Heel erg Rot! ik had toen kraamtranen en toen moest mijn dochtertje ook nog de couveusse afdeling op omdat ze een infectie had dus allemaal slangetjes, draadjes en apparaten om haar heen haar maagje moest leeggepompt worden en ze kreeg n sonde ohh wat vond ik dat verschrikkelijk zeg!
Ik ben thuis bevallen, wat ik ook graag wilde.Opzich een vlotte bevalling, maar helaas zonder persweeen. Nadat ze om 17.34u is geboren is een ambulance gebelt, ik bleek flink uitgescheurd en verloor veel bloed. Na een infuus hup de ambulance in en naar het ziekenhuis.M'n dochter was net een halfuurtje oud toen haar eerste ritje in de auto kreeg bij papa, wat zij mocht niet mee in de ambulance. Uiteindelijk is de gyn bijna een uur bezig geweest om de boel te hechten(subtotaalruptuur) en heeft ook nog overwogen om dat op de O.K. te gaan doen onder narcose, dat is me gelukkig bespaard gebleven. Daarna even wat boterhammen gekregen en daarna op bed gewassen en omgekleed door een verpleegster.Toen bij de controles bleek ik een hartslag te hebben van 120 en 39 graden koorts...dus elk half uur kwamen ze de pols tellen en de bloeddruk meten en kreeg antibiotica via het infuus.Daarna mochten gauw de opa's en de oma's even komen kijken. Daarna geinstalleerd op de kraamafdeling en zijn we een onrustige nacht ingegaan (veel controles omdat ik toch een beetje shockerig was van het vele bloedverlies en ik stond best wel stijf van de adrenaline) Maar mijn meisje bleek behoorlijk misselijk en spuugde alle voeding weer uit ( ze had waarschijnlijk bij de bevalling bloed binnengekregen) Daardoor was haar suikerspiegel te laag en werdt dus de volgende ochtend opgenomen op de kinderafdeling. M'n meisje kreeg ook een infuusje, het arme ding. We hebben samen een weekje in het ziekenhuis gelegen, niet zo'n leuke kraamtijd dus.
Ik heb een heerlijke kraamtijd gehad. Nu mijn dochter 7 weken oud is kijk ik met een prettig gevoel terug op de bevalling. Het ging snel en het kon gelukkig thuis. Mijn dochter is om half 11 's morgens geboren. De kraamhulp bleef de hele dag en het was prettig, relaxed en ik voelde me goed. Ik kon zelf al snel naar beneden naar de douche, en mijn dochter deed het heel goed. Familie en vrienden kwamen in de loop van de dag langs. De kraamhulp stuurde ze gelukkig ook snel weer weg. We sliepen die nacht goed en genieten nog elke dag van ons meisje.
Caitlin was geboren om 12.54, ik werd toen gehecht en heb toen lekker met Caitlin geknuffeld. Mijn moeder was er al dus die heeft me daarna geholpen met douchen (wat was dat lekker zeg!) en daarna meteen geplasd omdat ik anders niet naar huis mocht. In de tussentijd had mijn man zijn moeder gebeld en die is nog even komen kijken. We kregen beschuit met muisjes en een lekker kopje koffie. Om een uurtje of 5 mochten we lekker naar huis waar mijn moeder al was met warm eten. De dag erna zat ik er even helemaal doorheen. BV liep niet zoals ik had gedacht, er was zoete inval van mensen die er moesten zijn en bezoek die ik beter later had kunnen regelen. Ik heb toen lekker een week helemaal geen bezoek gehad. Heerlijk genieten met zn 3tjes
Vond het een ramp.. Vrijdagochtend 8 uur braken mijn vliezen en begonnen direct de weeen. Ben uiteindelijk vrijdag op zaterdagnacht bevallen om 03.00 uur. Mijn dochter moest opgenomen ivm een slechte start en ik moest een bloedtransfusie + catheter omdat ik niet kon plassen. Zaterdagmiddag werden dochter en ik weer herenigd omdat het al beter met dr ging alleen met mijn nog niet zo.. Kwamen op een 2 persoonskamer te liggen en rond 22.00 uur in de avond toen ik wat wilde gaan slapen kwam er een vrouw naast me liggen met weeen die de hele boel bij elkaar schreeuwde en haar fijne man die 10 keer tegen het bedje van mijn dochter aanstootte. Uiteindelijk ging mevrouw naast mij naar de ok voor een keizersnede en kwam om 3 uur s'nachts weer terug met veel gekerm en een peloton aan dokters en zusters. Op klap op de vuurpijl kwam er ook nog eens bezoek voor haar binnen vallen om 4 uur s'nachts en om half 6 werden we weer 'gewekt' (had geen oog dichtgedaan) door de verpleging. Al met al was ik dus doodop.
