Mijn eerste kraamdag was prima. We waren om 04.00 thuis gekomen en zijn toen gaan slapen. Om 8 uur stonden we er weer naast (bv) en zijn we gaan bellen naar de familie en beste vrienden (daarna de rest sms gestuurd). In de loop van de ochtend kwamen de nieuwbakken grootouders. Om 13:00 was de kraamhulp er en zij heeft toen een boel verteld en een badje gedaan samen met manlief. Aan het einde van de middag en in de avond kwamen de zussen (2) en mijn moeder (tja, werkende mensen hè ) Om 23:00 laatste voeding en daarna gaan slapen.. maar slapen ging niet erg.. was nog helemaal hyperdepiep!
In een woord geweldig! De bevalling is super gegaan en voordat ik echt zoiets had van, dit doet zeer, mocht ik al persen. Mijn moeder en broertje kwamen om half 8 meteen kijken. Ik had om 7 uur gebeld omdat ik wist dat ze wakker was dus oma wilde meteen komen kijken. Mijn vader kreeg ik tegen 8 uur pas te pakken en die heeft alles laten vallen en is ook naar ons toe gekomen. Nadat de vk en de kraam weg waren (thuisbevalling) heb ik even lekker 2 uurtjes geslapen tot ik voetstappen hoorde buiten. Mijn oma stond voor de deur en die wist niet dat ik inmiddels bevallen was en kwam eigenlijk kijken hoe het met me was zo zwanger en met die warmte. De verdere ochtend hebben we lekker niets gedaan en pas tegen een uur of 2 kwam de kraam. Die heeft ons geholpen en wat was weg gewerkt en na 3 uurtjes is ze weer vertrokken. Mijn schoonmoeder is nog geweest die middag en de avond hebben we lekker met mijn ouders en daarna met z'n drieen doorgebracht. Heb er verder bewust voor gekozen om de visite zo veel mogelijk te verspreiden over de weken. Bij mijn oom zat het hele huis vol terwijl zoon lief net 5 uurtjes oud was.
Ja nu gaat het gelukkig prima met me zoontje. Hij is wel al 2 keer geopereerd en moet misschien nog een keer maar dat heeft niets met de geboorte te maken..Maar wel weer iets met wat ze op de 20 weken echo hadden moeten zien maar niet gezien is maar goed dan gaan we een beetje offtopic
Ons zoontje was om 10.00 geboren in het ziekenhuis en ik mocht om 15.00 naar huis waar de kraamhulp al op ons stond te wachtten.Toen eerst lekker kennis gemaakt met haar en onze zoon bewonderd.Daarna heeft ze me lekker onder de douche gezet en kon ik in een schoon bedje gaan liggen die zij ondertussen had klaargemaakt.We hadden iedereen al in het ziekenhuis gebeld,dus konden we lekker nog even rustig aan doen.Rond een uur of 6 is iedereen komen kijken opa`s oma`s peetooms en tantes en mijn beste vriendinnen.Iedereen bleef ook maar heel even zodat het niet al te druk was.En om 20.00 was ook weer iedereen naar huis,zodat we lekker van elkaar konden genieten.(dachten we) Toen de kraamhulpe ne de familie weg was wilde mijn man de kleine even verschonen en had hij zich helemaal ondergepoept.(je weet wel van die eerste plakkerige poep) Dus hij op ons bed aan de gang met doekjes luiers ed.Voor hem was dat meteen de eerste keer(hij had wel meegekeken met de kraamhulp)Was hij vergeten een doekje op zijn piemeltje te leggen waana onze kleine man zichzelf vanaf zijn mutsje tot zijn romper mijn man en het bed onderplaste. Dus mocht hij hem ook nog helemaal uitkleden en een beetje wassen en aan kleden.Dat is best eng als ze nog zo klein zijn en je hebt dat nog nooit gedaan.Maar het is hem gelukt ,(met het zweet op zijn voorhoofd) De kraamhulp moest de dag erna wel erg lachen!
