment niet voelen.. dit heeft me wel heel erg gerust gesteld. Hoe het gaat hertellen en etc, dat zien we dan wel weer. Ik hoef in iedergeval niet op te zien tegen het knippen of scheuren op dat moment.

6. mausi

mausi Fanatiek lid

22 jul 2009
    2.745
    646
    113
    Gelderland
    Eerste bevalling: flinke knip en 8 maanden pijn en last van gehad.
    Tweede bevalling helaas weer een knip, er direct naast en hooguit 1,5 week last van gehad. Heel verschil dus.

7. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Hier ook de tweede keer minder last gehad....maar die knip was ook minder erg zeg maar...

8. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Geen ervaring met knip op knip. Al vertelde de vlos wel dat ze dit bij een volgende bevalling wel het liefste doen ivm helen.

Maar tipje, neem direkt na de becalling arnica druppels. Werd aangeraden door het ZH. Ik had een totaalruptuur en was redelijk snel weer op de been. Arnica verminderd zwellingen en zorgt voor een betere en snellere genezing.

9. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Damay, bedankt voor de tip! Zijn deze gewoon bij de drogist te halen??

10. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Volgens mij moest ik ze toen bestellen. Zal zo eens kijken wat er op het flesje staat. Is iig niet iets uit het standaard assortiment.
    Verpleegkundige had eerst arnica creme aan geraden maar dat mocht weer niet can de vlos omdat dat de hechtingen week kon maken. Ik heb het idee dst ik echt baat heb gehad bij die druppels. Zorgt ook voor een betere doorbloeding.

11. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.990
    6.741
    113
    zuid-holland zuid
    @mausi kijk dat geeft de burger moed!

@kloontje o, maar jouw trauma lijkt vooral te gaan dan over het zetten van de knip zelf? Daar heb ik helemaal niks van gemerkt, het ging me meer over de tijd erna.

@damay77 ik had arnicadruppels, maar hielp niet echt.
    Wel tegen de zwelling, maar het probleem was dat het ontstoken raakte en niet genas

12. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Eigenlijk niemand gereageerd die knip op knip had he....

Ben toch wel benieuwd....ik vraag me dus ook af of het knippen zelf moeilijker gaat omdat het stug weefsel is.? Of het dan wel pijn doet? Want van de eerste keren heb ik niks gevoeld.

13. kloontje

kloontje Actief lid

9 okt 2011
    121
    0
    0
    NULL
    NULL
    Tijdens het zetten van mijn knip was ik daar al verdoofd ivm de vacuum die ze moesten gebruiken, ik heb daar dus niks van vernomen, heb naast de knip ook nog eens een sub totaal ruptuur opgelopen. Daarna heeft het ruim 10 weken geduurd voor de boel weer was hersteld en ik normaal kon lopen zitten etc. De hechtingen zijn na 2 dagen gesprongen, ik had dus 1 grote gapende wond dus daarna is gaan ontsteken. Nu alles dus gelukkig weer hersteld is zie ik vreselijk op tegen het zetten van de knip, of het voelen van het scheuren, dit omdat ik dat dus de eerste keer niet heb gevoeld. Ik heb dus het zekere voor het onzekere genomen en wil het dit keer ook niet gaan voelen.

14. kaily

kaily Lid

7 aug 2008
    57
    0
    0
    Eerste bevalling geknipt, lang herstel nodig gehad en bij de tweede bevalling hebben ze me laten inscheuren, dat was beter zeiden ze en inderdaad, nauwelijks last van gehad terwijl ik toch flink ingescheurd was.

Deel Deze Pagina