Waar bevallen?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Roosenzo, 30 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Roosenzo

Roosenzo Fanatiek lid

21 jun 2010
    2.722
    1
    0
    Mijn eerste bevalling wilde ik heel graag thuis doen. Lekker onder mijn eigen douche in mijn eigen bed. Maar het werd helaals het ziekenhuis met veel snoeren e.d. Nu ben ik weer zwanger en wil ik eigenlijk weer proberen thuis te bevallen. Maar mn vriend ziet dat niet zitten. Wat zijn jullie argumenten om thuis of in het ziekenhuis te bevallen?

Alvast bedankt!

2. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik wilde bij de eerste graag in 't ziekenhuis bevallen, redenen:

- alles bij de hand, mocht er wat fout (dreigen te) gaan.
    - we zaten midden in een verbouwing, waren net verhuisd, dus ons huis stond redelijk overhoop
    - geen bende thuis ;) Vriendlief zag al hele scenario's voor zich met overal bloed enzo, dat zag 'ie niet echt zitten.

Nu willen we weer graag in 't ziekenhuis, omdat het de eerste keer zo goed is bevallen. Bij de eerste moest de vacuümpomp er bijna aan te pas komen, dus ik vond het echt fijn dat ik al in 't ziekenhuis was. Bovendien mocht ik 2 uurtjes na de geboorte alweer naar huis, en ik vond het echt fijn dat we toen lekker in een (redelijk) schoon huis thuiskwamen.

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Dat ligt aan de reden waarom je in het ziekenhuis beland bent.

Ik zou nr2 ook graag thuis krijgen, maar ben bij nr1 ook in het zkh bevallen. Was een combinatie van factoren - snelle bevalling, groot hoofd, vacuumpomp ivm verlaagde hartactie - waardoor ik een totaalruptuur opgelopen heb, gelukkig lag ik voor de weeenstorm al doorgestuurd naar het ziekenhuis, zodat alles netjes opgelost is daar. Ook niks van overgehouden nu.

Maar voor nr2 wil ik rond de 35-37 weken een echo om het hoofdje op te meten. Mocht het hoofdje weer dezelfde maat of groter zijn, dan ga ik toch naar het ziekenhuis. Ik wil niet dat bekende risico nemen, als het niet nodig is.
    Als het koppie kleiner is, denk ik dat ik toch thuis ga beginnen en kijk hoe het gaat..

4. mamamuts

mamamuts Niet meer actief

Het maakte mij eigenlijk niks uit.
    Bij de eerste moest ik in het z'huis bevallen ivm inleiding en bij de 2e had ik de keus.
    Ik heb op het laatste moment voor het z'huis gekozen. Geen risico nemen dacht ik en ik wist ook dat manlief dit veeeel liever had dan thuis, vandaar.

5. jojo32

jojo32 Fanatiek lid

26 nov 2008
    1.871
    8
    38
    nu huisvrouw
    grunn
    bij de eerste gewoon thuis bevallen hoor is me ook erg goed bevallen en je hebt echt geen rotzooi na die tijd word direkt opgeruimd door de kraamhulp

6. Kalfje

Kalfje Niet meer actief

Bij de 1e wou ik thuis maar dat is zkh geworden omdat hij in het vruchtwater had gepoept. Is uiteindelijk vacuum bij te pas gekomen en geknipt en gescheurd. Ik vond in het zkh verschrikkelijk omdat mn mannetje (ja zijn heel wat woorden over gevallen...) 's middags om 15.00 eens een keer weer kwam (ben om 01.51 bevallen en hij is denk ik rond 03.00 weggegaan). Nou hebben wij een boerderij en ik snap dat er hier ook werk gedaan moet worden maar dit vond ik toch wel heel lang duren voordat hij kwam.
    Daarom wou ik bij de 2e weer thuis proberen te bevallen en daar was mn mannetje het niet zo mee eens omdat het bij de eerste nogal trek en duw werk was geweest maar hij kon me de pot op. Ben dus lekker thuis bevallen, waar hij het later trouwens ook mee eens was en na de bevalling zei hij zelfs dat dat ook wel heel mooi was. Nu bij de 3e wil ik weer thuis proberen maar dat duurt nog wel even

7. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ik ben thuis bevallen en vond het heerlijk. Lekker op je eigen manier de weeën opvangen zonder aan allemaal snoeren e.d. vast te zitten. Gewoon bevallen in je eigen bed en naderhand lekker onder je eigen douche. Niet nog met weeën in de auto op weg naar het zh en na de bevalling hoef je niet nog met de auto weer naar huis, maar kruip je heerlijk in je door de kraamverzorgster verschoonde bed. Ja, ik heb het als bijzonder prettig ervaren. Bij een 2e ga ik zeker weer voor een thuisbevalling.

8. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.221
    1.286
    113
    Centrum België
    Ben in het ZH bevallen en is me prima euh... bevallen.

Begrijp eigenlijk niet goed wat iedereen bedoelt met "al die snoeren"? Had enkel een monitor om het hartje van de baby te controleren, en dat was het.

M'n dochter is uiteindelijk in bad geboren vond het zelf ook een superervaring!

9. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum

Dit zijn voor mij ook de redenen om lekker thuis te willen blijven. Dat een man dat niet ziet zitten is dan zijn probleem, jij moet doen waar jij je het meeste bij op je gemak voelt.