Hier ging het wel de eerste kraamdag. Ben 's middags even na half 4 in het ziekenhuis bevallen (vroegtijdig gebroken vliezen) dus moest zowiezo tot minimaal 24 uur na de bevalling blijven. Hadden aan het personeel gevraagd wanneer ik klaar zou zijn, rond 6 uur. Dus wij ouders bellen dat die konden komen. Alleen was ik toen nog niet klaar (wel zo goed als) Wilden ze familie op de verloskamer laten komen maar ik wou daar zo snel als kon weg (na 20 uur daar te zijn geweest). Uiteindelijk om kwart over 6 mocht ik naar de afdeling en iedereen die we verwachten was er. Verder wou ik in het ziekenhuis ook geen bezoek hebben als ouders en zus/broer. Dat was wel gezellig. 's Avonds kreeg ik te horen dat de opname 48 uur werd (nou ja ok dan). Die ochtend erna kregen we te horen dat we toch 's middags naar huis mochten als het met mij goed bleef gaan (wat dus zo was) alleen had onze dochter een kleine temperatuurdating gehad maar nog wel binnen de norm wat een babytje mag hebben en moesten we alsnog daarblijven. Dat viel dus heel erg vies tegen en toen kwamen ook echt 24 uur na de bevalling kraamtranen en niet zo zuinig. 's Avonds ouders ed weer op bezoek. 's Avonds nog aangegeven aan de dienstdoende kinderarts dat we niet zo te spreken waren over de gang van zaken (zeg dan niet als de 24 uur nog niet om zijn dat je naar huis mag maar doe dat op het moment zelf). Was natuurlijk een andere kinderarts als die dat die ochtend gezegt had en die bood haar excuses aan. Toen hoorde we op de gang zeggen dat als die nacht alles goed bleef gaan wij die ochtend naar huis mochten en dat is uiteindelijk ook gebeurd nadat ik een nacht wel heel goed geslapen had (door het gekrijs van dochter heen geslapen, maar ik was dan ook bekaf). Eenmaal thuis kregen we een oudere kraamhulp. Op zich niet zo hele verkeerde maar er was niet echt een super klik, was wel jammer. Kreeg ook nog een 2e en dat klikte echt vele malen beter, dus de 2e helft van de kraamweek was veel beter als de eerste helft.
Om 12.52uur is Lisanne geboren middels een niet geplande ks. Ze werd snel nagekeken en warm ingepakt en mocht ik haar heel even op de ok vasthouden, dat vond ik mooi, want ik hoor vaak dat dat veel langer duurt. Na een paar minuutjes is ze met Robert en de verpleegkundige naar de afdeling gegaan en weer nagekeken en gewogen enzo. Ook heeft robert onze familie's op de hoogte gebracht. Ondertussen hebben ze mij verder 'afgehandelt' zal ik maar zeggen. Toen ik op de recovery kwam, werd dit doorgegeven aan de afdeling en kwamen Robert en Lisanne samen met de verpleegkundige naar mij toe. Daar heb ik Lisanne ook voor het eerst aan de borst gehad, met hulp van de verpleegkundige. Na enige tijd, ik denk een uurtje of 2-3 werden we naar de kraamafdeling gebracht en daar hebben we nogmaals Roberts ouders, mijn moeder en mijn zus gebeld. Die kwamen 's avonds naar het ziekenhuis. Verder hebben we nog een aantal vrienden gebeld en gesms't. Ik weet niet meer of ik nog gegeten heb of niet. Maar in ieder geval heb ik thuis pas m'n 1e beschuit met muisjes gehad. Op zich een goed verblijf in het ziekenhuis gehad, maar we waren erg blij toen we na 4 dagen naar huis mochten. Home sweet home
hectisch! de woensdagnacht moest ik binnen, ze zouden gaan inleiden uiteidelijk om 01u snachts spontaan begonnen en hij is geboren de donderdag om 15.2O u daarna een uurtje de kleine bij mij gehad (tijdens het hechten en dan nog een half uurtje voor de bv mijn vriend heeft onmid mijn ouders opgebeld want die vertrokken die a-naht nog op reis, dus wilden we datze hem nog konden zien dan op de kamer gereden ouders kwamen toe, schoonouders ook dan met verpleegster naar de douche heel hectisch allemaal maar wel super trots! wel een roze wolk gehad de volgende dag was minder; veeeel bezoek, ik was doodop en de pijnstillers waren uitgewerkt, moest per se plassen, ...
