Ik ben sinds 2 dagen misselijk. Al 8 weken zwanger. Maar ben benieuwd of het geleidelijk erger wordt of dat het zo zal blijven. Graag jullie ervaringen. Wat een ander heeft, zegt natuurlijk niks. Maar hoop zo dat niet erger wordt.
Tussen 4 en 6 weken begon de misselijkheid. Werd erger met een piek rond 9/10 weken. Toen langzaam weer minder.
Bij deze zwangerschap: Met 6 weken 2 dagen misselijk geweest. Daarna 2 weken kiplekker gevoeld, en begon het rond 8 weken weer, stukken erger dan met 6 weken. Dit stopte pas rond 14 weken. En het overgeven in de ochtend is met 16 weken gestopt, maar ik was dan de rest van de dag niet meer misselijk. Vorige zwangerschap vanaf 6+4 misselijk geweest, de hele dag door en echt wel hele dag door ellendig voelen hierdoor. Dit bleef aanhouden tot 16 weken. En toen verdween het. Beide zwangerschappen wel gepaard met dagelijks overgeven
Bij mijn oudste ben ik nauwelijks misselijk geweest. Bij mijn tweede wel. Gaf toen ook nog borstvoeding en dat kan dat gevoel dan verergeren. Ik denk dat het langzaam begon met 6 weken en dan intens was bij 7 weken. Vrijwel nooit met spugen, maar gewoon intens ellendig gevoel. Dan medicatie gevraagd en gekregen en gebruikt tot een week of 14-16. Zo ging het bij m'n laatste zwangerschap ook.
Het bouwde op van 5 tot 8 weken en was daarna heel heftig tot week 20/22. Ik was non-stop misselijk en moest gedurende de dag overgeven. Sommige dingen kon ik niet zonder over te geven door de geuren/sensatie. Denk aan douchen, in dezelfde ruimte zijn waar gekookt werd, vanaf buiten een warme ruimte inkomen. Vreselijk. Dat je pas met 8 weken misselijk wordt geeft goede hoop dat je niet heel gevoelig bent voor de hcg in je lijf en er met een paar weken weer vanaf bent.
Hier drie keer rond de 5 weken begonnen en met 6 weken al dikke ellende . Eerste keer enorm uitgedroogd met 8,5 week (dacht toen nog dat het 'erbij hoorde'), toen opgenomen in het ziekenhuis. Tweede en derde keer veel sneller aan de bel getrokken, voelde direct dat het hetzelfde ging, toen met 6 weken al in het ziekenhuis . Heb dan ook drie HG zwangerschappen gehad .
De piek van misselijkheid ligt vaak tussen 12-16 weken om daarna weer af te nemen als de placenta goed begint te werken. Ik zou er vanuit gaan dat het komende weken wellicht erger gaat worden en nog even zal aanhouden, maar daarna ook weer zal verminderen. Vermoeidheid maakt de misselijkheid bij mij altijd veel erger, dus let goed op dat je genoeg rust pakt! Mijn persoonlijke ervaring met misselijkheid is niet zo top. Bij eerste geen misselijkheid gehad, maar bij de tweede begon het al voor test überhaupt positief werd, geleidelijk erger (vanaf 9 weken hierdoor in ziektewet) en heeft in heftige mate aangehouden tot bevalling. Bij derde begon het abrupt bij 5.2 weken samen met veelvuldig overgeven. Dat is HG zwangerschap geweest. Heeft toen ook tot bevalling geduurd.
Wat weeig gevoel in de eerste week maar verder wel goed. Moest wel smorgens optijd wat eten en dan was het goed.
Ik ben nu sinds paar dagen misselijk, zwanger van tweede kindje ben nu 5+5, heb steeds megaaaa honger maar als ik iets eet daarna meteen misselijk, niet overgeven, soms kokhalzen..vooral frituur eten kan ik echt niet aanzien Bij mijn dochtertje begon het iets later met misselijkheid en bleef wel echt 3 maanden aanhouden, hopelijk gaat dit weg Hoe doen jullie dat? Wat eten jullie dan?
Bij mijn oudste nog voor de positieve test zo’n weeïge misselijkheid, ik moest de hele dag door kleine beetjes eten om dat weg te houden, maar dan ging het dus wel goed. Ik at crackertjes, nootjes, soms dropjes, fruit… Bij de jongste werkte kleine beetjes eten niet, ik was gewoon 24/7 heel misselijk, soms na het eten juist nog misselijker, soms juist niet - geen touw aan vast te knopen. Met Emesafene van de huisarts werd het iets minder erg en kon ik in ieder geval weer ok eten.
1e: heel erg misselijk vanaf het begin, werd steeds extremer 2e: idem 3e: geen enkele dag misselijk geweest