Enorme twijfels over wel of niet ouders en s-ouders meenemen. Of misschien alleen beide moeders. Maar ben bang dat ik er zelf niet zo van kan gaan genieten. En dat ze continue blijven praten met elkaar en dat ik er niks van mee krijg enz. Misschien samen met mannetje heen gaan en dan later de beelden aan ouders en s-ouders laten zien? Iemand ervaringen en / of tips?
Mijn ouders de vorige keer wel meegenomen en deze keer weer Vond het erg mooi om het met ze te delen en waren stil omdat ze zo onder de indruk waren haha
Ik heb alle oma's een keer meegenomen kreeg meerdere echo's dus dat was geen probleem. pretecho's hebben gewoon samen gedaan. volgens mij is met mijn jongste mijn vader ook een keer meegeweest maar dat weet ik niet zeker meer.
wij hebben het wel gedaan, de moeders dan, de vaders hadden er niet zoveel mee en het was echt super. Ze waren helemaal stil van verbazing (was in hun tijd natuurlijk nog niet) en ook omdat ze wisten dat het op dvd opgenomen zou worden
Wij gaan maandag voor een 4d echo, gaan daar samen heen. Krijgen de hele echo mee op DVD. Als er niet op te zien is wat het word (dit willen wij ook voor ons zelf een verassing laten tot de bevalling) dan krijgen de opa's en oma's de DVD ook te zien.
ik zou het persoonlijk niet doen. mijn schoonmoeder is een echte kwebbelkont, en ik zou dat risico niet willen lopen dat ik me daar aan het ergeren ben. ik zou samen met mn man gaan, en dan samen van jullie kindje genieten.
Mijn schoonmoeder zou ik van mijn levensdagen niet meenemen, maar ik had mijn moeder toevallig wel bij de 2e termijn echo die ik kreeg.
ik neem vanavond wel mn schoonouders mee ze zullen wel stil zijn en anders zeg ik er wel wat van haha
Merk toch dat de meeste wel bang zijn voor 'drukke' 'veel pratende' moeders haha. Zit nog steeds in dubio.. Vind het erg moeilijk.. Hoop gewoon niet dat ik er spijt van krijg..
Wij hebben toen wel een pretecho met de ouders gedaan en dat vonden ze echt geweldig en we hebben er met z'n allen van kunnen genieten. het was alleen een beetje jammer dat Fleur niet meewerkte dus we mochten een keer terugkomen, alleen toen werkte ze ook nauwelijks mee hihi
Wij hebben het bij ons eerste kindje samen gedaan en bij ons tweede kindje hebben we ouders en schoonouders meegenomen. Ik vond het allebei bijzonder, ik denk niet dat je hierin een verkeerde keuze kan maken. Veel plezier met de echo !
Bij ons gaan ze mee en ook zijn broer en zus en mijn eigen zus. Ik ga er vanuit dat ze stil zullen zijn op de juiste momenten en anders moet manlief even ingrijpen Die kan dat heel subtiel! Maar ik denk eerlijk gezegd dat het niet nodig is om te zeggen.
Toevallig heb ik hem morgen Bij ons gaan de oma's mee, en heb aangegeven dat ze hun snater moeten houden omdat het opgenomen wordt . Zal het morgen nog wel een keer zeggen hahahahahaha
Praat dan met ze. Vertel ze dat je overweegt om ze mee te nemen, vraag of ze dat leuk zouden vinden, en vertel ze dat jouw voorwaarde is dat ze de gehele echo hun mond houden omdat jij er 100% van wilt genieten en daar geen gekwebbel bij wilt.
14 juni hebben wij een pretecho, een verassing voor m'n vriend, want die weet nog van niks! En ik vind dat dit echt een moment voor ons 2en is. Het wordt opgenomen op dvd dus ouders/schoonouders kunnen het ook terug zien..
ik heb tegen mijn moeder gezegd dat ik alle controles en echo's graag samen alleen met mijn vriend ga doen.... de plaatjes en evt dvd kunnen we ze dan altijd showen.... ik wil er geen (schoon)familie bij hebben, tuurlijk is het voor hun ook bijzonder maar vind dit voor beiden ons ook iets speciaals... dat hebben ze maar te accepteren. Lastiger zou ik het vinden als mijn moeder mee gaat want dat vind ik het haast verplicht om ook mijn schoonmoeder mee te nemen...dus geen onderscheid hier... beiden blijven thuis
Met dat laatste ben ik het niet eens. Ja het is het kleinkind van beide oma's, maar jij bent het kind van je moeder en misschien vind JIJ het wel fijn om je moeder bij je te hebben. Het gaat namelijk niet alleen om het kindje, ook om de mama! Dat vind ik net zoiets als je schoonmoeder verplicht uit moeten nodigen bij de bevalling omdat je eigen moeder er ook bij is. NEE, zij is erbij om jóu steun te geven en je op je gemak te laten voelen. En dat ze dan het voordeel heeft dat ze haar kleinkind op de echo of tijdens de bevalling kan zien dat is leuk meegenomen. Dat kan natuurlijk ook andersom zijn, ik ken verschillende mensen die beter met hun schoonmoeder overweg kunnen dan met hun eigen moeder. Overigens moet ik er niet aan denken om moeder of schoonmoeder bij een echo of bevalling te hebben, ik word zenuwachtig van beiden.
De eerste keer is mijn moeder mee geweest, omdat mijn vriend in die periode ziek was (gordelroos) en daarom het kinderziekenhuis eigenlijk niet in mocht. Maar na de echo heeft ze zich een beetje misdragen (dwz meteen de hele familie verteld dat we een jongen kregen), dus bij de tweede heb ik haar niet meer gevraagd.
Bij de zwangerschap van mijn 2 mannen is mijn moeder een keer meegeweest naar de gyn en dus echo. Voelde toch niet helemaal fijn. 3D echo's heb ik beide keren alleen met mijn man gedaan. En ik zou het niet anders gewild hebben. Dat is echt een heel bijzonder moment en hoef ik me niet bezug te houden met ouders en schoonouders. En alles staat op cd en dvd, dus ze kunnen alles zien, alleen een beetje later.