Het was een nachtmerrie om eerlijk te zijn. Ik kan er nog steeds om janken. Ik werd ernstig ziek en werd opgenomen op de intensive care. Mijn dochtertje mocht niet mee en ook die avond en nacht mocht ze niet meer aan de borst door de medicijnen. Gelukkig hoefde ik er niet lang te blijven, ik mocht na een paar dagen terug naar de verpleegafdeling van Verloskunde.
Finn lag de eerste 3 dagen op de kinderafdeling, ik in het ziekenhuis door mijn keizersnee. Heb het daar nog steeds wel moeilijk mee, verheugde me op een paar dagen echt samen (moest toch rust houden) maar nu lag ik daar in mn eentje
Maud is iets over half 5 's middags geboren in het ziekenhuis, 3 weekjes te vroeg en onverwacht dysmatuur. Waarop ik haar na de bevalling maar heel even heb gezien voordat ze naar de kinderafdeling ging. Ik moest toen eerst nog gehecht worden, douchen en wat eten Toen heb ik haar pas weer om kwart voor 8 's avonds gezien. Waarop mijn s.ouders er na een paar minuten al bij stonden...wat ik echt verschrikkelijk vond omdat we niet echt met z'n drietjes samen zijn geweest. Rond 9 uur kwam mijn familie. Maar het was allemaal hectisch en geen fijne eerste dag.. Mijn eerste echte kraamdag vond ik dan pas ook toen we 5 dagen erna naar huis mochten en de kraamverzorgster op ons zat te wachten thuis. Het was zo fijn om thuis te zijn, ik lag al 1,5 week in het ziekenhuis ivm vroegtijdige gebroken vliezen. Eerst wat gegeten en alles doorbesproken met de kraamverzorgster. En toen kwam het echte genieten, lekker de kleine verzorgen enz. Vroeg in de avond zijn mijn ouders eventjes gekomen, maar al weer snel gegaan om ons even eindelijk met z'n drietjes te laten zijn! Was ook met kerstavond, dus echt een rustige, fijne dag gehad.
Tara is na een supersnelle bevalling van 5,5 uur geboren in het ZH (vrijdag 's avonds). Ik wilde heeeel graag thuis bevallen, maar de navelstreng zat bekneld en moest ik dus, met persweeen in de auto, naar het ZH. We waren daar om iets voor 22.00u en ze is om 22.33u geboren na een flinke knip. We hebben daarna wel meteen de opa's, oma's, ooms en tantes gebeld en ik heb een vriendin ge-smsd. Vanwege het late tijdstip zei iedereen gelukkig dat ze de volgende dag langs zouden komen. De assisitent gyn wilde de gyn zelf laten beslissen of mijn knip ter plaatse gehecht kon worden of dat het onder algehele narcose moest. Het was spitsuur op de verloskamers en o.k., dus heb ongeveer een uur op de gyn moeten wachten... gelukkig in die tijd wel heerlijk kunnen genieten van mijn kleine meid en mn vriend... en diverse malen aangelegd.. ook niet onbelangrijk! De gyn wilde het onder narcose hechten en dus moest ik wachten tot er een o.k. vrij was... weer een uur verder... om 0.50 lag ik bij de o.k. en om 1.15 mocht ik eindelijk door. 2.15 werd ik weer wakker en om 2.30 was ik weer op de kamer bij mijn meisje. Mijn vriend heeft al die tijd van de kleine spruit zitten genieten. De nacht was verder best onrustig... dan moest er weer aangelegd worden en rond half 5 moest ik per se kunnen plassen, anders kreeg ik een catheter. Gelukkig ging dat goed! De rest van de nacht veel naar mijn meisje liggen staren en handje vast gehouden. Echt heel stom.. had haar net zo goed lekker bij me kunnen pakken. 