Toen ik eindelijk was bevallen (09-10 om 0:47 begonnen, 11-10 om 15:30 bevallen), moest ik eerst nog naar de OK om de placenta te laten verwijderen. Toen dat eenmaal gebeurd was kwam ik uitgeput en slap als een vaatdoek (1800 cc bloed verloren) weer terug op de verloskamer, waar mijn man al die tijd al heerlijk met mijn zoontje had zitten genieten (is geen leuk begin, vind ik, maar was helaas niets aan te doen). 's Avonds kwamen de opa's & oma's en onze 2 beste vriendinnen vast kijken naar de nieuwe aanwisnt; dat vond ik wel super! Vond het geweldig om dat moment te kunnen delen... Toen iedereen weer weg was, ging ook mijn man naar huis. S en ik moesten een nachtje in het ziekenhuis blijven. Ik werd gewassen enzo, en toen naar de verpleegafdeling gebracht. Ik kreeg jammer genoeg koorts en kon ook pas na een heeeeeeeeeeele lange tijd zelf plassen, dus ben 4 keer gecatetheriseerd (auw!). Was geen fijne nacht. Ook had ik een vreselijk irritante zaalgenote (de hele nacht zuchten, steunen en klagen; GRRRRR), dus slapen zat er niet in. Gelukkig mochten we de volgende dag naar huis. Met veel pijn en moeite heb ik nog even kunnen douchen (ging bijna van mijn stokje, maar wilde per se douchen, hahaha), dus kon ik lekker schoon en fris naar huis. Daar kon de kraamhulp gelukkig nog net even een uurtje komen helpen, zodat we met een enigszins gerust gevoel de avond in gingen, maar spannend was het wel... Nee, die eerste dag/dagen waren niet erg relaxed. Het echte genieten begon hier pas op dag 4, denk ik. Toen had ik ook pas het gevoel weer te leven
Heel rustig , ik ben op 24-12-2006 bevallen s´morgens en ik mocht sávonds laat pas naar huis .. Daar zat dus op kerstavond heel wat familie wat ik wel heel leuk vond maar ik was blij dat ik naar bed kon , had overdag ook niet geslapen want ik had een moeder met een tweeling op de kamer die niet aangelegd konden worden voor borstvoeding , dus de hele dag gekrijs en gezeik op de kamer met heel veel verpleegsters .... Dus de hele kerst amper bezoek gehad wat ik eigenlijk wel lekker vond .. daarna kwam het ook langzaam op gang met als gevolg dat ik nog weken erna kraambezoek kreeg .. maar wat was ik blij dat ik uit dat ziekenhuis weg kon want eigenlijk zou ik moeten blijven ivm teveel bloedverlies maar bij hoge uitzondering mocht ik toch naar huis .. nog 1 dag op de kamer met die tweeling en ik zou gillend weg zijn gerend
Nou ik moet nu weer in het ziekenhuis bevallen, zal wel weer daar zijn (is namelijk op 5 minuten rijden afstand).. hoop dat het dit keer wat beter gaat.
Mijn hele kraamtijd was super (op de kraamtranen na dan). Nathan is iets over 12 's nachts thuis geboren. De placenta kwam ook bijna direct. Toen de vk mij ging hechten lag Nathan lekker bij me. Hierna Nathan aangelegd en hij dronk meteen! Hierna gedoucht en in die tijd verschoonde de kraamhulp mijn bed. Douchen ging eigenlijk ook best goed, alleen tijdens het afdrogen werd ik wat draaierig en moest mijn man me helpen met afdrogen. Toen ik schoon in bed lag, kregen we beschuit met muisjes en hebben we de opa's en oma's gebeld. De kraamhulp ging rond 2 uur naar huis en kwam 's ochtends weer.
