Te moe voor avondeten

Discussion in 'Voeding' started by Liekje81, Oct 22, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hoi! Hopelijk vind ik wat geruststelling :)

Dafne is altijd te moe voor het avondeten. Overdag gaat alles goed. Eet goed fruit, pap, brood, tussendoortje. Zit op 3 flessen totaal, dus incl. pap. Die gaan allemaal leeg.
    Maar rond 18 uur is ze ontzettend moe. Ook al slaapt ze tot 17 uur, zelfs weleens 17.30. Later dan 18.30 ligt ze niet in bed.
    Als ik haar op kdv ophaal op dinsdag en donderdag is het naar huis en dan eten, maar er gaat maar weinig in, hooguit 80 gram. Dan is het huilen tot ze naar bed gaat. Om 17 uur groente geven geeft hetzelfde probleem, dan is ze ook erg moe. Meer dan 100 gram heeft ze nog niet op.
    Op zich weet ik dat die hoeveelheid wel prima is nog. Maar wat vooral jammer is aan zo vroeg naar bed gaan, is dat ik dus niet met haar even rustig kan eten. En ik maak haar rond 20.30 nog wakker voor een fles. Wat ze natuurlijk niet leuk vindt. Ze drinkt hem wisselend. Soms maar 130/150, laatste dagen gewoon leeg. Maar ze heeft die fles nog wel nodig.
    Hebben meer kindjes dit gehad? En komt dat dan vanzelf dat ze langer wakker kan zijn? Ben echt bang dat ik nooit gezellig na mn werk samen met haar kan eten en haar dus nog maanden moet wakker maken voor een fles.

2. MamavC

MamavC Niet meer actief

Ik zit ook een beetje met dat probleem :) ik geef hier om 16:30 al groente + fles want vanaf 17:30 wil ze het liefst naar bed. Ze is dan echt moe, dreinerig pff.. Ik heb haar nooit wakker gemaakt voor een laatste fles dus ze sliep steeds van 18:00 tot 6:00. Zelf eet ik dan als ze al op bed ligt..
    6:00 vind ik toch wel vroeg om uit bed te gaan dus vanavond heb ik haar toevallig ook een keertje wakker gemaakt om 20:00. Ik ben benieuwd of ze nu wellicht wat later wakker word morgenochtend.
    Maar ik herken het dus echt, dat vroege slapen rond etenstijd..

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Veel kinderen eten niet voor niets tussen de middag warm!

4. Klaartje863

Klaartje863 VIP lid

May 10, 2012
    6,606
    57
    48
    Mijn zoontje heeft lang nog een derde slaapje gedaan, waardoor hij al om half 5 at en daarna naar bed en wij in tussentijd aten.

Hij sliep dan tot 6 uur / half 7 en lag er dan om half 8 ook weer in. Maar echt vrolijk was ie na zijn slaapje niet.

Sinds dat slaapje eraf is gaat veel beter, vanaf 8,5 / 9 maand ongeveer. hij slaapt smiddags nu ook wat langer, van half 3 tot ruim 4 uur of 3 tot half 5. In elk geval meestal 1,5 uur of wat langer. Daarmee trekt hij het wel tot de avond. Om 7 uur krijgt ie de laatste fles en gaat naar bed.

Misschien kun je idd eens proberen om haar smiddags warm eten te geven.

5. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Daarom eten wij tussen de middag warm. Half slapend eten ze nl wel een boterham, maar geen groente :p
    Ik heb ook een tijdje onze eerste om 4 uur haar warm eten gegeven. Ging ook prima.
    En daarbij is 6 uur voor veel kids erg laat om te eten. Hier is het standaard half 6 een broodje.

De tijd dat je met je kindje gezellig warm kunt eten komt wel, en anders maak je voor haar een bordje pap. Dat is toch ook gezellig? Het gaat er niet om dat je een hetzelfde eet, maar dat je even samen aan tafel zit en even 'kletst'.
    Dan doe je wat uitgebreider in het weekend.

6. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Thanx meiden! Vond het altijd beetje gek om warm eten overdag te geven, maar vanaf vandaag toch maar doen. Zal ook rust geven als ik met haar thuiskom. Nu zit er voor mijn gevoel zo'n druk op, van: ze moet wel goed eten. Waar ze dan helemaal geen zin in heeft. En als ze brood minder goed eet, is dat niet zo erg. Hopelijk is het dan ook gezelliger, want nu word ik er niet vrolijk van, met dat vele huilen rond die tijd.
    Ik ga te zijner tijd dan ook eens kijken of ze het trekt op zo vroeg laatste fles, dus iets na 18 uur. Ze slaapt nu door tot uur of 7, vanaf 18/18.30. Maar dan wel nog fles om 20.30 dus. Ben zo bang dat ze anders weer zo vroeg wakker is, haha. Eerst die laatste nog maar per kwartiertje vervroegen.

7. Centurychild6F3

Centurychild6F3 Bekend lid

Aug 23, 2014
    864
    3
    18
    Haarlem
    Hier zat ik toevallig met hetzelfde! Maar hier gaat er nog minder warm eten in.
    Op het kdv eet ze het altijd op, maar thuis was het nu ook al mijn plan om al in de vroege middag het warme eten te geven en dan s avonds een broodje.
    Hier drinkt ze haar laatste voeding om kwart over 6/half 7 (bv) ze slaapt dan gerust door tot 6-7 uur.
    En wat is vroeg? Ik vind alles voor 6 uur vroeg. Als ik moet werken gaat de wekker ook om 6 uur!

8. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    @centurychild: ik ook om 6 uur op, dus ook alles voor 6 uur vroeg ;) Ik heb het gewoon nog nooit geprobeerd om rond 18 uur laatste fles te geven. Werk 4 dagen en dan geen zin er nog vroeger uit te moeten :)

Hoor net van sm dat ze tussen de middag haar wortel/aardappelprakkie zo'n 140 gram opheeft! Dat is dus al heel mooi! Maar wortel is favoriet, dus morgen eens testen met wat anders, haha.
    Nu nog even aan kdv vragen of ze daar warm eten willen geven. Neem aan van wel toch?

9. kar89

kar89 Fanatiek lid

Feb 15, 2012
    2,246
    727
    113
    Wij geven op de creche geen warm eten in de middag!

10. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Hier wel, tot 1 jaar. Daarna gewoon weer overdag brood. Tot 1 jaar doen ze hier wat we thuis ook doen. Dus dat is wel fijn!

11. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Hoi Liekje. Ons zoontje had dat ook. En aangezien wij werken ook vaak pas ''laat eten''. Rond 7 maanden ging dat helemaal niet lekker, veel gehuil, paar hapjes. Daarna een poos heel goed en nu is hij 14 maanden en wil hij gewoon niks meer haha. Maar dat is een andere fase :p

Ik denk dat je het goed heb opgelost en meer kun je ook even niet doen. Succes

12. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat raar. Waarom niet?

13. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Ik zou dan idd overdag warm eten geven:)

Ps zie dat je dat al doet! Hoe gaat het nu?

14. Shakes

Shakes VIP lid

Apr 2, 2013
    14,132
    5,874
    113
    Female
    Vlaanderen
    Jammer. Hier heeft dochter gelukkig tot het einde elke dag warm gegeten bij de onthaalmoeder. Maakte de avondspits hier toch een pak draaglijker.

15. Liekje81

Liekje81 VIP lid

Sep 6, 2013
    20,194
    23,278
    113
    doktersassistente
    Zevenhoven
    Vrijdag overdag warm: 140 gram wortel met aardappel. Dus ik dacht: dat is de oplossing! Gisteren overdag: snijbonen met aardappel, weer maar 80 gram. Dus wortel erg favoriet, haha.
    Vandaag bloemkool in roosjes gegeven. Kon ze zelf eten, en ik ondertussen hapjes in dr mond. Vond ze wel leuk en ging ook wel goed. Op de kliederboel na ;) Maar nog steeds niet veel.
    Zoals altijd probeer ik het maar te accepteren, het antwoord op veel :D Ze is qua flessen ook nooit zo'n grote eter geweest, qua groente ook nog niet dan. Gelukkig gaat fruit, brood, rijstewafel enzo prima.

Share This Page