8.00u controles en ontbijt. Het was zaterdag, dus mijn vriend moest de wekelijkse boodschappen doen en was dus pas laat in het ZH. Heb toen lekker de tijd gehad met onze kleine meid. De verpleging was super; werd wel in de watten gelegd. Heerlijk die 'alarm-knop'! Die ochtend bezoek van mijn ouders. De middag van mijn schoonouders en zwager met vriendin en 's avonds mijn zus en haar vriend. Een beetje verspreid gelukkig. De zondag tegen de middag mochten we pas naar huis, omdat ik EINDELIJK ontlasting had gehad 's nachts.. anders was het zelfs een dag later. Ik wilde zooo graag thuis bevallen, maar als ik dan de kraam had gehad die ik na mijn ZH-opname had, dan was ik gillend weggerend denk ik (met borduurwerk tussen mn benen ja!). Ik ben achteraf blij dat ik de eerste dag (anderhalve dag) in het ZH gelegen heb en daar al lekker vertroeteld ben. Mijn kraam was wel deskundig, maar praatte nogal graag over zichzelf en gaf zichzelf nogal graag schouderklopjes.. dat vond ik wat minder...
Ik vond beide keren de eerste dag echt zo raar. De oudste was tussen de middag geboren, daarna lekker een tijd met z'n drietjes in bed gelegen, toen moest ik nog gehecht. En toen douchen en daarna iedereen gebeld. Het voelde zo raar, zo'n lege buik en ik was zo verrast doordat het zo snel ging. Bij het ontbijt was er nog niks aan de hand en voor de lunch had ik ineens een baby in m'n armen. Ik voelde me zelf ook heel speciaal, echt helemaal toegetreden tot de club der moeders, haha. Bij de tweede ging het ook zo snel, maar die werd aan het begin van de avond geboren. Er kwam dus nog wel wat bezoek, maar niet zoveel. Om kwart voor 7 is hij geboren en om 10 uur was iedereen weg en toen heeft mijn man nog patat gehaald, want we hadden nog niet gegeten. Zaten we om half 11 's avonds samen op bed, met een baby en een zak patat tussen ons in, haha. Bij de tweede was ik wel sneller weer met beide voetjes op de grond. Bij de eerste heb ik echt de hele kraamweek hoog op een roze wolk gezweefd, heel de wereld was buitengesloten, alles draaide om mijn baby en mij. Als je een tweede kind krijgt, moet je sneller weer gewoon verder, de oudste heeft natuurlijk ook veel aandacht nodig, je moet op tijd opstaan voor hem enzo, het leven gaat gewoon door. De eerste dagen met mijn eerste kindje zijn echt het meest bijzondere van mijn hele leven geweest.
Mijn eerste kraamdag was geweldig en erg raar achteraf. Ik was om half 3 's nachts bevallen en om 11 uur was ik weer thuis. Ik had absoluut GEEN ervaring met baby's, moest zelfs nog een luier leren verschonen. De boel versieren en wennen aan ons meisje en de beschuit met muisjes waren toch erg leuk. In de middag kreeg ik al bezoek en 's avonds weer... altijd leuk die aandacht voor jou en je kindje. Op dat moment deed ik er erg nuchter over, maar achteraf gezien had ik NOG MEER moeten genieten. Ik was nog helemaal hyper van de bevalling, had sowieso die hele week veel adrenaline bij me waardoor ik alles als een roes heb meegemaakt.
