hoe weer in slaap krijgen?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunnybaby, 22 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik geef borstvoeding en gemiddeld komt mijn zoontje nog 1x per nacht (laatste tijd soms 2x, maar het was weer sprongetjestijd ;)). Nu merk ik de laatste tijd dat hij 's nachts eigenlijk geen voeding hoeft, maar meer uit gewoonte wakker wordt. Ik weet zeker dat hij geen voeding hoeft, want als ik hem na een nachtvoeding van bv 2:30 's ochtends niet direct voedt na het wakker worden, maar ga aankleden, spelen en weer slapen komt hij pas weer rond 11:00 voor een voeding. Het probleem is dus niet dat hij geen 8 uur zonder voeding kan, maar dat hij niet zo lang achter elkaar slaapt. Hij wordt wakker en komt dan niet meer uit zichzelf in slaap. (Hij zou het volgens mij nog prima vinden als ik hem beneden liet spelen om 3:00 ...) Uiteindelijk voed ik hem nu 's nachts toch maar, omdat ik geen andere manier weet om hem weer rustig en in 'slaapmodus' te krijgen. Daarom de vraag: hoe krijgen jullie je kindje weer in slaap als hij 's nachts uit gewoont/van schrik/of om wat voor reden (anders dan honger) wakker wordt? En hoe kan ik mijn zoontje leren dat nacht en dag 2 verschillende dingen zijn en dat hij 's nachts langer moet slapen?

2. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

ik gaf noa haar speentje
    en een aai over der bol muziek mobiel weer aan en ze sliep weer verder

dat doen we ook als we op visite gaan en dus haar slaap ook wordt onderbroken

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

als mijn meisje ´s nachts wakker wordt dan besteed ik er geen aandacht aan tenzij ze huilt, dit was hier de enige manier om haar weer in een goed ritme te krijgen, het is hier ook altijd raak met een sprongetje, ze uit dit niet door te gaan huilen ´snachts maar door te kwebbelen en lachen midden in de nacht, soms als het me te lang duurt geef ik haar een speen om weer in te slapen, verder probeer ik het te negeren en haar niet aan te leren dat ik bij haar kom als ze lawaai maakt.

4. Trotsemama1

Trotsemama1 Niet meer actief

noa gaat jammer genoeg altijd huilen
    soms ook om niks en idd een sprongetje
    als ze aan de gang blijft
    dan kom ik meestal haar kamer binnen
    en zeg ik op een strenge toon
    noa het is slaaptijd je gaat gewoon lief slapen en mama wil je niet meer horen
    en loop weer weg en stil is ze en ik hoor haar niet meer
    maarja dat gaat niet met een baby van 4 maanden
    alhoewel
    een vriendin haar dochtertje bleef ook aan de gang snachts toen ze nog baby was en toen ging haar man er uit en die pakte zijn dochter op en zei tegen haar luister nicky papa moet morgen werken en mama wil ook slapen
    en ze was er denk ik zo van geschrokken dat ze ook geen kik meer gaf en ging slapen
    weet alleen niet hoe oud ze toen was geweeest
    toen ik dat hoorde moest ik best wel lachen haha

5. Flipper2288

Flipper2288 Actief lid

21 nov 2008
    155
    0
    0
    Voorhout
    ik dacht op een gegeven moment ook: wat zou er gebeuren als ik haar 's nachts geen eten meer geef? Ze werd, wakker, ik heb haar speentje gegeven en een knuffel en toen is ze weer in slaap gevallen. ze is nog een paar nachten rond dezelfde tijd wakker geworden, maar daarna niet meer (nou ja, niet om te eten in ieder geval ;) )
    Maar ik begrijp dat je zoontje niet uit zichzelf weer gaat slapen?
    Wat gebeurt er als je hem niet voedt? Blijft hij dan huilen ofzo?

6. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Speentje geven en verder geen aandacht aan nbesteden, Hiermee bedoel ik: niet bij de rond blijven hangen of tegen ze praten. Mijn dochter had ook wat moeite met het verschil tussen dag en nacht. Wat bij ons hielp ik gewoon overdag met de gordijnen half open slapen. Als het donker wordt, weet ze volgens mij dat het bedtijd is. Zelfs toen het ineens we de klok een uur achteruit hebben gezet, pastte ze zich meneet aan.

7. tanjax11

tanjax11 Niet meer actief

Finn word ook regelmatig s'nachts wakker, dan huilt (jammert) hij een minuut of 3 tot 5 en valt zo weer in slaap.
    Aan het begin ging ik altijd naar hem toe, nu weet ik dat hij (bijna altijd) weer in slaap valt

8. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Speentje en aai over de bol probeer ik tegenwoordig ook altijd eerst. soms helpt het en soms niet. Vannacht werd hij eerst om 2:30 wakker. Toen was het een beetje jammeren. Na een paar minuten heb ik hem een speentje gegeven en ging hij weer slapen. Om 5:15 werd hij weer wakker en toen werd het voluit huilen en hielp dus alleen voeden.