Ik moest onverwachts worden ingeleid door groeiachterstand van mijn meisje. Ik ben om 10.52 bevallen nadat ik ben ingeleid. Daarna gingen ze me hechten met me meisje op mijn buik en na een half uur namen ze haar weer mee. Ze moest nog een nachtje blijven zeiden ze want ze was misselijk van de bevalling. Ik ging op de bezoektijden naar haar toe want ik lag in een 4-pers. kamer en mijn meisje op neonatologie. Ik ben rond 7 uur naar huis gegaan want ik wou absoluut niet in het ziekenhuis blijven slapen. Vriend mocht toch niet blijven en onze dochter mocht niet bij ons. Achteraf vind ik het stom dat ik totaal niet heb uitgerust ben gelijk na de bevalling opgestaan omdat ik naar mijn dochter wou. Uiteindelijk heeft ze een hele maand op de couveuze afdeling gelegen.. Ik mocht alleen op bezoektijden komen dus ik heb het gevoel alsof ik de hele eerste maand gemist heb. En ik kon alleen uitgestelde kraamzorg aanvragen maar dat heb ik niet gedaan omdat ik toen al alles zelf kon en had geleerd van de verpleegsters. Heel abrupt en raar einde was het want ik zou in het kraamzorghotel bevallen en verblijven in de kraamtijd maar dat word maar vergoed totdat mijn dochter 10 dagen was en toen lag ze nog in het ziekenhuis. Misschien gaat het bij een 2e wel beter
esmee is tevroeg geboren (36+6) en door dat ik een streptokokken bacterie had moest zij gelijk naar de couveuze afdeling en aan het infuus voor het geval dat zij het ook had. na een week mochten we eindelijk het ziekenhuis uit en heb ik nog 4 dagen kraam zorg gehad (alleen smorgens). dus mijn kraamtijd was niet zo super.
5:10 bevallen om 6:00 lag ik in een ambulance en moest man met de kleine meid achterlaten echt verschrikkelijk 7:00 waren ze ook ik het ziekenhuis(achteraf erom gelachen hoe mijn vriend 's ochtends heeft lopen klungelen met de maxicosi kraamhulp en vk vonden het blijkbaar niet nodig om te helpen) toen ging ik naar de OK (totaalreptuur) 1430 kwam ik weer op kamer toen waren mijn ouders en schoonouders er al, iedereen had haar dus uitgebreid bezichtigd en geknuffeld toen werd het me echt teveel net mama en iedereen had haar al langer vastgehouden dan ik zelf..... volgende dag thuis een muts van een kraamhulp had de witte en zwarte was bijelkaar in gedaan ben eerst de was gaan doen totdat mijn moeder kwam die heeft alles overgenomen en duidelijk aan mijn vriend verteld dat deze kraamhulp beter kon vertrekken was een meisje van 20 die nog thuiswoonde, bleek achteraf 2e kraamhuis van haar te zijn derde dag kwam er een nieuwe kraamhulp, even wennen, maar daarna echt een toptijd gehad ze streek zelfs het ondergoed en mama, de kleine meid en zelfs papa werden goed verzorgd hebben met tranen afscheid van haar genomen Hoop zo dat als ik een dezer dagen ga bevallen dat zij weer voor mijn neus staat
Vanwege langdurig gebroken vliezen moest ik in het ziekenhuis bevallen. We moesten daar minimaal 24 uur blijven. De zorg was heel fijn. En Mike heeft de hele tijd naast mijn bed gelegen in zijn wiegje. We kregen wel veel visite dat was iets teveel van het goede want er stond meer dan tien man naast mijn bed. De rest van de kraamdagen waren thuis heel erg rustig. Er was bijna geen visite door de extreme sneeuwval. Dat vond ik wel fijn zodat ik zelf nog wat kon uitrusten en herstellen. De kraamtranen kwamen bij mij op gegeven moment ook maar niet heel schokkend. Gelukkig was iedereen om me heen heel lief. En verders heb ik tijdens de kraamtijd behoorlijk wat gevloekt op de aambeien en de hechtingen.. Maar ook die verdwijnen weer Omdat mijn vriend nachtdiensten had is mijn moeder vijf dagen bij ons geweest. Dat was ook erg leuk en bijzonder om deze momenten met haar te delen... Al met al vond ik het een super tijd.. Mede dankzij mijn vriend en moeder en superMike!.
