Hoe wc-pot onderin weer wit krijgen?

Discussion in 'De lounge' started by Minyaweth, Jan 18, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. snelontkalker van dubro werkt ook goed.
    maar die heb ik zelf nog niet in de wcpot uitgeprobeerd.

maar hij kost geen drol, en werkt heel snel.

2. Dahlia

Dahlia Niet meer actief

Ik ben een broodje aan het eten bij dit heerlijke onderwerp, maar ik ga je nu toch even de gouden tip geven.

Toen wij in oktober in dit huis kwam te wonen, was de wc ook erg vies, er zat in het water op het glazuur een hele bruine laag.
    Ik heb latex handschoentjes aangetrokken en kon het er met een schuursponsje zo af schuren. Er kwamen hele harde stukken vanaf, soort kalk denk ik. Het is een vies karwei, vandaar ook de latex handschoentjes, maar onze wc is nu wel weer wit. En niet weer bruin geworden sindsdien.

3. Mimi85

Mimi85 Actief lid

Jul 13, 2009
    378
    0
    0
    NULL
    NULL
    De poederzakjes van WC eend.... daar zweer ik bij. WC pot weer helemaal schoon.
    Hardnekkig vuil... zakje erin, laten in weken..... doortrekken, goed schrobben en weer een zakje erin. Klaar.
    Ook goed in combinatie....de wc tabletten van WC eend.... savonds voor t slapen blokje erin en klaar.

4. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Schoonmaakazijn is perfect tegen die kalkaanslag.
    Voor je naar bed gaat flinke plens in he pot, en de nacht laten intrekken.
    Heb je echt niet van al die chemische rotzooi voor nodig is mijn ervaring.

5. HabibiAna

HabibiAna Fanatiek lid

Nov 24, 2008
    2,635
    0
    0
    HAd ik een tijdje geleden ook. GEwoon ''s avonds wat bleekmiddel erin doe, laten intrekken en 's ochtends doorspoelen. Het ws niet eens nodig om er met een borstel overheen te gaan!! Echt super!;)

6. berbel

berbel Fanatiek lid

Nov 25, 2005
    2,800
    96
    48
    Er zijn speciale bruistabletten voor, bij de LIDL, kruidvat enz enz
    En als 1 niet helpt, dan 2 tegelijk :) en je hoeft alleen met de wc borstel na te borstelen.

7. Firlonnien

Firlonnien Niet meer actief

laten weken in Cola en dan poetsen!

8. kleintje88

kleintje88 VIP lid

Nov 17, 2008
    9,362
    2
    0
    Wij gebruiken ook de tabletten van de Lidl / Aldi ofzo.... Werkt prima!
    Vaak doe ik wel eerste even w.c eend erin en daarna zo'n tablet...

9. TriCo77

TriCo77 Fanatiek lid

Mar 10, 2006
    1,591
    0
    36

bleeh, dat hadden wij ook toen we in dit huis kwamen wonen. heb het ook zo gedaan, maar heb ook met een schroevendraaier zitten bikken, maar dat is niet echt een aanrader, heb ook de pot beschadigd, zodat ik nog steeds moeite heb om em wit te houden daar onderin. maar de hele toilet is toch aan verandering toe, dus komt ook lekker een blinkend witte nieuwe wcpot in.

10. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Wauw, wat super veel reacties!!!!
    Ik zal morgen eens even naar de winkel hobbelen en een aantal van die goedkopere producten in huis halen, en zien welke het beste werkt ;) Echt super bedankt meiden!

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Chloor of dikke bleek. Niet elke dag doen natuurlijk, maar ik gebruik het zo'n 1 keer in de maand als ik de wc niet meer gewoon wit krijg. Inspuiten (dikke bleek is beter, dat loopt langzamer naar beneden), kwartiertje laten inwerken, doorheen borstelen, doorspoelen - wit.

zo'n fles kost nog geen euro bij de Lidl of Kruidvat en werkt echt veel, veel beter dan al die tabletten, poedertjes, zakjes etc - die maken wel schoon, maar niet superschoon, bij mij bleef er toch altijd aanslag achter. Cola idem dito. Maar met dikke bleek is echt alles weg

12. Krokus

Krokus Fanatiek lid

Oct 5, 2007
    3,080
    0
    0
    Grubbenvorst
    hier wordt de wc altijd met glorix schoongemaakt. chloor is gewoon het beste, doe er de hele wc en badkamer altijd mee.

13. Ennas86

Ennas86 VIP lid

Jul 19, 2008
    5,468
    1
    36
    inderdaad gewoon een scheut chloor erin.. niet het meeste milieuvriendelijk, maar het wordt er wel schoonvan.. desnoods een nachtje in laten trekken!

14. Emmy X

Emmy X Bekend lid

Nov 18, 2008
    895
    0
    0
    Ik ga nog één keertje proberen om je van het chloor af te krijgen haha

Schoonmaakazijn, kost een drol (hoe toepasselijk) en het maakt hééél goed schoon :D

Share This Page