Hoe waterwratjes behandelen?

Discussie in 'De lounge' gestart door NathalieD, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    Mijn zoon van 4 heeft een aantal maand wat waterwratjes maar sinds het warme weer zit hij er helemaal onder. De huisarts wil niets doen en Betadine scrub is overal uitverkocht ivm leverings problemen. Tea Tree Lotion en zeep doen niks.
    Wie weet iets wat kan helpen? Ik las over sudocreme die ik nog evt kan proberen (werkt niet bij elk kind).

2. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Vanaf blijven en als ze rijp zijn uitdrukken.

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Van sudocrem schijnen ze uit te drogen zeggen ze idd.
    Mijn zoontje heeft ze ook.
    Maar uiteindelijk is het een virus in het bloed wat die dingen veroorzaakt, dus ik denk dat wachten tot het overgaat de enige optie is.
    Mijn oudste heeft ze 2 jaar gehad en toen begonnen ze weer langzaam te verdwijnen. Vaak als ze geïrriteerd waren geweest, gingen ze kort daarna weg.

4. NathalieD

NathalieD Fanatiek lid

17 dec 2009
    2.534
    0
    36
    het zijn er honderden dus er vanaf blijven met deze jeuk en hitte is voor hem onmogelijk. Uitknijpen is te pijnlijk als het er zo veel zijn. Ze zitten ook op zijn gezicht en op zijn oren

5. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.015
    546
    113
    niet aan rommelen. Hoe vervelend ook ze gaan beste vanzelf weg

6. dewendy

dewendy Actief lid

17 nov 2014
    282
    0
    16
    NULL
    NULL
    Absoluut niet uitknijpen, dan gaat het helemaal verspreiden. Je kan bij de huisarts Fucidin krijgen. Dat zorgt dat het niet een enorme ontsteking wordt.
    En idd als ze gaan ontsteken, dan verdwijnen ze meestal snel.

Sterkte. Weet hoe vervelend het is.

Heb ook wel eens gehoord van deppen met echinaforce. Maar geen idee of dat helpt. Het was bij mijn kinderen toen over.

7. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Pfff heb bij mijn dochter alles geprobeerd, maar niets heeft geholpen. Zij had ze alleen op de achterkant van dr benen gelukkig. Op een gegeven moment begonnen ze te ontsteken en verdwenen ze. Echt behoorlijke ontstekingen gehad overigens.

Mijn tweede heeft ze op zn buik en ook steeds meer idd. Ik doe er niks aan hoop echt dat het niet verder gaat verspreiden. Verder gaan we het gewoon weer uitzitten tot ze verdwijnen. Bij mijn dochter verdwenen ze binnen een jaar na komst van de eerste waterwrat.

8. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    Vooral afblijven. Ze gaan uiteindelijk vanzelf weg.

Ik kreeg voor mijn dochter lidocaïnezalf. Dat is een verdovende zalf. Ze had er pijn aan omdat ze destijds op haar billen onder haar luier zaten.

9. sniffy

sniffy VIP lid

26 mrt 2008
    10.179
    1
    36
    Verzorgende
    Dordrecht
    De dokter kan ze de ook 'uitlepelen'. Bij mijn dochter is dat toen niet gedaan ivm infectiegevaar.

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Niet behandelen en vooral vanaf blijven! Er zijn middeltjes op de markt die soms lijken te helpen, maar het beste is om je eigen lichaam het werk te laten doen (waarschijnlijk gaan de daarom ook weg als je de smeerseltjes gebruikt, maar men gelooft dan graag dat het het medicijn is). Ze kunnen hardnekkig zijn, dat wel.
    Maar voldoende antistoffen opbouwen is het beste medicijn.
    Als je iets wilt doen, probeer dan iets extra's aan de weerstand te doen. Bv door extra vit. C.

Ook niet uitdrukken! Kan gaan ontsteken en de kans op rest-littekens is vele malen groter dan wanneer het lichaam ze zelf opruimt.

11. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    hier zijn ze bij dl weg gebrand.
    ze had ze al 1,5 jaar en elk wratje had een schimmel er omheen.
    dus heeft de ha besloten dat ze er al wel erg lang zaten en eerst de schimmel behandeld om ze daarna weg te branden.
    volgens mijn ha moeten ze na 9 maanden uit zichzelf weg zijn

12. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Hier zat eczeem tussen de waterwratjes als reactie daarop. We moesten een week met hydrocortison smeren.