Van de eerste 3 dagen weet ik niet meer zo veel.. Ik lag toen nog aan de morfine. De 2 dagen daarna in het ziekenhuis waren echt niet leuk. Voor mijn gevoel begon de kraamweek pas toen ik toen eindelijk naar huis mocht, maar ik kon die week mn zoontje nog niet eens zelf oppakken/dragen/in bad doen zonder door de grond te gaan van de pijn.. Dus ik heb er eigenlijk helemaal niet van genoten. Bij mij begon het genieten pas toen ik enigszins hersteld was
moest 24 uur plat liggen door een bloeding. gelukkig wel thuis. de opa's en oma's stonden midden in de nacht aan mijn bed,en heb er niets van mee gekregen. Kon mijn meisje niet eens vasthouden want daar was ik te slap voor..... mocht niet douchen dus half gewassen op bed,voelde me dus ook nog eens heel smerig.... en dan de rest van de dag maar roepen naar je vriend dat moet plassen op een po. nu kunnen we erom lachen maar ik kon er toen alleen maar om huilen... nog nooit hebben 24 uur zo lang geduurd
he, ik had ook graag een mooie kraamtijd gehad,maar helaas. ik ben ivm zwvergiftiging in het ziekenhuis bevallen op een woensdag en de zondag daarna mocht ik pas naar huis. ik heb dus 4 nachten zonder man moeten slapen, terwijl dat juist de mooiste dagen moeten zijn. hij lag thuis alleen in bed en ik in dat verschrikkelijke ziekenhuis. doodvermoeid en overmand door alle emoties met een baby die heel de nacht huilde. Ik zou volgende keer graag een kraamtijd thuis meemaken, maarja ik ben bang dat het weer zo afloopt...
Ik zal zelf ook maar eens mijn verhaal vertellen. Ook ik ben op genomen met zwvergiftiging en op een Dinsdag bevallen in het ziekenhuis. Ik moest daarna nog twee dagen blijven dus mijn eerste kraamdag was in het ziekenhuis. Ik ben om 5.49 bevallen van Luuk. Aangezien het nog al een lange nacht was geweest (en mijn man al vier dagen in het ziekenhuis bij mij had gezeten) is mijn man om half negen even naar huis gegaan om te gaan slapen. Ik ben toen gewassen en naar de kraamafdeling gebracht. Ik heb de hele dag niet geslapen alleen maar naar mijn mannetje gekeken zat helemaal vol met spanning nog. Smiddag was mijn man er weer en savonds allemaal bezoek gehad in het ziekenhuis. Was er wel niet helemaal bij had 36 uur niet geslapen. Nadat ik weer thuis was en kraamhulp had begon voor mij pas de echte kraamtijd. Ben heerlijk verwend. Is in een ziekenhuis toch anders. Maar zou er zo weer voor tekenen.
Hier een rot kraamtijd gehad... Om kw. voor 1 begonnen de weeen en moest voor de zekerheid in het ziekenhuis bevallen vanwege het slechte weer (sneeuw en ijzel), maar goed ook, want vruchtwater was hartstikke groen.. om 7.10uur is de kleine man al geboren, maar ging niet goed met hem.. tijdens bevalling konden ze het hartje steeds niet horen.. na de bevalling is hij meegenomen door de kinderarts.. daarna is hij nog even bij ons op de kamer geweest in de couveuse om te vermelden dat hij naar de neo-afdeling ging.. daar heeft hij een dikke week gelegen met een longontsteking.. eerste 2 dagen aan de beademing, morfine, spierverslappers... ben op zatermorgen bevallen, mocht pas op maandag naar huis en op zaterdag mochten we Lenn ophalen.. Kreeg op die zaterdag pas kraamhulp.. eerste 2 dagen in het ziekenhuis was ook weinig hulp op mn man na.. overdag was het met bevallingen hartstikke druk... tuurlijk is er wel familie geweest de eerste dag maar dat is toch anders.. zou nooit weer zo'n kraamtijd willen hebben.