Hallo dames! Wij hebben een nieuwe keuken met ingebouwde vaatwasser. Vanmiddag las ik het boekje en daar stond in dat ik eerst de vaatwasser moet vullen met zout en glansmiddel. Ik had altijd al een vaatwasser in het hok staan en daarvoor gebruikte ik die 3 in 1 blokjes, heb nog nooit zout of glansmiddel erin gedaan? Heb ik het nou al die jaren fout gedaan of is zo'n 3 in 1 blokje genoeg?? groetjes!
volgensmij is zon 3 in 1 blokje genoeg, daar zit het in toch, begin nou zelf ook te twijfelen...wij doen het ook zoals jij zegt.
nee hoor, gewoon lekker je 3 in 1 blokjes gebruiken! tenzij je water erg hard is en je veel aanslag krijgt op je spullen, dan zou ik het apart gaan doen.
Wij hadden ook 2 in 1 of misschien zelfs 4 in1 tabletten voor in de vaatwasser en dachten daardoor dat we verder niets hoefden te gebruiken. Maar we merkten ook dat vaak een groot deel helemaal niet schoon werd. Dan kon de helft nog een keer. Toen heb ik toch maar een flesje glansmiddel gekocht en bijgevuld. Daarbij ook even een soort ruikblokje in de vaatwasser gehangen en sindsdien is de vaat stralend schoon. Dus!
Hier nooit zout of glansmiddel en we gebruiken altijd de sun 5 in1 of zo, of All in one, weet ik veel hoed die dingen heten. En alles altijd supergoed schoon
wij ook hoor gewoon de 3 in 1. denk dat ze bedoelen dat als je alles los gebruikt je en zout en glansmiddel moet gebruiken?
Ik gebruik appart zout en glansspoelmiddel en dan de simpele, doodgewone blokjes (of los poeder) zonder al die extra functies. Dit is namelijk veeeeeeeeeeeeeel goedkoper
wij hebben hier in zwolle heel hard water ik gebruik bij de vaatwasser zout, glansmidel, glansblok en gooi er altijd een tabelt in. heb bij de wasmachiene ook antikalk poeder. dus als er veel kalk in je water zit is het zeker aan teraden. wij willen in ons nieuwe huis een antikalk machiene op de water leiding dan gaan je producten een stuk langer mee. succes
wij gebruiken ook nog apart glansspoelmiddel en zout, want onze vaatwasser geeft alarmlichtjes als deze op zijn en die lichtjes irriteren mij haha
Hallo allemaal! Bedankt voor de reacties!! Ons water is niet super hard dus dan moeten die blokjes genoeg zijn. Ga ik gewoon lekker door met de blokjes! Nogmaals bedankt! En de keuken is echt prachtig, bijna zonde om te gebruiken! liefs
Wij gebruiken naast de blokjes ook nog 'los' zout en glansspoelmiddel. Het schijnt toch beter te zijn voor de machine, heb ik mij laten vertellen door de monteur die hem bracht. En ook hier gaan er lichtjes branden als het zout en glansspoelmiddel op is.
wij gebruiken ook gewoon de all in one tabletten van dreft... dus officieel hoeft er geen apart zout en glansspoelmiddel erin.. wij doen het wel, maar dat is alleen maar omdat we ons dood irriteren aan de 2 rode lampjes te branden om dat het anders op is!