Helaas is de 1e een ks geworden en daardoor moet ik nu in het ziekenhuis bevallen (hopelijk wel natuurlijk).

10. Rosado

Rosado Niet meer actief

Nou ok, 1 snoer dan ;), maar toch een snoer, waardoor je vaak niet gewoon rond kan lopen. En dat vond ik juist lekker tijdens het opvangen van de weeën. Ik kon mijn weeën echt niet liggend opvangen.

11. agnes78

agnes78 Fanatiek lid

12 okt 2007
    1.460
    0
    0
    Ik wou bij de eerste in het zh, maar de bevalling ging zo snel dat ik geen tijd meer had om daar te komen. Dus thuis bevallen.
    Nu wilde ik weer graag thuis, maar nu ligt mijn uk in een stuit, dus dat gaat in ieder geval niet door.

12. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

goh ik weet het nog niet. eerste ben ik in het ziekenhuis bevallen en het is me supergoed bevallen!

bij deze weet ik het niet. idd lekker thuis de weeen opvangen en na de bevalling onder je eingen douche stappen en daarna lekker je eigen bedje in lijkt me heeerlijk!!!! mja kan dan alleen geen pijnbestrijding krijgen.( ja ik weet het erg he dat mijn keuze alleen daarvan afhangt)

13. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.221
    1.286
    113
    Centrum België
    Oh... Hoe wordt de baby dan opgevolgd bij een thuisbevalling?

Lennylen: vond de onderwaterbevalling super - leek tussen elke wee gewoon weg te drijven in een heerlijke slaap. Zou dit dan geen optie zijn voor thuis?

14. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

@kwek: dit zal heel erg stom overkomen maar zit je dan niet in al die smurrie? heb wel vaker gehoord/gelezen dat zo een bevalling heerlijk is maar al dat bloed enz om je heen lijkt mij niet zo fijn.

15. Kwek

Kwek Fanatiek lid

16 mei 2009
    3.221
    1.286
    113
    Centrum België
    Nee hoor, het water blijft echt helder tijdens de arbeid en zelfs vlak na de geboorte blijft het wel netjes - het bloedverlies was nog beperkt.
    Enkel een raar gevoel als je uit het bad stapt met tussen je benen een bengelende navelstreng :D De nageboorte en verzorging is dan gewoon op een bed.

16. goofychick

goofychick VIP lid

31 dec 2007
    12.116
    0
    0
    Zuid-Holland
    Oh maar dat heb ik ook hoor......mijn vorige bevalling daar kwam de ontsluiting niet op gang ondanks de weeen storm na 9 uur had ik nog 2 cm ontsluiting maar wel 9 uur weeen storm......dus was blij dat ik al eerder naar het zkh kon vanwege hartslag van kleine.
    En de kleine had in het vruchtwater gepoept dus moest sowieso dan naar het zkh. Maar dan midden in de weeenstorm, dus hier weer
    ZIEKENHUIS.....is me heel goed bevallen!!! En daarna lekker je eigen bedjje thuis in.

17. Rosado

Rosado Niet meer actief

Na elke perswee werd er met zo'n apparaatje waarmee ze het hartje kunnen horen (heet dat een doppler?) geluisterd of het hartje nog goed klonk. Ik kan me eigenlijk niet herinneren of dat tijdens de ontsluitingsweeën ook gebeurde, volgens mij wel, maar pin me er niet op vast...

18. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ik ben in het ziekenhuis bevallen. Zou poliklinisch zijn, maar toen we eenmaal in het ziekenhuis waren en de vk de vliezen brak, bleek dat Irem in het vruchtwater gepoept had, dus ben ik toch op medische indicatie bevallen. En uiteindelijk moest de vacuumpomp eraan te pas komen, dus ik was dubbel zo blij dat we meteen naar het ziekenhuis waren gegaan.

Voor ons was het gewoon een gevoel: stel dat er iets misgaat, dan ben je tenminste al in het ziekenhuis. Voor ons is dat ook nog eens 20 minuten rijden, dat is niet fijn met persweeen. En bij ons in het ziekenhuis is het geweldig geregeld, ze hebben hele mooie kraamsuites waar je alleen ligt, net een huiskamer, eigen keukentje, partner kan blijven slapen, echt prachtig allemaal.

Een volgende keer gaan we zeker weer naar het ziekenhuis

19. mila2008

mila2008 Bekend lid

12 jun 2009
    628
    0
    0
    ik ben thuis bevallen, vond ik erg prettig. ik voelde me gewoon meer op mijn gemak. de redenen waarom ik thuis ben gaan bevallen dat we hier binnen een aantal minuten het ziekenhuis kunnen bereiken, en je toch al het grootste deel thuis moet opvangen aan weeen. en ze houden je gauw een nacht dat het n het ziekenhuis ook eventjes duurt voor de juiste mensen er zijn bij problemen. Maar ga wel met de instelling naar deze bevalling dat er vreselijk veel redenen zijn dat je wel naar het ziekenhuis moet.

20. Meara

Meara Niet meer actief

Bij de eerste ben ik in het zh bevallen vanwege meconium houdend vruchtwater. Achteraf ben ik er zeer dankbaar voor. Had fluxes (veel) dus nummer 2 moet in het ziekenhuis

Deel Deze Pagina