Bij mij duurde het ongeveer 20 min (de echo) omdat ze dacht een tweede kindje in aanleg te zien. Hier klopte echter geen hartje. Na 15 minuten turen, wist ze zeker dat het er maar 1 was. Het leuke hiervan was dat we goed hebben kunnen kijken. Helaas was de tweede echo maar heel kort. Ze keek even of alles goed was, ging het kindje meten en drukte een fotootje af, terwijl de baby nog aan het zwaaien was. Over drie week weer een echo, met onze eigen gyn. Hopelijk dat we dan iets langer naar ons kindje kunnen kijken.
Ben net terug van 2e echo! Ben nu 7 weken en 4 dagen. Het was iets meer dan 1 cm groot. Ze nam gelukkig mooi de tijd en we hebben het hartje zien kloppen en het bewoog zelfs voor ons. Het was best duidelijk om te zien. Ik vond het ook fijn dat het deze keer niet inwendig hoefde. Is opzich nog geen ramp maar ligt toch iets ontspannender haha. Groetjes!
Bij ons duurde de termijnecho bijna een half uur. Ze heeft eerst uitgebreid gekeken naar het kindje terwijl ik een volle blaas had (niet heel handig, maar dan ligt het kindje goed hoog) en toen heeft ze een paar foto's gemaakt. Daarna mocht ik even naar de wc en heeft ze nog eens uitgebreid alles laten zien en aangewezen en zijn er weer foto's en een dvd van 6 minuten gemaakt (zo gaaf!!!). Met andere woorden: wij waren er heel blij en tevreden mee! Wel zijn wij naar een echocentrum geweest, misschien is dat ook al wel anders dan bij de vk.....
ik ben ook erg benieuwd dat ik op 26 juni naar termijnecho doen.. ik ben nu 4,6 weken of iets al ver... afwachten als je 5 of 6 weken zwanger kan wel zien van echo?
Ik heb 2 termijnecho's gehad.. de 1e in het ziekenhuis met 10w6d en de 2e was bij een echocentrum met 14w zwangerschap. De eerste was tussen de 5 en 10 minuten, even gekeken hoe hij op en neer ging, naar de placenta, hartje, benen+voeten, handen+armen etc. Vier fotootjes meegekregen. Geen klachten over, vond het prachtig hem te zien, maar op een gegeven moment is het toch telkens hetzelfde. De tweede was zeker ruim 15 tot bijna 20 minuten en heb ik hem zeer uitgebreid kunnen bekijken. Ik heb 3 korte filmpjes gekregen en 14 foto's. Die vrouw heeft zo ongeveer alles bekeken wat je kan bedenken.. hartje gezien met hartkleppen, schedel, geslachtsdelen, tenen, vingers etc. Die filmpjes zijn echt geweldig, ik bekijk ze vaak, echt een aanrader om dat te laten maken. Dit alles was maar 35 euro, vind ik echt niet duur. Ik denk dus ook wel dat ze bij een echocentrum wat meer tijd voor je kunnen nemen.