Het verschil kan ik je niet vertellen, ik ben natuurlijk en thuis bevallen. Hoe nu de tweede gaat durf ik je dus echt niet te zeggen. Voor mij begon het vrij rustig... wist niet zeker of het echt was begonnen of dat t gewoon oefen weeen waren. Tot ik op een gegeven moment echt bijna geen adem kon halen bij een wee.... haha toen hebben we maar gebeld. 4.5 uur later was me dochter er. Door die bevalling heb ik echt veel zin in de aankomende bevalling... ook al weet ik dat het misschien wel eens heel anders kan lopen. Waarom druk maken over iets waar je toch niks anders kan doen dan afwachten en je laten gaan
Bij mij kwam de tweede ook iets sneller dan de eerste. De eerste deed er 3 uur over, de tweede 2,5 uur. Het grote verschil was dat de tweede bevalling zoveel heftiger was. Met 3 cm ontsluiting heeft de verloskundige mijn vliezen gebroken. Een uur weeënstorm later had ik nog maar 4 cm en 10 minuten later kwam de baby er in 1 enorme perswee die niemand had zien aankomen eruit. Ik zat net te bedenken hoe ik dit nog een paar uur zou moeten gaan volhouden, toen hij ineens naar buiten kwam. Enige nadeel waren inderdaad de langdurige naweeën en inwendige schaafwonden van de vaart waarmee hij eruit kwam.
Eerste bevalling ingeleid op 38 weken. Had zelf al ruim 2 cm. Bijna 10 uur weeenstorm. Geknipt geduwd getrokken maar daar was ze dan. Tweede keer ook ingeleid op 38 weken, vanaf eerste wee tot ze op mijn buik lag 2 uur en 40 minuten. Ruptuur. Vond deze heftiger als de eerste keer. Nu zwanger van nummer drie dus ben benieuwd wat gaat komen.
Zo, dan zijn we nu op DE datum belandt. Iemand anders ook best wel zenuwachtig voor wat er komen gaat???
Ik ben vandaag 38 weken zwanger. Ik ben best zenuwachtig en nog niet klaar om te bevallen. Beetje chaos in mijn hoofd. Misschien dat ik de tweede keer ook weer word ingeleid. Mijn bloeddruk was gisteren 89. Boven de 90 moet ik naar het ziekenhuis.
Hier nu 2 dagen overtijd van de 2e. Hoop echt dat deze 2e bevalling een stuk soepeler verloopt dan de eerste.
Oh meiden, spannend he! Ik heb nu een gekke pijn, maar het voelt niet als een wee zoals ik ze ken. Ik heb bij de eerste alleen buikweeen gehad, maar nu lijkt het wel uit mijn rug te komen. Mss is dit het begin, misschien is het niets...
Mijn tweede bevalling was makkelijker dan de eerste.Eerste bevalling duurde vanaf de eerste pijnlijke harde buik/wee tot geboorte 20uur. Toen geknipt en gescheurd met 45 minuten persen en daarna 45 minuten hechten door gyn. Wat uiteindelijk nog niet goed was gedaan en ik ruim 2ltr bloed verloor toen ik thuis was, met gevolg dat ik weer Door de ambulance werd opgehaald en onder narcose alle hechtingen weer opnieuw gezet zijn. De tweede bevalling duurde vanaf eerste pijnlijke harde buik/wee tot geboorte 12 uur. Maar 5 minuten geperst en alleen een scheur. Gelukkig maar een paar hechtingen die door de vk gezet konden worden.
Hier ook aan het wachten op de 2e, morgen zitten we op week 39. Soms denk ik ook: vannacht gaat het misschien wel gebeuren, maar nee hoor, t is nog steeds rustig. Ben ook wel een beetje nerveus, omdat je weet wat je te wachten staat. Vorige week was ik er ook totaal nog niet klaar voor hoor, maar nu ik een week verder ben heb ik nu zoiets van: laat maar komen. Ik ben al die pijntjes en dat ongemakkelijke slapen nu ook wel een beetje zat aan het worden
Bij beide kindjes al drie cm ontsluiting voor het echte werk Bij beide kindjes ingeleid... Bij de oudste in 7.5 uur bevallen (met ruggenprik) Bij de jongste in nog geen 2.5 uur bevallen (zonder ruggenprik)
Na een week iets voorweeën, begon mijn bevalling met weeën en na 3,5uur was ze er. Fijne snelle bevalling! Eerste duurde 23 uur pfff....
Eerste, 40 weken, duurde 21 uur van het breken van de vliezen tot de geboorte. Ruggenprik omdat ik kapot was en ik wee opwekkers kreeg omdat de ontsluiting niet vorderde.. 70 minuten geperst en een knip.. Tweede ingeleid met 40+6.. Binnen 5 uur was hij er. 5 minuten geperst en alle kanten uitgescheurd.. Stukje heftiger omdat ik nu geen verdovende middelen had + weeën storm..
mijn eerste bevalling is begonnen op donderdag in de ochtend om 0500uur en had de eerste 2 uur om de half uur weeen,, en na die 2 uur had ik om de 5 min weeen,, verschrikkelijk ik dacht het gaat gauw gebeuren,, maar nee dus,, 23.00 uur mocht ik naar de ziekenhuis geen ontsliuiting,, toen hebben ze me aan de infuus gelegd,, en vrijdagmiddag om 1302 was ik bevallen van een jongen,, dus totaal ongeveel 35 uur,, ik hooop zoo erg dat mijn tweede bevalling goed gaat bevallen en ohja zonder ruggenprik nog wel
Eerste bevalling ingeleid met 37+2 en in 8 uurtjes bevallen vanaf het breken van de vliezen .. Afgelopen nacht : om 02:30 serieuze weeën gekregen om 03:30 in het ziekenhuis weeën storm gehad en om 05:51 is onze dchtef geboren zonder medicatie of iets alleen iets wat lichte schaaf plekjes aan over gehouden.. Dus deze bevalling was in 3 uur en 21 min .
1e bevalling totaal 3 uurtjes wel anderhalf uur geperst. 2e bevalling 1 uurtje 2 keer persen en ze lag op me buik. Weeen zijn heftig omdat ik een weeen storm had geen pauzes maar was zo gepiept
Ik vind het ook bemoedigend dat het persen de tweede keer makkelijker gaat. Dat vond ik de eerste keer het zwaarst. Moest zo hard werken Maar nu al 5 dagen over tijd... Pffffff..... Ben er nou wel aan toe.