Ik heb voor mijn gevoel 2 keer een eerste kraamdag gehad. De eerste was in het ziekenhuis. Mijn zoontje is 'savonds met een spoedkeizersnede geboren en ik heb mijn eerste dag eigenlijk alleen maar stomverbaasd naar dat hoopje mens liggen kijken. Verder heb ik alleen maar proberen te verwerken wat er nou allemaal gebeurd was. Ik kan me vooral een hele lieve verpleegster herinneren die me kwam wassen. Ze was de eerste die me een beetje kon troosten (was nog beetje down omdat het niet natuurlijk was gelukt). Tweede keer was toen ik thuis kwam. Dat was op de 5e dag pas, dus was al aardig "ingewerkt" met luiers verschonen en zo. De kraamhulp kwam en ik heb eigenlijk alleen maar heen en weer lopen rennen om alles aan te wijzen en uit te leggen (geen aanrader als je nog een buikwond hebt). 'sAvonds zat ook nog eens de hele hut vol bezoek.. Dat doe ik ook nooit meer, hoe gezellig het ook was. Hoe raar de omstandigheden ook waren, door de lieve dames in het ziekenhuis was de eerste dag toch heel vredig en fijn. (verpleegsters in 't Tergooi, bedankt!)
niet zoals ik had voorgesteld toendertijd. mijn zoontje kwam te vroeg, toen hij kwam werd hij direct meegenomen door de kinderarts. even later heb ik hem even mogen zien en vasthouden. toen is hij direct de couvouse ingegaan, en naar de babyintensiefcare gegaan. daar mocht ik sochtends tussen half 11 en 11 uur zijn om hem te kunnen zien en smiddags ook even. ik had het toch wel even anders voorgesteld maar enfin het is nu alweer een grote vent die lekker ontdeugend is
Hoi, Ik ben op een vrijdagochtend ingeleid, kwam geen schot in de zaak dus 's-avonds een keizersnede om 22.30 uur. Weer terug in "mijn" eigen kamertje (was al opgenomen voor de bevalling i.v.m zwangerschapsvergiftiging) om 24.00 uur. Opa en Oma zijn in de nacht nog geweest (mocht van de verpleging omdat ik een kamer alleen had) Heel de nacht niet geslapen en alleen maar gekeken en geluisterd naar de kleine meid. Wat ik me heel goed kan herinneren is de nachtverpleging. Die vrouw was echt heel lief. Kwam een paar keer kletsen en kijken in de nacht bij ons... super! De dagen erna veel van de verzorging (naar gelang het kon met de pijn) zelf gedaan. Toen ik eenmaal naar huis mocht voor mijn gevoel de eerste kraamzorgdag gehad. (helemaal in de watten gelegd door de kraamhulp. Was veel leuker en intiemer dan in het ziekenhuis. Compleet met visite en veeeel cadeautjes.
Ik vond de eerste kraamdag heel raar! Ik ben om 11.47 uur bevallen. met veel bloedverlies en een nacht nietgeslapen, dus was allemaal heel wazig. ging heel veel aan me voorbij. De dag erna was mijn eerste hele kraamdag, vond het erg leuk en spannend, maar toch ging er nog steeds heel veel aan me voorbij. Nog weer heel veel bloed verloren, en kon het bed niet af. Vreselijk vind ik dat, zo afhankelijk zijn van andere mensen (voor zoiets simpels als naar de wc gaan ofzo!) Ben 3 dagen na de bevalling naar het ziekenhuis geweest voor een bloedtransfusie (uiteindelijk meer dan 2 liter bloed verloren). Daar ben ik ontzettend van opgenapt en daarom voelt de dag daarna pas als de eerste echte kraamdag. Die vond ik echt heerlijk, ik kon lekker douchen, lekker met mijn mannetje knuffelen en wat dingen zelf gaan doen. Echt genieten!! Luek om alle ervaringen te lezen!
Ik heb een keizersnede gehad maar ik reken de 1e kraamdag vanaf de dag dat ik naar huis mocht.. Ik ervaarde het als een roes.. Heb helaas niet veel genoten omdat ik het zo eng allemaal vond... nu inmiddels weet ik dat ik heerlijk in bed had moeten kruipen en me op mijn wenken had moeten laten bedienen haha