Bij onze eerste wakker geworden van het breken vd vliezen. Naar het ziekenhuis, binnen 1,5u had ik al 7cm. Uurtje later volledig en na 2u persen was ze er. Totaal 4,5u dus.. Bij de tweede was ik bijna een week over tijd. Om de dag gestript. 'sochtends 5cm,nergens last van. Eind vd middag wel wat lichte krampjes, om de 5 min. Toen hebbben ze in het ziekenhuis mijn vliezen gebroken. Na een half uur volledige ontsluiting en na 10 min persen was ze er. 1,5u dus.. Helaas wat naweeen wat bleek dat er nog bloedstollingen in de baarmoeder zaten. Die zijn er letterlijk uit gedrukt door op mijn buik te duwen.gelukkig duurde dat niet lang, maar het was een goede liter aan bloed dus moest ik aan het infuus een nachtje blijven.
Tweede bevalling was 'n eitje (eerste was ook heel goed ...euh... bevallen). Om 00h30 een krampje, 25 min later kwamen ze al om de 4min. Om 1h vriend wakker gemaakt, hij z'n ouders verwittigd dat we de oudste kwamen brengen en om 1h40 heeft hij me aan Spoed afgezet (ik woon in BE, dus ZH bevalling). Hij is verdergereden naar zijn ouders. Om 2h10 braken de vliezen (vriend was er net bij) ; controle door de VP en ik bleek volledige ontsluiting te hebben, al had ik enkel nog steeds maar krampjes volgens de monitor (en mezelf) . Toen moest ik uit het bed om naar de bevalruimte te gaan en toen brak de hel los: ik dacht echt dat de baby zo uit m'n buik zou glijden. Dan toch op het bed beland en om 2h30 lag onze dochter op mijn buik. Exact 2h van begin tot einde.