Muziek e.d. durf ik niet goed te proberen, want ik ben bang dat ik hem dan nog wakkerder maak. Bovendien slaapt hij nu nog bij ons op de kamer, dus dan liggen wij ook gezellig mee te luisteren ;). We zitten er nu sowieso over te denken om hem misschien in zijn eigen kamertje te laten slapen. Dan is het makkelijker om hem te laten liggen als hij wat geluidjes maakt (maar niet huilt) en wellicht ook rustiger voor hem.

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.427
    36.306
    113
    Als hij met een voeding direct weer in slaap valt geef je hem toch lekker een voeding? Ik snap het probleem niet zo eigenlijk. Kost je waarschijnlijk minder tijd dan speentjes, knuffels ed.

Een nachtvoeding is ook nog eens heel goed voor je productie.

10. petra2278

petra2278 Fanatiek lid

11 sep 2009
    1.018
    0
    0
    hebben wij hier ook gehad toen hij rond de 2,5 maand was. Sliep soms wel door, soms niet.
    Werd hij om 03:30 u wakker, lichtjes huilen/jengelen...ik uit bed, fles maken...en als ik weer naar boven liep was hij vaak alweer stil. Ik ben die fles dus telkens langzamer gaan maken, in dehoop dat hij de slaap weer pakte...

maar dat moeten ze dus leren, weerin slaap vallen...
    de onze doet dat nu, want niet altijd werkte het langzaam-flesje-maken, soms zette het huilen door en ook een aai over de bol hielp dan niet....dus toch maar flesje.
    Zo rond de 3 maanden was dat over, ik liet hem 5 of 10 minuten huilen/jengelen en vaak sliep hij dan weer verder. Zo niet, ging ik ernaar toe, lekker instoppen, knuffel en weer weglopen. JA, ze gaan dan weer even harder huilen...maar volhouden dus. JE moet laten merken dat het nacht is. Dus geen groot licht aan enzo, niet te gezellig doen.

wat kan is dat hij even uit zijn ritme is.....n sprongetje of zo (lekkere dooddoener). Het is aan jou om ook het ritme een beetje aan te geven...dus liever niet voeden s'nachts...en de ochtend ALTIJD om 07:00/07:30 u laten beginnen, voeden - boxspelen - naar bed...
    wieweet snapt hij dan dat hij 's nachts beter kan doorslapen...?

oja, de onze wordt 's nachts ook nog wakker, zo rond 04:00 uur...ik laat hem gewoon kletsen of jengelen...het is nacht, dus ik laat me niet zien. Als t krijssen wordt, is t een ander verhaal natuulrijk.

Vaak wordt hij ook al rond 06:00 u wakker,maakt een flinke dunne poepluier, kletst nog wat en slaapt weer verder...Ook dan laat ik me niet zien. Na 07:00 u natuulrijk wel!

Maar goed, je moet het wel kunnen. Er zijn moeders die met elke kik naast het bed staan van hun baby...ik wordt er ook wakker van hoor, maar ik laat me niet zien.

11. sunnybaby

sunnybaby Bekend lid

19 jan 2009
    599
    0
    0
    Ik wil hem om 2 redenen liever niet voeden dan. De belangrijkste reden is dat hij aangeeft niet te kunnen slapen en dat ik dat nu oplos met eten. Terwijl dat niet het probleem is waar mijn kindje om huilt. Hij roept 'ik kan niet slapen' en voor mijn gevoel reageer ik nu met een 'tiet erin en mond houden'.
    Andere reden is dat mijn man geen borsten heeft ;). Net werd hij ook om 21:00 opeens wakker (heeft hij anders nooit) en ik kreeg hem niet gekalmeerd. Uiteindelijk maar gevoed, maar als ik weg ben zitten man en kind dus met een probleem.

12. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Jij zegt precies wat ik dacht :D!

Zorgen dat er voor wanneer jij er een keertje niet bent een flesje/bekertje gekolfde melk is dat hij evt kan gebruiken?

En tja ieder pikt signalen anders op, ik zou zeggen hij mekkert want hij kan de slaap niet meer vatten omdat ie een leeg/hongerig buikje heeft, wat buikjeshonger en wat mamahonger. Is de buikjeshonger en de mamamhonger weer weg omdat hij lekker heeft mogen drinken, gaat ie daarna weer lekker slapen :D!

13. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Gewoon aanleggen, niet te gezellig doen, geen licht aan, naast je (dus liggend) leggen en verder tukken... Komt wel goed. En, idd, nachtvoedingen zijn goed voor je produktie!

Het komt allemaal wel vanzelf!

Deel Deze Pagina