Tegen waterwratjes zelf kun je niks doen, omdat het een virus is. De huisarts gaf hier aan dat er de eerste tijd nieuwe wratjes bij kunnen komen en dat het maanden kan duren voordat ze weg zijn. Ze gaan vanzelf weg. Hier was dat inderdaad het geval. Er kwamen er eerst meer bij en pas na maanden waren ze weg. Onze meid had ze in haar knieholten. Ze heeft er wel wat littekentjes aan over gehouden. Probeer niet te krabben.

Ze zijn besmettelijk, dus probeer de plekken zoveel mogelijk te bedekken. Onze meid droeg tijdens de gymlessen een driekwart-legging, zodat ze niet met de wratjes op de toestellen of de mat zat. Zwemmen hebben we wel gewoon gedaan, je kunt moeilijk de zwemlessen een halfjaar stop zetten. Maar voor de rest hebben we er zoveel mogelijk rekening mee gehouden om een ander er niet aan bloot te stellen.

13. Mowtom

Mowtom Fanatiek lid

22 aug 2006
    3.530
    0
    36
    Pedagogisch medewerkster kdv
    Omg eindhoven
    Hier heeft mijn meisje ze ook in haar arm holte, binnenkant elleboog zeg maar.
    Ik smeerde het eerst altijd in met sudocreme ermee avond voor ze naar bed ging. Goed dik erop en dan een afgeknipte sok eromheen. De wratjes gaan dan 1 voor 1 wat groter worden en drogen. Dan komt er een soort witte kop op te staan, het lijkt een opening met een wit stekeltje. Dat stekeltje haal ik er dan uit met een pincet en dan gaat het genezen en is het weg. Nu ging dit goed maar nu zag ik aan de buitenkant van haar elleboog ook wat groeien:(
    Dus nu op advies van een medemoeder een spulletje bij de natuurwinkel gekocht een spray van olie en tea tree en nog wat spul. Het enige nadeel is dat dit print als ik het erop spuit. Ik kan nog niet zeggen of het werkt Ik heb het gisteren pas gehaald.

14. fidel2010

fidel2010 VIP lid

26 aug 2010
    6.659
    212
    63
    Hier heeft ze ook, ha zegt ook niks aan doen omdat echt behandelen toch pijnlijk kan zijn en traumatisch op jonge leeftijd, al beginnen ze zich nu uit te breiden..

15. Dunc1984

Dunc1984 Bekend lid

15 jun 2011
    532
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier hielp de aanstip-pen van Dr. Fix (verkrijgbaar bij De tuinen). Ik plakte ze ook allemaal af met pleisters om zelfbesmetting tegen te gaan (al was het hier niet zulk heet weer, dat maakt het misschien lastiger).

Ze waren er allebei binnen 2 maanden vanaf..

Succes, het zijn rotdingen!

16. pinter

pinter Fanatiek lid

9 jan 2010
    4.015
    1
    36
    noord limburg
    Onze zoon heeft er ook vrij veel gehad.
    Vanaf dat ik ben gaan wassen met betadine scrub zodra een bultje rood was en bijna open ging is het geleidelijk aan minder geworden.
    Na een maand of 2 waren ze helemaal weg...

17. Duma

Duma Fanatiek lid

13 sep 2007
    1.085
    1.069
    113
    Dochter had er drie a vier in haar nekje. Ze was nog geen jaar.

Mijn man heeft ze er af geknipt.:)

heel scherp klein ontsmet schaartje, even een beetje aan trekken en dan op dat dunne velletje knippen.
    Ff een schreeuw, daarna geen last meer van gehad, geen littekens, geen verspreiding.

18. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Eraf knippen?:$ Volgens mij heeft dat totaal geen zin, aangezien het een virus is, wat in je lichaam zit.
    Ik vind het een beetje zielig...

19. Poro

Poro Actief lid

5 feb 2011
    396
    177
    43
    Dat moesten wij idd ook doen. Mijn zoontje kreeg ook eczeem rond de wratjes. We moesten eerst een week hormoonzalf gebruiken en nu vet houden met vaseline.

Zodra ze beginnen te ontsteken gaan ze weg. Het is een virus dus je kan er eigenlijk van buitenaf niets aan doen zei de huisarts tegen mij.

20. Danjo

Danjo VIP lid

25 feb 2007
    18.384
    22
    38
    Vrouw
    Hier mijn dochter al dik een jaar water wratten van alles geprobeerd. Sinds een week elke dag ingesmeerd met tea tree oil en ze heeft er nog maar 2

Deel Deze Pagina