Ik zit erover te denken een stoomreiniger te kopen, en was benieuwd naar ervaringen, en eventueel ook welke aan te raden is. (niet al te duur liefst )
Wij hebben 1 van black & decker. Zeer tevreden! Gewone dweil gebruiken we nooit meer. Het enige nadeel is dat laminaat er de eerste keren spekglad van word.
Ik heb een karchervan (dacht) 130 euro. Superding.doe er alles mee. Vloeren, tegels, bekleding bank, deuren, ramen enz. Er zitten een paar hulpstukjes bij zodat je ook andere oppervlakten schoon kan maken. Doekje om de kleine borstel en je kan bijv je keuken of kamer deuren doen. Ding is ook superhandig bij het ontdooien van de vriezer. Normaal een gekloot met panndtjes heet water. Nu was hij in 10 min ontdooid. En er zat echt een DIKKE , laag ijs in. Ik ben met dweilen echt veel sneller klaar als gewoon. Geen getrut met emmers water. Het dweilt ook een stuk lichter. Voel het echt minder in mn armen. Gewoon moet ik vaak extra kracht zetten om sommige vlekken weg te krijgen. 2x erover met stoomreiniger en het is weg. Of even stomen en na 2 min er overheen gaan. Vloer droogt supersnel. Zodra de mop weg is, is het droog. Toen ik hem de eerste keer gebruikte, schrok ik echt. Wat een vuil kwam er nog van mn vloer Terwijl mn "gewone" dweil nog wit was, was die van de stoomreiniger pikzwart.
Wij hebben deze: Bestron Stoomreiniger DWJ5280 online kopen op Kijkshop.nl Is een fijn ding en maakt veel fijner schoon dan gewone doekjes enzo .
Wij hebben ook die van Black & Decker en inderdaad, ik dweil sindsdien zelden nog gewoon, gebruik bijna altijd die stoomreiniger. Hij is ook lekker snel klaar voor gebruik en je kunt instellen voor welke vloeren je hem gebruikt, dan past hij de stoom daar op aan. Daar zou ik wel op letten als je bijv. meerdere soorten vloeren hebt, zoals laminaat en tegels.
Ik heb deze ook! Verwachtte er wonderen van, maar vind het tegenvallen... Of ik doe het niet goed, haha. Krijg ook enorme blaren op mijn handen door het handvat en het snoer episiotomie erg kort.. Ik zou deze niet aanraden...
Zou niet anders meer willen! Maak er écht van alles mee schoon, en het wordt er ook gewoon veel schoner van dan alleen met een doekje. Wij hadden schimmel in de badkamer maar met dit ding was het zo opgelost! Ik durf je niet één aan te raden, heb nu een tweedehands ding om het uit te proberen maar ik zou toch graag een nieuwe willen met wat accessoires